וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משוך בגלזר: עומרי גלזר מבוקש במכבי חיפה, מכבי תל אביב שוב תצטער?

16.4.2016 / 7:00

מכבי תל אביב ויתרה, חיים סילבס גילה, פאולו סוזה ניסה להחזיר ולא הצליח, ועכשיו יעקב שחר שם עין. עם פוטנציאל מרשים ("נתונים שלא רואים אצל שוער ישראלי") ואופי מיוחד, עומרי גלזר לקח את ההזדמנויות הספורות בהפועל רעננה ועשוי להגשים לאבא חלום. דווקא בירוק

עריכה: ניר חן

בווידאו: משדר הפלייאוף של וואלה! ספורט

על הסיפורים בהם מכבי תל אביב מוותרת די בקלות על שחקן מוכשר שגדל בשורותיה, כבר שמענו לא מעט. אצל עומרי גלזר, מדובר במקרה כפול. השוער גדל, התחנך והתפתח במחלקת הנוער הצהובה עד לגיל נערים, אז עזב את המחלקה בהשאלה להפועל רעננה. בתום העונה, ההשאלה הזו הפכה למעבר סופי. גלזר נפרד ממכבי תל אביב.

הכול קרה לפני שלוש עונות, אז חיים סילבס אימן את מחלקת הנוער של הפועל רעננה. סילבס היה על סף מעבר לנוער של מכבי חיפה והלך לחזות בקבוצת נערים א' של הירוקים ששיחקה נגד מכבי תל אביב. בסופו של דבר סילבס נשאר ברעננה, ובשלב מסוים חיפש שוער. הוא זכר היטב את גלזר מאותו משחק נערים וביקש ממאמן השוערים של המחלקה דאז, גיא סולומון, לראות אם ניתן לצרף אותו.

כמה ימים לאחר מכן גלזר כבר הושאל לרעננה. סילבס וסולומון נפגשו עם השחקן ואביו אילן, ושכנעו אותם בנכונות המהלך, שהתברר כמוצלח למדי. גלזר גילה סבלנות גם כשעלה מהנוער לבוגרים של הפועל רעננה, המתין להזדמנות שלו על הספסל וכאשר אריק ינקו נפצע ידע לחפות עליו בהצלחה יתרה. כך גם עשה בנבחרת הצעירה בהיעדרו של גולן אלקסלסי, וצד את עינו של יעקב שחר, המעוניין להחתימו לטווח ארוך במכבי חיפה. מכבי תל אביב עוד תצטער על הוויתור?

שוער הפועל רעננה, עומרי גלזר. יוסי ציפקיס
יחזור למכבי תל אביב מהדלת הראשית או ינחת דווקא במכבי חיפה? עומרי גלזר/יוסי ציפקיס

גלזר ידע אז שבנוער של מכבי תל אביב ישמש רק כשוער שני לסהר חסון, כיום שוערה של בית"ר תל אביב רמלה. אחרי שהשלים עם הסיטואציה הזו, החליט להצטרף לרעננה. האב סיפר על רגע ההחלטה לעזוב את מכבי תל אביב: "עוד לפני שהוא עזב לרעננה התחלנו לחשוב הלאה. ראינו שהשנתונים הכי מוצלחים במכבי לא מגיעים לבוגרים. אולי אחד למחזור. להגיע לבוגרים של מכבי תל אביב דרך הנוער בתור שוער, ועוד לשחק - זה בלתי אפשרי. אפשר לראות את מקרה ברק לוי. הבנו שהכיוון יהיה לצאת החוצה ואם לחזור בעתיד, זה מהדלת הקדמית".

אז זהו, שבשלב הראשון האלופה הסכימה להשאלה לעונה אחת בלבד, כאשר בכל ההסכמים דורשת מכבי תל אביב כי תהיה לה הזכות להחזיר את השחקן בינואר אם תזדקק לו. בתחילת אותה עונה ראה פאולו סוזה את גלזר ורצה לצרפו כשוער שלישי לבוגרים. הצהובים הנחיתו כמה חודשים לפני כן את תומר חנצ'ינסקי עם הרבה תקוות ולכן הסכימו להשאיל את גלזר. בינואר 2014 חנצ'ינסקי עבר להכח עמידר רמת גן מהלאומית, וסוזה ששוב חיפש שוער שלישי חשב כי גלזר עדיין בנוער וביקש להעלות אותו. במכבי תל אביב ידעו כי הם יכולים להחזיר את גלזר עד ה-15 בינואר ופנו לרעננה, אך כאן נתקלו בבעיה.

התאריך היה 14 בינואר ואנשי רעננה הציגו בפני מכבי תל אביב את ההסכם לפיו הם יכולים להחזירו רק עד ה-1 בינואר. הצהובים ניסו ללחוץ על רעננה ואף רמזו כי אם רוצים שימשיכו לעשות איתם עסקאות בעתיד, עדיף שיתגמשו ויחזירו את השחקן. רעננה חששה מאוד שכן לא היה לה שוער משמעותי בקבוצת הנוער באותם ימים, והיא התעקשה שלא להחזיר את גלזר.

פאולו סוזה מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
חשב שגלזר עוד בנוער וביקש לצרפו לבוגרים. פאולו סוזה/ברני ארדוב

אם לעתים אנו חושבים שהמתיחות בין המועדונים ברמת הבוגרים היא גבוהה, מגיעים המקרים הללו מקבוצות הנוער ומתארים מציאות מתוחה עוד יותר. במכבי תל אביב ידעו כי מכבי חיפה כבר במגעים להעברת קשר הנערים של רעננה, גבי קניקובסקי, וכאשר הבינו לאחר כמה ימים כי לא יוכלו להחזיר את גלזר מהשאלה, הציעו לקבוצה מהשרון עסקה חדשה: גלזר תמורת קניקובסקי. ברעננה סיפרו שהאלופה כל כך רצתה להקדים את מכבי חיפה עד שהסכימה לוותר במהירות על השוער אותו כה רצתה להחזיר. בפעם השנייה.

גלזר הוא בן טיפוחיו של גיא סולומון, ששומר איתו על קשר קרוב גם היום. סולומון נזכר באותה עונה: "מהרגע הראשון שראיתי אותו, ידעתי שמדובר בשוער שהולך להיות משהו גדול. הדבר הראשון שאמרתי לאשר אלון ודמיאן זה שהם עדיין לא יודעים מה יש להם בידיים. בינואר, כשהם באו ואמרו לי על האפשרות להעביר אותו לרעננה בתמורה לקניקובסקי, אמרתי להם שלא יחשבו פעמיים. הסברתי שזאת עסקה שהם לא מבינים עד כמה היא תהיה משמעותית עבורם, על אף שקניקובסקי היה השחקן הכי חשוב בנערים".

שחקן מכבי תל אביב, בני קניקובסקי. יוסי ציפקיס
חלק מהסכם הפשרה בין המועדונים. גבי קניקובסקי/יוסי ציפקיס

לעומרי לא היה פשוט בשלב הראשון. המעבר ממכבי תל אביב יוצר הלם מסוים. הנפילה שאחרי והחשש שאולי לא תגיע לרמות הכי גבוהות כמו שציפית מעצמך. "זאת הייתה סטירה מסוימת עבורו", מודה האב, "אבל האופי שלו מיוחד".

גלזר בן ה-20 גדל וחי עד היום עם הוריו בתל אביב. הילד הקטן בבית עם שתי אחיות גדולות, אך בכל פינה מדברים על האופי שלו. גם מהופעת הבכורה העונה (שיחק לפני כן בסיום העונה שעברה), בה היה אשם בשער שספגה הקבוצה נגד הפועל תל אביב, הוא התאושש מהר מאוד ובשבוע לאחר מכן חזר לעצמו. או כמו שאומר האב אילן: "קשה היה לו להרים את הראש באותו שבוע, אבל הוא ילד חזק עם אופי מדהים ויכולת התאוששות מדהימה. הצוות המקצועי, המועדון והשחקנים חיזקו אותו וכך גם הפרגונים להם זכה מהתקשורת באותו השבוע".

חיים סילבס צירף כאמור את גלזר כאשר אימן את הנוער של רעננה, ובמקביל גם שימש כעוזר של מנחם קורצקי בבוגרים. קורצקי, שוער בעברו, קיבל את גלזר לכמה אימונים ומספר: "בחוזה שלו הוא היה צריך להיות שלישי בבוגרים, חיים סילבס וגיא סולומון עשו איתו עבודה אדירה. ראו מההתחלה שהוא עם נתונים שלא רואים אצל שוער ישראלי. גבוה מאוד, חזק, עם משחק קרקע מצוין למרות הגובה, קואורדינציה טובה. מבחינתי הוא הולך להתפתח ולהיות אחד השוערים המובילים בישראל. אין לנו שוערים עם הנתונים האלה".

עומרי גלזר שוער הפועל רעננה עם מאמן השוערים עמי גניש. יוסי ציפקיס
ידע להרים את הראש. עומרי גלזר לאחר הטעות שעלתה בהפסד להפועל תל אביב/יוסי ציפקיס

את הופעת הבכורה בבוגרים ובנבחרת הצעירה עשה גלזר בשל פציעות. ברעננה היה זה אריק ינקו ואילו בנבחרת הצעירה באימון המסכם לפני המשחק נגד יוון בחודש שעבר, גולן אלקסלסי נפגע וברגע האחרון אריק בנאדו קרא לגלזר לדגל. ההופעה המצוינת ביוון הקפיצה את גלזר עוד שלב בתודעה.

לאן הולכים מכאן? מכבי חיפה מאוד רצינית בניסיונות לצרפו בעונה הבאה. נמני אמור לסגור את הקצוות כדי שגלזר ילבש ירוק בעונה הבאה. האב אילן חיפאי במקור, אוהד של מכבי חיפה. הוא ניסה למשוך את הילד לאהדת הירוק לאורך השנים. בקרוב זה עשוי להגיע מכיוון המגרש. "אם זה יקרה, זאת תהיה סגירת מעגל מטורפת עבורי", מתגאה אילן. "עומרי הוא בכלל אוהד של ריאל, תמיד חלם ברמות הכי גבוהות שיש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully