וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתירה: דני פרידמן העפיל לחצי הגמר בגביע העולם באיטליה

15.4.2016 / 19:43

אלוף ישראל סיים את מסלול 2,000 המטרים בזמן של 6:54.18 דקות, שלוש שניות יותר משיאו האישי. חצי הגמר ייערך בשבת. מאמנו של פרידמן: "הוא היה צריך לנצח את המוקדמות בקלות רבה יותר"

דני פרידמן חותר ישראלי. דטלב סייב,
הישג מרשים. פרידמן/דטלב סייב

אלוף ישראל בחתירה, דני פרידמן, העפיל הערב (שישי) לחצי גמר גביע העולם בחתירה בוארזה, איטליה, לאחר שסיים את מסלול 2,000 המטרים בזמן של 6:54.18 דקות, שלוש שניות יותר משיאו האישי שהוא גם השיא הישראלי.

פרידמן בן ה-28 חצה את קו הסיום לאחר קרב איתנים צמוד וקשה, כשרק 77 מאיות השנייה הפרידו בינו לבין החותר מרכוס קסלר השוויצרי. קסלר סיים במקום השני ועלה גם הוא לחצי הגמר. אל המקום השלישי הגיע מחזיק גביע העולם 2015, לוקס בבץ מסלובקיה, עם זמן של 6:56.49 דקות.

חצי הגמר ייערך מחר (שבת) בשעה 15:10 (שעון ישראל). מול פרידמן יתחרו אלוף אירופה מרטין דמיר מקרואטיה, וכן סטפן ברונינק מהולנד, גספר פיסטרבץ מסלובקיה, בריאן רוסו מארגנטינה ונתן ז'ימצ'יק מפולין.

מאמנו של פרידמן, ג'ובאני קלברסה האיטלקי, אמר: "דני נמצא בכושר שיא, והיה צריך לנצח את המוקדמות בקלות רבה יותר. אני מאוכזב מהביצוע היום, נדרשת עבודה לקראת חצי הגמר מחר. יש המון לחץ מנטלי ופסיכולוגי, בעיקר לקראת קביעת הקריטריון לאולימפיאדה, אבל אני מצפה מספורטאי הישגי ברמתו להיות חזק ויציב ולתת את מה שצריך על המים. הערב ומחר בבוקר אעבוד איתו על תוכנית המרוץ למקצה חצי הגמר. חייבים לסיים בין שלושת הראשונים כדי לעלות לגמר A, ואני מקווה ומאמין שהוא יצליח".

פרידמן, המתאמן לסירוגין באגם גבירטה באיטליה ובמרכז דניאל לחתירה בתל אביב, יילחם ב-22 במאי בלוצרן (שוויץ) בתחרות שכנראה תהיה גם החשובה בחייו – על הכרטיסים האחרונים למשחקים האולימפיים בריו.

עוד בגביע העולם: מוקדם יותר היום סיימו צמד החותרים הישראלי, אולג גונורובסקי ותומר שוורצמן, במקום האחרון במקצה המוקדמות בסירה זוגית משוט כפול. השניים יקבלו הזדמנות שנייה לנסות ולהעפיל בכל זאת לשלבים הבאים, כשיתחרו במקצי הניחומים מחר (שבת) בשעה 14:35 שעון ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully