וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השפן של הפועל באר שבע, סמל המהפכה הצעירה: שימו לב אליהם

16.4.2016 / 7:00

וובה בראון מסוגל לפתור את הפלונטר של ברק בכר? מה מציע מקסים פלקושצנ'קו להפועל חיפה? וגם: שוער הנבחרת שהתחיל עונה עם תואר ועלול לסיים אותה בלאומית, יורד הליגה שנלחם על חוזה ודור העתיד של בני יהודה

עריכה: ניר חן

בווידאו: משדר הפלייאוף של וואלה! ספורט

פסח איז קאמינג ואיתו גם המחזורים ה-30/31 בליגת העל. בצפון הטבלה, הפועל באר שבע תנסה לנצח בסכנין ולקוות למעידה של מכבי תל אביב בקלאסיקו (עדיין?) בחיפה כדי לחזור לפסגה. מדרום הטבלה, שם תבוא המכה, להפועל חיפה יש הזדמנות לעלות מעל לקו האדום מול נתניה כשכפר סבא, עכו וקרית שמונה עוקבות בעניין. אין לנו עוד הרבה משחקים, המתח בשיאו וגם חצי גמר הגביע מפציע באמצע השבוע. אפשר להגיד שזהו מחזור המפתח של העונה. הנה חמישה סיפורים ששווה לשים אליהם לב השבוע.

וובה בראון

וובה בראון הפועל באר שבע. ברני ארדוב
וובה בראון הפועל באר שבע/ברני ארדוב

מוקדם מאוד להגיד אם ההגעה של וובה בראון להפועל באר שבע היא טובה ומשתלמת, הן לשחקן והן למועדון. עם זאת, בשיחת החתך הנוכחית אפשר להגיד שהדרישה ממנו הולכת להיות גדולה יותר לקראת הישורת האחרונה של העונה.

בראון פתח בהרכב בשני המשחקים האחרונים, בניצחון על בית"ר ירושלים ובתיקו מול מכבי חיפה. בשניהם הוא לא השלים 90 דקות. השילוב בינו לבין הובאן ואוגו עדיין נבנה, אך דווקא במשולש כזה, הוא צריך לפתח את המשחק שלו ולהוסיף עוד אלמנטים, אחרת יהפוך לשחקן קצת פרווה.

כשאוגו מארגן את המשחק ועושה עבודה דפנסיבית והובאן רץ קדימה, בראון חופשי יותר לנסות ולאיים על השער ולפתור את הפלונטר שבו הקבוצה נמצאת בשבועות האחרונים. יש לו בעיטה טובה בסך הכול, הוא די טכני וגם נותן אקסטרה עם כדורים ארוכים טובים. הקבוצה פצועה, מקרטעת ובעיקר נמצאת בלחץ. צריך להוציא שפן מהכובע. בוא תצדיק את הכסף.

מקסים פלקושצ'נקו

מקסים פלקושצ'נקו שחקן הפועל חיפה. אדריאן הרבשטיין
מקסים פלקושצ'נקו שחקן הפועל חיפה/אדריאן הרבשטיין

ילד הפלא החדש של הליגה כבר כאן. ברצינות, לא זכורה כזו בכורה מרשימה לשחקן ישראלי בשנים האחרונות. שער ובישול במשחק כל כך קריטי וחשוב, ועוד בחוץ, זה לא דבר של מה בכך. הדבר הכי בולט אצל הקשר הצעיר היא קודם כל הבעיטה המרשימה שלו, וזה רק על קצה הקרחון.

מקריות? שימו לב למאזן של פלקושצ'נקו בחמשת המשחקים האחרונים שלו במדי קבוצת הנוער של המועדון – שישה שערים וחמישה ניצחונות. עם כל הכבוד והאומץ של אלי כהן (ויש כבוד ואומץ), אתם לא הייתם מעלים אותו לבוגרים?

למרות המצב של הקבוצה, הקשר בן ה-20 (משחק כחריג גיל בנוער) נכנס לסיטואציה טובה עבורו. ירידת ליגה תתקבל בהבנה, בעוד הישארות בליגה תיתפס כסנסציה וחלק מהקרדיט יילך אליו, כסמל "המהפכה הצעירה" שהביאה להישארות. בשבת הוא מול נתניה. כל אחד יכול לפרוח במשחק כזה, רק תנו לו את הבמה.

גיא חיימוב

גיא חיימוב שוער עירוני קרית שמונה. אדריאן הרבשטיין
גיא חיימוב שוער עירוני קרית שמונה/אדריאן הרבשטיין

אי אפשר להגיד שהחזרה של גיא חיימוב לשער של עירוני קרית שמונה איזנה את הקבוצה. כן, הוא שמר על שער נקי פעמיים בשישה משחקים, אך יש לו גם חלק בתצוגות המזעזעות של הקבוצה שלו, בעונה שעוד עלולה להסתיים באסון ספורטיבי מבחינתה.

נראה שחיימוב לא באמת אשם ברוב הפעמים. למרות היכולת של קבוצתו, הפציעה וכל שאר הנסיבות המקלות, הוא לא בעונת נפל היסטרית מבחינה אישית. עם זאת, בעבר הוא היה שוער שמביא נקודות. יכול להיות שהתקופה ההיא עברה עם הפציעה.

אז הגענו למצב שקרית שמונה נואשת לנקודות. לאור המעצור בהתקפה, הישועה צריכה לבוא לכל הפחות בהגנה. כי אם בקושי כובשים, עדיף שלא לספוג בכלל. חיימוב הוא שחקן המפתח במשחק מול הפועל תל אביב, מולה קרית שמונה לא ספגה השנה. זה משחק מפתח עבור השוער, שהתחיל את העונה הזו עם תואר ובסגל הנבחרת, ואם לא יתעורר - יסיים אותה בליגה השנייה.

דולב חזיזה

דולב חזיזה שחקן בני יהודה (שמאל). ברני ארדוב
דולב חזיזה שחקן בני יהודה (שמאל)/ברני ארדוב

טבילת אש לא פשוטה לקשר הצעיר בליגת העל. אחרי שהראה ניצוצות בעונת העלייה מהלאומית, הוא השלים 90 דקות בסך הכול פעמיים וכבש שער בכורה רק במחזור הקודם לרשת הפועל כפר סבא. הוא לא שיחק כלל בחודשיים וחצי האחרונים ובואו נגיד שביוני הוא חלם על משהו אחר לחלוטין. ועדיין, הוא רק בן 20 וחצי.

חזיזה ייזכר ככובש השער שהבטיח לכתומים עוד עונה בליגת העל. מחליף שעולה בדקה ה-77, (מקבל צהוב) וכובש שער ששם את החותמת על הישארות, זו חוויה שיכולה לדחוף אותו קדימה. עכשיו מגיע עניין היציבות.

ליוסי מזרחי אין יותר מה להפסיד. ברק אברמוב תכף מקבל את הקבוצה לידיו, העונה נגמרה והגיע הזמן לשלב צעירים. רק עם אותם צעירים, בהובלת שחקנים כמו חזיזה, הקבוצה תוכל בעתיד לכוון גבוה יותר. דווקא בבני יהודה זה חשוב יותר מקבוצות אחרות.

ירין חסן

ירין חסן שחקן מכבי נתניה. קובי אליהו
ירין חסן שחקן מכבי נתניה/קובי אליהו

הבלם החסון הוא אחד השחקנים היחידים של מכבי נתניה שעוד יכול למצוא את עצמו בליגת העל בעונה הבאה. שמועות על מעבר לקבוצות אחרות כבר רצות ולמרות שאין כמעט נקודות אור העונה בנתניה, רואים שהצרה היותר גדולה הגיעה מההתקפה ולא מההגנה.

חסן נלחם לאורך כל העונה, תחזק ככל יכולתו חוליה כמעט מפורקת ואפשר לראות זאת בנתון הבא: עם חסן בהרכב, נתניה ספגה רביעייה אחת בלבד העונה: לפני כחודש מול הפועל עכו, ובנוסף, ספגה רק שלוש שלישיות. באופן יחסי, לקבוצת תחתית מרוסקת, זה לא רע בכלל. מעניין לחשוב מה יעשה חסן בחוליית הגנה איכותית יותר ועם שוער קצת יותר מנוסה מדין גל.

כרגע, חסן (ואולי גם אנדריי מישנקו) הוא השחקן שיש לו הכי הרבה מה להרוויח בנתניה. אם יצליח לעצור את הפועל חיפה וגם להשפיע באמת על מאבק הירידה, יכול להיות שזה מה שיקנה לו חוזה טוב לעונה הבאה.

מעקב: מה עשו שחקני המדור הקודם?

שחקן מכבי חיפה, נטע לביא, מול שחקן מכבי תל אביב, איתן טיבי. ברני ארדוב
המאבק נמשך. נטע לביא/ברני ארדוב

אלעד גבאי - איבד את מקומו בהרכב לאבישי כהן ונכנס ל-23 דקות בלבד מול מכבי תל אביב. לא היה לו חלק בשער של זהבי, אך מעמדו בהחלט מתערער ברגע קריטי של העונה.

נטע לביא - 90 דקות ועוד משחק סולידי נגד קישור חזק מאוד של הפועל באר שבע. המאבק על הלגיטימציה נמשך.

חמזה בארי - השלים 90 דקות נגד נתניה, שזו כבר התקדמות. אפילו היה לא רע ומסוכן יותר ליד השער. ושוב, פספס הזדמנות גדולה.

עוביידה חטאב - אחרי משחק לא טוב מול הפועל חיפה, הוחלף ויצא במחצית. עם זאת, הקבוצה ספגה יותר בלעדיו מאשר איתו.

מריאן אנטולוביץ' - לא יכול היה למנוע את השערים של קהינדה, אבל לא בהכרח ירצה לזכור את ההופעה הזו. לפחות השיג שלוש נקודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully