וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף העולם בטיפוס לשעבר: "אחרי טוקיו, הטיפוס יהפוך למקצועי יותר"

11.4.2016 / 17:42

רמון ג'וליאן הספרדי, פעמיים אלוף העולם לשעבר, יגיע לארץ לחנוכת קיר טיפוס ומספר בראיון כיצד ניצל ממוות ("לא קשרתי את הקשר כמו שצריך") והחשש מהכללת הענף בטוקיו ("המטפסים יצטרכו לשלב בין כל הדיסציפלינות, זה לא הגיוני")

רמון פיגבלנק, מטפס ספרדי. AP
יזכה להכרה. רמון ג'וליאן בפעולה/AP

ענף הטיפוס עתיד להפוך לאולימפי החל מאולימפיאדת טוקיו ב-2020, וכחלק מכך גם בארץ נערכים לקלוט את הענף החדש. ביום חמישי הקרוב ייחנך קומפלקס חדש, IClimb, באיזור התעשייה החדש בראשון לציון שישתרע על פני 1,250 מ"ר כשהושקעו בו כשמונה מיליון שקלים.

מי שיגיע לפתיחה הוא אלוף העולם לשעבר (2007 ו-2011) וסגן אלוף העולם לשעבר (2014) בטיפוס, רמון ג'וליאן הספרדי, שמספר בשיחה עם וואלה! ספורט על התהליך שעבר כמטפס ועל הקריירה שלו בגיל 34.

"התחלתי לטפס בגיל 13 באזור טיפוס באוויר החופשי קרוב לבית יחד עם אבא שלי", הוא אומר. "זה התחיל מכיוון שמאז שהייתי ילד, אבא שלי תמיד לקח אותי להרים. יום אחד, כשעברנו ליד אזור טיפוס קרוב לבית שלנו, ראינו חבר של אבא מטפס והוא נתן לי להתנסות. זה כל כך מצא חן בעיני וכבר לאחר שבוע קניתי את כל הציוד הדרוש לטיפוס. לרוע המזל, ביום הטיפוס השני כשאבא שלי שמר עלי, נפלתי ושברתי את הרגל בשני מקומות. לאחר שהחלמתי, כשמלאו לי 14, התחלתי שוב לטפס ואני ממשיך עד היום".

אילוסטרציה. ShutterStock
מתחם טיפוס חדש בראשון לציון. אילוסטרציה/ShutterStock

המטפס הספרדי מספר על חווית הטיפוס: "המומחיות שלי היא כמובן ההתמודדות עם הקושי. אני נהנה יותר מהכול מהמאמץ שנדרש ממני בכל אתגר הבודק את גבולות היכולת. עם זאת, אני אוהב מאוד גם בולדר. למרות שאני מתאמן בכך הרבה פחות, אני אוהב לעשות את זה עם חברי ולבלות איתם. הבולדר עבורי הוא כלי אימון, אבל למעשה מה שמאתגר אותי יותר מהכול הוא טיפוס בחבל, לטפס מטרים רבים למעלה ולהרגיש את ההתרגשות שבפילוס דרך.

על ההחלטה להכליל את הענף במסגרת המשחקים האולימפיים בטוקיו, אומר ג'וליאן: "כמטפס, אני חושב שטוב שענף הטיפוס ייכלל באולימפיאדות על מנת שהטיפוס יהפוך למקצועי יותר ויהיה מוכר בכל העולם. עם זאת, לא נראה לי טוב כי המקצוע יוגדר כמכלול של שלוש הדיסציפלינות, בולדר, קושי ומהירות כי לכל קטגוריה יש את נקודת החוזק שלה ולא נראה לי הגיוני עבור המטפס לערב הכול".

ג'וליאן מספר כי הוא מתאמן ארבע פעמים בשבוע וביומיים נוספים הוא מתאמן בטיפוס סלעים כדי להתנסות במסלולים נוקשים. הוא גם מספר כי ניצל ממוות במהלך הפעילות שלו: "זה קרה שנים מעטות לאחר שהתחלתי לטפס. הייתי 20 מטר מעל פני הקרקע, וחבר שלי הזהיר אותי שהוא ראה משהו מוזר. פתאום כשהסתכלתי על הקשר שהחזיק אותי, ראיתי שהיה חסר רק מעט כדי שאפול ישירות על הקרקע. לא קשרתי את הקשר כמו שצריך. במהירות נתליתי באחיזה וקשרתי את הקשר. זו הייתה טעות גדולה שהייתה עלולה לגרום לתאונה קשה ואפילו למוות".

קיר הטיפוס בראשון לציון ייחנך ב-14 וב-15 באפריל. המתחם נמצא ברחוב נדב בסקינד 12 בראשון לציון.

  • עוד באותו נושא:
  • טיפוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully