וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זולגות הדמעות מעצמן: מלווים את לסטר כל הדרך לאליפות היסטורית

11.4.2016 / 9:45

מה הפלא שגם מוריניו, הנמסיס הגדול של ראניירי, כבר בעדו? בלוג ה(אולי) אליפות של לסטר נפתח עם המפגש בין מאמן השועלים לאוהדת הקשישה לפני המשחק בסנדרלנד, והבכי שריגש את אנגליה

one

כשיגיע הרגע, בעוד כמה שבועות, אם וכאשר, להכין את סרטון האליפות המטורפת/אגדית/היסטורית/הזויה/מרגשת של לסטר, יהיו בו כמה רגעים בלתי נשכחים. השער הענק של ג'יימי ורדי מול ליברפול, הביצוע המרהיב של ריאד מחרז על הראש של מנצ'סטר סיטי, המספרת של אוקזאקי מול ניוקאסל ועוד. אתמול (ראשון), הצטרף לכל אלה מה שעשוי להיות הרגע המרכזי של אותו סרטון, שהולך והופך לנגד העיניים שלנו בשבועות האחרונים למציאות בלתי נתפסת.

קלאודיו ראניירי, לא בחור צעיר בעצמו, כבר בן 64, נתקל בדרך למשחק החוץ מול סנדרלנד באצטדיון האור באוהדת קשישה שהייתה לבושה בחולצת משחק של לסטר. עם שריקת הסיום, אחרי שצמד גדול של ורדי קבע 0:2 לשועלים והעלה (זמנית) את הפער בפסגה ל-10 נקודות, ראניירי נזכר באוהדת והדמעות החלו לזלוג מעצמן. דמעות של אושר: "זה מדהים. האישה הזו עשתה את כל הדרך מלסטר, עם כל האוהדים והם כולם כאן כדי לתמוך בנו. זה ריגש אותי מאוד, זה פנטסטי. הם חיים בחלום ואנחנו רוצים שהם ימשיכו לחלום".

חמישה מחזורים לסיום העונה ואחרי חמישה ניצחונות ליגה רצופים, שכוללים שיא מועדון של אפס שערי חובה במשך 490 דקות, לא נראה שיש כוח שימנע מראניירי והאוהדים להגשים את החלום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדמעות של ראניירי/מערכת וואלה!, צילום מסך

במשך בערך שעתיים, לסטר הייתה ביתרון תשע נקודות, אבל אז הגיע הבליץ של טוטנהאם על הראש של מנצ'סטר יונייטד והזכיר לשועלים שהם יצטרכו להמשיך להילחם ולגרד כל נקודה, כי הקבוצה ההרבה-יותר-איכותית מהם של פוצ'טינו עדיין אורבת מאחור. מצד שני, אותו ניצחון קבע משהו ענק עבור לסטר: היא תסיים בוודאות בין ארבע הראשונות והמנון ליגת האלופות, לפחות בשלב המוקדמות וכנראה שגם בבתים, יושמע באצטדיון קינג פאוור.

אבל עם כל הכבוד להישג הזה, אחרי הניצחון אתמול, הדמעות של ראניירי והתגובות מסביב כבר העידו שכולם מצפים מלסטר להשלים את המלאכה ולקחת את התואר.

אחד האנשים שהכי מזוהים עם הריצה הנוכחית של לסטר הוא גארי ליניקר. כוכב העבר של נבחרת אנגליה נולד בעיר, גדל בקבוצה וכיכב במדיה בתחילת הקריירה שלו, לפני שעבר להפציץ במדי אברטון, ברצלונה ו...טוטנהאם. הוא נותר מעורב בלסטר לאורך השנים, עזר להציל אותה מפשיטת רגל בעבר ובמהלך העונה הנוכחית, אי שם בדצמבר כשאף אחד עוד לא האמין שזה אפשרי, הבטיח שיגיש את תכנית סיכום המחזור בפרמיירליג בתחתונים בלבד אם לסטר תזכה בתואר. בתקופה האחרונה ליניקר מקבל לביתו עשרות תחתונים והבדיחות, בהן גם הוא משתתף, לא פוסקות לרגע.

אתמול, אחרי שורדי הפך לשחקן הראשון של לסטר שמגיע ל-20 שערים בליגה הבכירה מאז ליניקר עשה זאת ב-1984/85, חלוץ העבר היה באקסטזה ואולי בהשראת ראניירי, צייץ: "אני חושב שאני עומד לבכות". גם גרהאם סונס, שקבע ש"זה הסיפור הכי מדהים בתולדות הפרמיירליג. אני חושב שלסטר זכתה באליפות עם הניצחון הזה בסנדרלנד", הצטרף למאמינים ואפילו ז'וזה מוריניו, אחד מיריביו הגדולים ביותר של ראניירי לאורך השנים, שצחק עליו וניגח אותו בכל הזדמנות, מחל על כבודו: "אם הנסיך וויליאם אומר שהוא רוצה שלסטר תזכה, מי אני שאתווכח. אני חושב שהקריירה של ראניירי ראויה לזה. למרות הכל, הוא יודע שאני מכבד אותו. הוא איש טוב".

עוד באותו נושא

לסטר גברה 0:2 על סנדרלנד באצטדיון האור

לכתבה המלאה
ג'יימי ורדי שחקן לסטר. AP
הנסיך וויליאם, מוריניו, כולם בעד לסטר/AP

אז מה הלאה? שישה מחזורים לסיום עונת 2011/12, מנצ'סטר יונייטד הובילה על מנצ'סטר סיטי בשמונה נקודות. ואנחנו מדברים על יונייטד הגדולה, של סר אלכס פרגוסון, זו שאף פעם לא מעדה או קרסה. אלא שאז היא קרסה, צברה "רק" עשר נקודות בששת המשחקים האחרונים, ראתה את היריבה העירונית מנצחת את כל השישה כולל אותו 2:3 בדקה ה-94 במחזור הסיום מול קווינס פארק ריינג'רס ועוקפת אותה בדרך לאליפות. לכן, ללסטר מומלץ להמתין עם קירור השמפניות.

המצב שלה טוב כמובן. מה זה טוב, מזהיר. אבל היא צריכה לדבוק בגישה שראניירי מפמפם מתחילת העונה ולקחת כל משחק בפני עצמו. זה מתחיל ביום ראשון הבא, שוב ב-15:30, הפעם מול ווסטהאם בבית. הפטישים נמצאים בסוג של נסיגה אחרי שלוש תוצאות תיקו רצופות בליגה וגם יגיעו עייפים יותר, שכן באמצע השבוע הם משחקים מול יונייטד במשחק החוזר בגביע, אבל הקאמבק שלהם מול ארסנל בשבת הראה כמה איכויות יש בקבוצה הזו. לסטר, עם ורדי הזריז ועם הקישור המבריק בראשות קאנטה ומחרז, תצטרך לנצל את הבעיה הגדולה של ווסטהאם, הבורות במרכז ההגנה.

ניצחון נוסף והפער יהיה 10, כאשר טוטנהאם תשחק רק ביום שני בלילה, במשחק חוץ קשה מאוד אצל סטוק סיטי. אם הכל יסתדר כמו שהוא הסתדר עד עכשיו, אולי בליל שני ראניירי יישב על הספה והדמעות ימשיכו לזלוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully