וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פטיש אוויר: אנדי קארול מככב במדור נבחרי השבוע, האם יגיע ליורו?

11.4.2016 / 7:00

"הנוגח הטוב בעולם" שב לכשירות במדי ווסטהאם, התעלל בהגנת ארסנל ופתח לדיון את סוגיית החזרתו לסגל נבחרת אנגליה כגיבוי אווירי. עוד במדור: מכוון הציידים מהבונדסליגה, הרכש הכי גרוע של ואן חאל והגאון אליו מתגעגעים פתאום בניוקאסל

one

בווידאו: השלושער של אנדי קארול לרשת ארסנל

שחקן השבוע

אנדי קארול - ווסטהאם

"הוא הנוגח הטוב בעולם, רק אם אני שיכור לא אשבץ אותו בהרכב למשחק מול מנצ'סטר יונייטד בגביע", סיכם סלאבן ביליץ' את מופע הקאמבק של אנדי קארול בשבת. החלוץ למוד הפציעות פתח לראשונה מאז ינואר ופשוט התעלל בהגנה של ארסנל, במיוחד בכדורי הגובה, בדרך לשלושער ראשון במדי ווסטהאם. שתי נגיחות ובתווך חצי יעף בשמאל, תוך שמונה דקות בלבד, הספיקו רק לנקודה ב-3:3 המלהיב שסתם את הגולל על סיכויי האליפות של ארסנל. אולם, התצוגה הזו, שהחלה דווקא בפגיעה גסה בלורן קוסיילני וכללה לא פחות מ-10 איומים על השער, החזירה את קארול לכותרות ונתנה לו סיכוי (קל) להגיע ליורו 2016.

את שערו האחרון במדי הנבחרת הבקיע קארול ביורו הקודם לרשת שבדיה, בנגיחה כמובן. אלא שמאז 2012 לא נכלל שוב בסגל הנבחרת ובילה יותר על מיטת הטיפולים מאשר על כר הדשא. העונה התמודד עם חמש פציעות שונות ופתח רק בשמונה משחקי ליגה, ובכל זאת יש לו כבר שבעה שערים - המאזן האישי הכי טוב שלו מאז ימיו בניוקאסל. קארול, חלוץ מטרה קלאסי, גדול וחזק, יכול להציע לאנגליה מימד נוסף בהתקפה. כשהוא כשיר, מעטים הבלמים שיכולים להתמודד איתו באוויר. אלא שרוי הודג'סון מנצל את הכלים הנוכחיים שלו כדי לשחק בסגנון מהיר יותר, הכולל לחץ בלתי פוסק של שחקני ההתקפה על הכדור ותנועה מתמדת, ולכך קארול פחות מתאים.

האם החלוץ בן ה-27 יצליח בכל זאת לגרום למאמן הלאומי לקחת אותו בחשבון לקראת אליפות אירופה, אולי כתכנית גיבוי? ביליץ' משוכנע שכן. "אין הרבה שחקנים אנגלים כמו אנדי קארול", החמיא מאמן ווסטהאם. "יש לו הכול, בלתי אפשרי לעצור אותו כשהוא כשיר. שחקני ההגנה חייבים להתמקד בו כל הזמן. זה תלוי ברוי עכשיו, אבל אם תכניסו כדור לרחבה כשאנדי שם, הוא כמעט תמיד יגיע אליו". האם יקבל כדור כזה בצרפת?

אנדי קארול שחקן ווסטהאם. רויטרס
יסגור מעגל ביורו 2016? אנדי קארול/רויטרס

מאמן השבוע

רלף האזנהוטל - אינגולשטאדט

אחרי משחקי ליגה ביתיים, במיוחד כאלה שהסתיימו בהפסד, נוהג רלף האזנהוטל להסתובב בין אוהדי אינגולשטאדט כדי "לספוג את האווירה" ולשמוע ביקורות. למחמאות הוא פשוט לא רגיל. "כשחקן ספגתי בעיקר עלבונות, הייתי מוקד לביקורת", אמר המאמן האוסטרי, שדווקא ידע גם ימים יפים כחלוץ באוסטריה וינה, לבש כמה פעמים את מדי הנבחרת ושיחק בהמשך במכלן, לירסה וקלן, עד שפרש ב-2004 במדי קבוצת החובבים של באיירן מינכן. "במשך השנים ככדורגלן ידעתי להתמודד טוב יותר עם תגובות רעות מאשר עם מחמאות". העונה, האזנהוטל למד להתמודד רק עם שבחים. והם מגיעים מכל עבר.

הוא קיבל את אינגולשטאדט באוקטובר 2013, כשהיא במקום האחרון בבונדסליגה השנייה. במועדון הצנוע שנוסד רק ב-2004, הכירו את המומחיות של האזנהוטל בהוצאה ממשברים ועליות ליגה, וקיוו שיעשה זאת שוב. את אונטרהאכינג הוא העלה מהליגה המחוזית לליגה השלישית ואת אאלן שהייתה על סף ירידה בליגה השלישית, הציל וקידם לליגה השנייה. גם הפעם השלישית שלו - הייתה גלידה. המאמן בן ה-48 שיקם את אינגולשטאדט וסיים את העונה הראשונה שלו במקום העשירי. עונה לאחר מכן, כבר הוביל את המועדון לעלייה היסטורית לבונדסליגה.

בקיץ סומנה אינגולשטאדט כמועמדת ודאית לירידה, בעיקר מפני שהסתפקה בחיזוק מינורי. האזנהוטל בקושי ביצע שינויים בסגל, שמר על אותה שיטה ובשבת הגיע ל-39 נקודות שמבטיחות כמעט בוודאות הישארות, אחרי ניצחון עם שבעה שחקנים שפתחו אצלו גם בהפסד במשחק הבכורה לפני שנתיים וחצי. אלמוג כהן, בהופעתו ה-100 בבונדסליגה, נכנס כמחליף והסיט את הכדור שהוביל לשער הניצחון של מוריץ הארטמן מול בורוסיה מנשנגלדבאך. השער ה-27 בלבד של הקבוצה העונה (רק נועלת הטבלה האנובר כבשה פחות) אבל כזה שהיה שווה ניצחון עשירי, שבוע אחרי ה-0:3 המרשים על שאלקה.

אז מה סוד ההצלחה של אינגולשטאדט? הרי זו קבוצה ללא מסורת, ללא יותר מדי אוהדים וגם עם תקציב די קטן (למרות הספונסר אאודי) שמתגאה בעיקר בכך שהיא סופגת מעט שערים. הנה ההסבר היצירתי של האזנהוטל: "השחקנים שלי הם ציידים מטבעם, אני פשוט מכוון אותם. אני צריך שחקנים שזקוקים לריסון, לא כאלה שזקוקים למוטיבציה". למרות החוזה לעונה נוספת, יכול מאוד להיות שבעונה הבאה הוא כבר ייצא לצוד ביער יוקרתי יותר.

רלף האזנהוטל מאמן אינגולשטאדט. GettyImages
למד העונה להתמודד עם מחמאות. רלף האזנהוטל/GettyImages

פלופ השבוע

מרקוס רוחו - מנצ'סטר יונייטד

בשבוע שעבר עלו דיווחים לפיהם ברצלונה מתכוונת להגיש בקיץ הצעה לרכישת מרקוס רוחו, ואוהדי מנצ'סטר יונייטד לא ידעו אם לצחוק או לבכות. כמה שעות לאחר מכן, רוחו פינה את מקומו אחרי מחצית חלשה מול אברטון לטובת מגן בן 18 (טימותי פוסו מנסה) ואוהדי השדים האדומים כבר בכו. ואז עברו לרמוס אותו ברשתות החברתיות. את לואי ואן חאל זה לא ממש עניין והוא העניק למגן הארגנטינאי את המקום בהרכב גם נגד טוטנהאם. אריק לאמלה וקייל ווקר אמרו תודה וחגגו על האגף שלו, כשבנוסף לכך רוחו כשל במצב נייח מול טובי אלדרווירלד שנגח מעליו את השער השני. התרנגולים ניצחו את מנצ'סטר יונייטד בווייט הארט ליין לראשונה מאז 2001 ושלחו את השדים האדומים לעשות חושבים לקראת העונה הבאה. רוחו, שמתעסק בשטויות מחוץ למגרש והוחלף בשישה מ-11 משחקי הליגה בהם פתח, כבר מוגדר כרכש הכי גרוע בתקופת ואן חאל. הוא לא אמור להיות שם.

טובי אלדרווירלד שחקן טוטנהאם נוגח. רויטרס
שימש כניצב. מרקוס רוחו נכשל מול טובי אלדרווירלד/רויטרס

מהלך השבוע

חאתם בן ארפה מציג עוד מועמדות לשער העונה

חודשיים לפני שריקת הפתיחה ליורו 2016, והמאבק על המקום בסגל הנבחרת המארחת רותח מתמיד. נביל פקיר התאושש אחרי פציעה ארוכה, מתיו ולבואנה חוזר לעצמו, קינגסלי קומאן ועוסמאן דמבלה פורחים, דימיטרי פאייה בלתי ניתן לעצירה ויש גם את חאתם בן ארפה. בגיל 29, ודווקא בניס הצנועה, בן ארפה מספק את העונה הטובה בחייו ולא מפסיק להבקיע שערים נפלאים. נגד ראן הוא חגג שלושער ראשון בקריירה, העלה את מאזנו בליגה ל-16 שערים (חמישה בשלושת המחזורים האחרונים) והגיע לשיאו כשדהר על פני יותר מ-60 מטרים וירה בשמאל מ-17 מטרים כדור חד אל הרשת של בנואה קוסטיל. זה קרה בדיוק שלוש שנים אחרי שער סולו דומה שלו במדי ניוקאסל, לרשת בולטון. אז העונה, בכל פעם שבן ארפה מציג עוד מועמדות לשער העונה בצרפת (והיו לו כמה וכמה כאלה) - בניוקאסל שואלים: מה היה קורה אילו.

חאתם בן ארפה שחקן ניס. רויטרס
הוא צוחק, ניוקאסל בוכה. חאתם בן ארפה/רויטרס

ה-11 של השבוע

שוער: חרונימו רולי (ריאל סוסיאדד) - עמד כחומה בצורה מול ברצלונה
מגן ימני: ברונו פרס (טורינו) - עוד צעד לקראת המעבר לקבוצה גדולה בקיץ
בלם: טובי אלדרווירלד (טוטנהאם) - פיקד על ההגנה בהיעדרו של ורטונגן וקינח בנגיחה
בלם: אייטאץ' סולו (דרמשטאדט) - הבלם הכי פורה בבונדסליגה
מגן שמאלי: אלברטו מורנו (ליברפול) - יופי של שער בכורה לעונה זו
קשר: פיוטר זילינסקי (אמפולי) - קטע לקבוצתו רצף של 12 משחקים ללא ניצחון
קשר: קוקה (אתלטיקו מדריד) - חתום על הקאמבק מול אספניול, ינסה גם מול בארסה
קשר: חאתם בן ארפה (ניס) - השלושער הראשון בקריירה יספיק גם למקום ביורו?
חלוץ: ג'יימי ורדי (לסטר סיטי) - הראשון מאז גארי ליניקר שחצה את רף 20 שערים בלסטר
חלוץ: אנדי קארול (ווסטהאם) - שחקן השבוע
חלוץ: מירוסלב קלוזה (לאציו) - צמד ובישול ל"סופר מירו" הבלתי נגמר

ציוץ השבוע: ארבלואה עוקץ את ברצלונה שכשלה מול 11 שחקני ריאל סוסיאדד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully