וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטע לביא כבר לא קוריוז, אלעד גבאי לנבחרת? שימו לב אליהם

8.4.2016 / 18:00

השלב הבא בתהליך של הכישרון הצעיר ממכבי חיפה, הנורה האדומה שהדליק החילוף של מגן בית"ר ירושלים, המחמיצן של הפועל תל אביב, הרכש הרועש (מדי) של הפועל עכו והשותף לפאניקה של הפועל חיפה. חמישה שחקנים לשים לב אליהם במחזור הקרוב

מגד גוזני

בווידאו: משדר הפלייאוף של וואלה! ספורט עם סתיו שחם באולפן

הפלייאוף העליון מחליף קידומת ועם כניסתו למחזור ה-30, העניינים בצמרת מתחממים. אחרי שהתכופף בפני הפועל באר שבע, אלי טביב ייצא לטדי וינסה לעקוץ את מכבי תל אביב כפי שעשה בסיבוב הראשון. הדרומיים, מצידם, יארחו את מכבי חיפה. למי יש משחק קשה יותר? זה באמת תלוי ברצון האכפתיות של בית"ר ירושלים, לאור העובדה שהעונה שלה נגמרה. בתחתית נשארו קצת מאחור. מחזור 29, אתם יודעים. עכו מארחת את הפועל חיפה במשחק המפתח. הפסד, ויואב כץ כבר יתקשה להגיד שיהיה בסדר. כמה אפשר לאכול את הלוקש הזה? בתוך כך, הנה חמישה סיפורים מעניינים.

אלעד גבאי

אלעד גבאי שחקן בית"ר ירושלים. ניב אהרונסון
אלעד גבאי שחקן בית"ר ירושלים/ניב אהרונסון

מגן בית"ר ירושלים הוא עוד דוגמה לטרגדיה שמתחוללת במכבי חיפה. מגן האלופה דאז עירוני קרית שמונה, מגיע ככוכב גדול והולך לאיבוד מאחורי אייל משומר. העונה הזו, למרות ההופעה האחרונה, היא הרנסנס שלו. הוא החזיר לעצמו את הלגיטימציה ואולי, רק אולי, יקבל את המקום שלו בנבחרת לקראת הקמפיין הבא.

גבאי היה הקורבן של סלובו דראפיץ' במשחק האחרון מול הפועל באר שבע. שני השערים של בן שהר אמנם היו עליו, אבל צריך לזכור שהוא מעולם לא היה עילוי הגנתי. מדובר בחילוף תמוה שצריך להדליק נורות אדומות. הסלע של בית"ר באגף צריך לקבל את כל הקרדיט כי באמת שאין לו תחליף. הוא נותן משהו שאין למגנים ישראלים אחרים.

העונה הטובה של גבאי גורמת רק להצטער על התקופה בירוק, אך נותנת טיזר לקראת העונה הבאה, בליגה האירופית. גבאי התבגר, הוא אחראי ואגרסיבי יותר והדבר האחרון שהוא צריך זו נסיגה ביכולת בסיום העונה. צריך לסיים בטעם טוב ולא להיגרר לחוסר האכפתיות שמתחולל בבית"ר לאחרונה. הקמפיין למונדיאל עוד מעט מתחיל.

נטע לביא

שחקן מכבי חיפה נטע לביא. טל לוי
שחקן מכבי חיפה נטע לביא/טל לוי

הקשר הצעיר של מכבי חיפה כבר עבר את שלב הקוריוז ועבר לשלב שאפשר כבר לנתח אותו מקצועית. הוא אגרסיבי, מניע טוב את הכדור והפתעה, יש לו בעיטה טובה וחזקה מאוד מרחוק.

הבעיה הכי גדולה של לביא כרגע היא שבעונה הבאה הוא ככל הנראה ישחק עם מספר גדול של שחקנים חדשים. אז כרגע, אבל זה נכון רק לשלב הזה בו העונה גמורה, כדאי לו לחשוב אך ורק על עצמו. הגיע הזמן להביא מספרים ולהתחיל לצאת מהצל של הסובבים לו.

במשחק מול הפועל באר שבע אפשר רק להרוויח. במשחק עם כזה פרופיל גבוה, כשאין לך בכלל מה להפסיד, אפשר לקנות את עולמך. הגיע הזמן לראות קפיצת מדרגה. עם משחק כזה, שנזכור ונגיד ששם הכול התחיל.

חמזה בארי

חמזה בארי שחקן הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
חמזה בארי שחקן הפועל תל אביב/יוסי ציפקיס

לקשר הגמבי יש חלק גדול בשינוי הדרסטי שעבר על הפועל תל אביב בחודשיים האחרונים. הוא חתיכה חשובה מאוד בפאזל של אלי גוטמן ורוב המשחק השוטף עובר דרכו. הבעיה מתחילה ב-20 המטרים האחרונים של המגרש.

בארי הוא הקדמי בשלישייה המרכזית של הפועל תל אביב, שכוללת גם את אביחי ידין ונמניה ניקוליץ'. הוא בא לקבל כדור יותר מכולם ומתחיל את ההתקפות בחצי של הפועל. עם זאת, בכך, הוא גומר את הכוח שלו לפני ההגעה לאזורים המסוכנים. בנוסף, נראה שהוא מחמיצן לא קטן והחדשות הבאמת רעות מבחינתו – נראה שהמשחק נפתח תמיד כשהוא יוצא באזור הדקה ה-70.

עדיין, בארי הוא נדבך חשוב בהפועל תל אביב, גם לקראת העונה הבאה. הפתרון שלו צריך להיות קבלת כדור באזורים היותר מסוכנים וקצת יותר חדות באיזור הרחבה. ביום ראשון, אגב, הוא מול האקסית מכבי נתניה, אותה הוא נטש כשהספינה החלה לטבוע. זה משחק בו גם הוא, כמו כל אחד אחר שרוצה לקבל קצת ביטחון, יכול לפרוח ולשבור את המחסום.

עוביידה חטאב

שחקן הפועל עכו עוביידה חטאב. מגד גוזני
שחקן הפועל עכו עוביידה חטאב/מגד גוזני

בלם הפועל עכו נזרק להרכב בצורה פחות או יותר סדירה באמצע ינואר. מאז, הוא הספיק לספוג ארבעה כרטיסים צהובים, אדום אחד, הצליח לעצבן את כל בלומפילד כשבזבז זמן בניצחון על האדומים ואפילו קיבל תנועת שיסוף מאריאל הרוש במשחק בו עכו הפסידה להפועל תל אביב. לא רע, אבל רועש מדי.

עם זאת, עכו במאזן די חיובי עם חטאב בהרכב. ארבעה ניצחונות ושלושה הפסדים, כששניים מההפסדים הללו הגיעו להפועל באר שבע ומכבי תל אביב, שמשחקות בליגה אחרת. יש דברים שמתחברים. לבלם הזה קיווה אייל ברקוביץ' כשהביא אותו מהכח עמידר רמת גן להפועל תל אביב בזמנו. כזה עם פוטנציאל. אלא ששם זה לא התחבר.

אחרי כמה אירועים לא נעימים שקרו מחוץ למגרש, ודווקא בעקבות ההפסד הראשון שלו (באופן אישי) אחרי למעלה מחודשיים, חטאב צריך להראות שיש לו ערך מוסף גם במשחק מפתח מול הפועל חיפה. המאני טיים של הקריירה שלו מתחיל, בטח אם הוא רוצה מקום בליגת העל גם בעונה הבאה. עוביידה הוא מסוג השחקנים שאם ירדו ללאומית, כנראה לא יחזרו לליגת העל.

מריאן אנטולוביץ'

שוער הפועל חיפה מריאן אנטולוביץ'. יוסי ציפקיס
שוער הפועל חיפה מריאן אנטולוביץ'/יוסי ציפקיס

במשחק החמישי שלו בליגה שלנו, שוערה החדש של הפועל חיפה סוף סוף הצליח לשמור על שער נקי. הפועל כפר סבא באה לו בטוב, גם הקורה של דודו ביטון. הפועל חיפה אכלה הרבה מרור בשנים האחרונות מהשוערים שלה. האם נמצא הפתרון? לא בטוח.

לא נראה שאנטולוביץ' הוא קפיצת המדרגה שלה קיווה יואב כץ. הוא לא עילוי לעומת פז'מיסל קובארז' או ניב אנטמן ונראה שזה חלק מפאניקה כללית. פאניקה כזו שבדרך כלל מסתיימת עם ירידת ליגה.

בשבת הוא יפגוש את לנרי קהינדה והחבורה הלא כל כך עליזה של עכו. בחיפה מקווים שהוא מבין שמפה אין דרך חזרה. מבין הקורות צריכה לבוא הישועה של הפועל חיפה, וזה חייב לקרות באופן מיידי.

מעקב: מה עשו שחקני המדור הקודם?

שחקן מכבי תל אביב, דור פרץ. ברני ארדוב
משחק המפנה? דור פרץ/ברני ארדוב

דור פרץ - 26 דקות מול הפועל רעננה כשמכבי תל אביב כבשה יותר כשהוא על המגרש מאשר בלעדיו. אולי זה משחק המפנה?

ולדימיר סטויקוביץ' - שלוש ספיגות ועוד משחק מוזר ב-3:3 מול בני סכנין. אם בגביע הוא יתעלה, אולי בחיפה ישכחו לו את התקופה הזו.

איסו לינגאנה - לא שותף מול עירוני קרית שמונה. כמו כולם בנתניה, ינסה לגמור את העונה עם כמה שפחות נזקים במשחקים הקרובים.

טל בנש - 90 דקות מול הפועל חיפה. קשה להגיד משהו על המשחק הזה. לטוב או לרע.

אנטוניו מרשיץ' - 90 דקות מול מכבי פתח תקוה. הספיגה בדקה השמינית והצהוב בדקה ה-14 הוציאו אותו מהמשחק. ירצה לשכוח את השבת הזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully