וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב ומכבי ראשון לציון טוענות: אנסטסיה מוחניוק שלנו

4.4.2016 / 21:58

סגנית אלופת העולם באולם, שתייצג בקיץ את אוקראינה בריו ובכוונתה לעלות לארץ לאחר מכן, תירשם בינתיים כזרה בליגת האתלטיקה. שתי האגודות מתקוטטות. ומדוע היא הוחזרה לארץ על ידי ראשון לציון בשנה שעברה?

אנסטסטיה מוחניוק אתלטית קרב 7. GettyImages
מלחמת אגודות. מוחניוק/GettyImages

פחות מיממה לאחר הפרסום בוואלה! ספורט על הכוונה של האתלטית האוקראינית, אנסטסיה מוחניוק, לייצג לאחר המשחקים האולימפיים בריו את ישראל, וכעת קיימת מחלוקת בין שתי אגודות הספורט מכבי תל אביב ומכבי ראשון לציון לאיזו מהן משתייכת הספורטאית בת ה-25 שרק בחודש שעבר הוכתרה כסגנית אלופת העולם באולם בקרב חמש. שתי האגודות מבינות את הפוטנציאל הגדול בהצטרפותה של מוחניוק אליהן, ושתיהן טוענות כי היא שייכת אליהן.

באיגוד האתלטיקה עוקבים מקרוב אחרי ההתפתחויות באשר למוחניוק שבשלב הזה תיחשב אך ורק כזרה בליגה הבין אגודתית, וכרגע מסרבת להסתכל יותר רחוק מכך, למרות שבאוזני מקורביה הצהירה כי בכוונתה לעלות לארץ ולהפוך לישראלית. לוואלה! ספורט נודע כי מי שסייעה למוחניוק בכל מה שקשור לחיבור מול מכבי תל אביב היא חברתה, חנה קנייזבה-מיננקו.

אנסטסטיה מוחניוק אתלטית קרב 7. GettyImages
סגנית אלופת העולם. מוחניוק/GettyImages

כעת גם עולה סיפור נוסף שהתרחש בשנה שעברה כאשר מוחניוק הגיעה לארץ והייתה אמורה ליטול חלק בליגה הבין אגודתית מטעם מכבי ראשון לציון. גזבר האגודה, יאיר בייטלר, אומר: "בשנה שעברה היא הגיעה אלינו. הייתה אצלנו פרשייה לחשד ללקיחת חומרים אסורים, ולכן החזרנו אותה וספורטאית נוספת שהגיעה עימה בחזרה לאוקראינה. לפני המחזור הראשון בליגה התעורר חשד כזה אחרי שמי שהביא אותם לארץ, ברוך קריצשטיין, אמר לנו שהן לא יוכלו להשתתף מכיוון שיש מעבדה לגילוי סמים במסגרת התחרות. הסקנו מזה מסקנות ששתיהן או אחת מהן משתמשות בחומרים שעלולים להפליל אותן לכאורה. הזמנו אותן כחיזוק, אבל הבנו בהמשך שאחת מהן או שתיהן השתמשו בחומרים אסורים ולכן החלטנו להחזיר אותן מיידית לאוקראינה".

למרות הסיפור הזה, בייטלר טוען כי מוחניוק רשומה באיגוד גם בשנה שעברה וגם השנה תחת מכבי ראשון לציון, ואין שום אפשרות שהיא תייצג את מכבי תל אביב. "חידשנו את הרישום שלה גם השנה מבלי לדעת אם היא תהיה אצלנו או לא". במכבי תל אביב מכירים את סיפור החשד לשימוש בחומרים אסורים, ועל כן דאגו במסגרת החוזה שנחתם עם האתלטית להבהיר כי כחלק מהייצוג של המועדון היא תידרש לעבור בדיקות, כפי שנהוג בתחרויות מהסוג הזה. בכל מקרה, הצהובים דוחים את טענת ראשון לציון, ומציינים: "לפני שרשמנו אותה, בדקנו את הנושא ונמסר לנו שהיא לא רשומה בשום אגודה אחרת. אם היא הייתה רשומה באגודה אחרת, לא היינו יכולים לרשום אותה אצלנו".

תגובת איגוד האתלטיקה באשר לאגודה שבה רשומה מוחניוק תובא בהמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully