וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתלטיקה: אתלטי הסמטה מצטרפים למרכז הפועל

3.4.2016 / 16:45

המועדון שמאכלס אוכלוסיות מוחלשות ובני פליטים ומהגרי עבודה מצאו לעצמם בית ויזכו לתמיכה מצד מרכז הפועל. רותם גינוסר, מנהל הקבוצה: "מרכז הפועל הוא בית שיכול לסייע במטרותינו. יש לנו כיום את קבוצת הריצות הארוכות הטובה בישראל ביחס בין כמות לאיכות"

אתלטי הסמטה דרום תל אביב. טיבור יגר,
מהלך שיעזור להם להגשים את המטרות? אתלטי הסמטה/טיבור יגר

מרכז הפועל החליט לקחת תחת חסותו את אתלטי הסמטה דרום תל אביב, ממועדוני האתלטיקה החשובים בישראל שמאכלס אוכלוסיות מוחלשות בחברה הישראלית ובני פליטים ומהגרי עבודה. המועדון, שנמצא בקו עלייה מתמיד בשנים האחרונות, הן מבחינת הישגים והן מבחינת כמות האתלטיות והאתלטים, מצטרף אל מרכז הספורט הגדול בישראל עם תחילת עונת הקיץ של האתלטיקה וערב המשחקים האולימפיים.

המועדון נקרא של על שמו של סרן יהורז כשר ז"ל ומעניק מסגרת ספורטיבית-חינוכית לבני מהגרי עבודה ובני פליטים שהגיעו להישגים מרשימים מאז נוסד המועדון. בעונה שעברה העפילה קבוצת האתלטיקה לליגת העל לנוער, הן בנערות והן בנערים, ולאחרונה סיימה קבוצת הנערות במקום השלישי בגביע החורף. סמי עבדולג'אבר, שקיבל אזרחות ישראלית, סיים במקום ה-11 באליפות אירופה לנוער בריצת 10,000 מטר, ויש כרגע עוד חמש אתלטיות ואתלטים בהמתנה לאזרחות ישראלית, עליהם המליצה שרת הספורט והתרבות, מירי רגב, ושממתינים לחתימת שר הפנים. שמות כמו רחל גבריצדוק, ויקטוריה צ'יסום ועוד מככבים באופן קבוע על הפודיומים בישראל בשנים האחרונות, ואולי בהמשך הדרך הם יעטרו גם פודיומים בחו"ל. בקבוצה, למשל, יש עשרה נערים בגילאי 20-16 שרצים עשרה קילומטרים בזמן של 32-30 דקות.

לאחרונה הצטרפו לקבוצה רצים בני העדה האתיופיות. יוחאי הלוי, פיינליסט אליפות אירופה בקפיצה משולשת, הוא מאמן הקפיצות, ויובל כרמי הוא מאמן הריצות למרחקים ארוכים-בינוניים. רותם גינוסר, מנהל הקבוצה: "אנחנו רוצים להתפתח ומרכז הפועל הוא בית שיכול לסייע במטרותינו. יש לנו כיום את קבוצת הריצות הארוכות הטובה בישראל ביחס בין כמות לאיכות". יורם אורנשטיין, מנכ"ל מרכז הפועל: "הפועל נמצאת היכן שצריך עבור החברה בישראל. אתלטי הסמטה יוצרים מסגרת שמשנה לטובה את מסלול חייהם של צעירים וצעירות והופכת אותם לתלמידים טובים יותר ולספורטאים בעלי פוטנציאל להבאת האתלטיקה בישראל למקומות טובים יותר". חגית אמסלם, רכזת האתלטיקה בהפועל: "מועדון אתלטי הסמטה הוא הדוגמא לשימוש בספורט ככלי חברתי ראשון במעלה. אנחנו, בהפועל, נרגשים וגאים להיות שותפים לדרך במפעל חברתי חשוב זה, שכמובן גם תורם לאתלטיקה בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully