וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר לא רק "האח של": תורגן הזאר יוצא מהצל של אדן במדור נבחרי השבוע

4.4.2016 / 15:00

ההימור המוצלח של רפאל, ההתערבות בין האחים וחלום היורו. בזמן שאדן הזאר סובל בצ'לסי, תורגן הזאר מבצע את הפריצה בבורוסיה מנשנגלדבאך. וגם: המאמן שהשתיק את ברלוסקוני, בועט המספרות הטוב באירופה וגרסת הפרמיירליג לעומר ורד. מדור נבחרי השבוע

one

בווידאו: תקציר התבוסה של אסטון וילה מול צ'לסי וההרחקה של אלן האטון

שחקן השבוע

תורגן הזאר - בורוסיה מנשנגלדבאך

רפאל הברזילאי, מלך השערים הפצוע של בורוסיה מנשנגלדבאך, ניגש לפני המשחק לחברו תורגן הזאר ואמר לו: "היום אתה כובש פעמיים, אחד גם בשבילי". הזאר בן ה-23, האח הצעיר של אדן מצ'לסי, הבקיע בכל העונה רק שער ליגה אחד. אבל איכשהו רפאל פגע בול. הבלגי הכישרוני תופקד כחלוץ נגד הרטה ברלין, הקבוצה מולה הבקיע את שער הבכורה שלו בבונדסליגה בעונה שעברה, וסיפק את משחקו הטוב ביותר על אדמת גרמניה. שני שערים (אחד בימין אחרי שתי הטעיות נהדרות ועזרה ממגן אורח, והשני בשמאל), שש בעיטות לשער (כולל אחת שהובילה לגול החמישי של פטריק הרמן), יצירת מצבים לחברים ב-0:5 המרשים ותשואות רמות מהאוהדים כאשר הוחלף לקראת הסיום. עד כדי כך שברחבי הרשת תהו: אולי צ'לסי מכרה את ההזאר הלא נכון?

אז לא. עדיין אי אפשר להשוות בין שחקן שעושה את צעדיו הראשונים בליגה בכירה לבין האח הגדול שכבר הוביל את ליל לדאבל כשחקן העונה בצרפת ולקח גם את צ'לסי לאליפות כשחקן העונה באנגליה. אולם, השיפור הניכר ביכולתו של תורגן זוכה ליתר תשומת לב לאור העונה האיומה של אחיו. הוא כבר לא רק "האח של אדן". הזאר של צ'לסי כבש שני שערים ובישל שמונה ב-38 משחקים, בעוד הזאר של גלדבאך הבקיע חמישה שערים ובישל עוד שישה. יתרון לתורגן בהתערבות המשפחתית, עליה סיפר לאחר הצמד: "המשחק הזה עשה לי שירות טוב כי אח אחד פצוע (אדן) והשני (קיליאן הזאר המשחק באויפשט ההונגרית - ת.י) לא שותף. אם אמשיך ככה, אני לא אפסיד בהתערבות".

לא רק את ההתערבות בין האחים הזאר לא רוצה להפסיד. גם את יורו 2016 אין לו כוונה לפספס. הוא זומן למשחק הידידות של נבחרת בלגיה נגד פורטוגל בשבוע שעבר, אך לא שותף. אחרי תקופת התאקלמות ארוכה בגרמניה, הוא חזר למאבק על אחד המקומות האחרונים בסגל הבלגי וחייב להתמיד במחזורים שנותרו כדי להראות שצלח את המעבר מליגת ביניים כמו זו הבלגית אל הרמה הגבוהה של צמרת הבונדסליגה. "קשה להתעלם מהשיפור שלו. לא היה לו קל, אבל מאז פגרת החורף הוא מוכיח את עצמו ורק מתקדם", החמיא המאמן אנדרה שוברט לאחר המשחק שקידם את גלדבאך לעבר המטרה הנכספת - ליגת האלופות. אולי בכל זאת יהיה שם נציג למשפחת הזאר בעונה הבאה.

תורגן הזאר שחקן בורוסיה מנשנגלדבאך. GettyImages
משתחרר מהצל של אחיו. תורגן הזאר/GettyImages

מאמן השבוע

אוזביו די פרנצ'סקו - ססואולו

אין יותר מדי אנשי כדורגל באיטליה שיהיו מוכנים להיכנס במודע לעימות פומבי עם הבוס של מילאן וראש הממשלה לשעבר, סילביו ברלוסקוני. אבל אוזביו די פרנצ'סקו לא היה מוכן לשתוק. בחודש האחרון התפרסמו דיווחים רבים על אפשרות שמאמנה המצליח של ססואולו יעבור להדריך את מילאן, וכשברלוסקוני נשאל לגביו הוא עקץ: "אני לא חושב שהוא האיש הנכון". בשבת הגיעה התגובה של די פרנצ'סקו, שטען כי אין בכוונתו ללכת ל"מועדון שיש בו בלבול וחוסר ודאות". ההתנצחות התקשורתית הזו אולי עלתה לו במשרה במילאנו, אבל היא עוד יכולה להוביל אותו לג'וב יוקרתי יותר בנבחרת איטליה.

אם יצליח להקפיץ את ססואולו גם מעל מילאן בטבלת הסרייה A ולהעניק למועדון הצנוע הזה את הכרטיס לאירופה, יהיה זה הישג השווה ערך לאליפות. הישג שגם צפוי להעניק לדי פרנצ'סקו את תואר מאמן העונה. ולחשוב שרק בינואר 2014, חצי שנה אחרי שהעלה את ססואולו לראשונה בתולדותיה לליגה הבכירה, די פרנצ'סקו פוטר מתפקידו. אחרי חמישה הפסדים רצופים עם אלברטו מלזאני, הוא נקרא שוב לדגל, הציל את הקבוצה מירידה ומאז עושה חיל. בעונה שעברה סיימה ססואולו במקום ה-12 עם 49 נקודות, והנה העונה היא כבר עם 48 אחרי 31 מחזורים ונאבקת על הכרטיס האחרון לליגה האירופית. והיא עושה את זה בסטייל.

"לקחתי מפאביו קאפלו רק את היכולת לנהל אנשים", אמר בעבר המאמן בן ה-46, שאת התואר היחיד שלו ככדורגלן עשה אצל קאפלו, באליפות של רומא ב-2001. את פילוסופיית הכדורגל שלו הוא שאב בכלל מזדנק זמאן, וכשהגיע לססואולו התעקש שהדברים יתבצעו אך ורק בדרך שלו. וזה אומר 4-3-3, תנועה בלתי פוסקת ללא כדור והתמקדות בהתקפה. הדבר היפה שקרה העונה הוא שלמרות הפוקוס על דומניקו ברארדי המלהיב, יקירו של די פרנצ'סקו בחלק הקדמי, גם ההגנה השתפרה פלאים (34 שערי חובה עד כה לעומת 57 בכל העונה הקודמת ו-72 בעונת הבכורה בסרייה A). זה קרה הודות להתקדמות של בלם הנבחרת פרנצ'סקו אצ'רבי וההתאקלמות בעונה השנייה של השוער אנדראה קונסילי והמגן הימני שימה ורסאליקו.

אצ'רבי גם כבש את השער השלישי בדרבי בשבת מול קארפי, בו ניצחה ססואולו 1:3 ורק העצימה את העיסוק במאמן הכריזמטי. בראיון שהעניק "דיפרה" בשבוע שעבר ל"גאזטה", הוא הסביר את פילוסופיית המשחק שלו בצורה מפורטת. "אני תמיד אומר לשחקנים שלי ששתי מסירות רוחב זה כבר יותר מדי", סיפר בין היתר. "תנועה ללא כדור זה הדבר החשוב, כדורגל זה קודם כל תזמון ומרווחים. הבעיה היחידה ב-4-3-3 שקשה לשמור על הפליימייקר של היריבה. פרט לכך, זה מערך פנטסטי. אני מעולם לא מתרגל מערך אחר. זמאן הקדים את זמנו ב-10 שנים, הוא המאמן שלמדתי ממנו הכי הרבה, אבל אני לא אתן לשחקנים שלי לעבור את אימוני הכושר המפרכים שלו. יש לי את הסגנון שלי".

שחקני יובנטוס, שהצליחו לנצח בקושי 0:1 את ססואולו, הודו שזו הייתה היריבה המאתגרת ביותר שלהם העונה בליגה. שחקני ססואולו מוכנים ללכת אחרי די פרנצ'סקו לכל מקום, באש ובמים, ומשוכנעים שהוא נועד לגדולות. האם גם ברלוסקוני ישתכנע בסופו של דבר?

אוזביו די פרנצ'סקו מאמן ססואולו. GettyImages
מאמן העונה האמיתי באיטליה. אוזביו די פרנצ'סקו/GettyImages

פלופ השבוע

אלן האטון - אסטון וילה

מה משותף לעומר ורד ממכבי נתניה ולאלן האטון מאסטון וילה, פרט לעובדה ששניהם מגנים ימניים בקבוצות שרושמות עונה מחפירה? התשובה: יש להם העונה יותר כרטיסים אדומים מאשר ניצחונות. והמאזן זהה: שני אדומים לכל אחד ואף לא ניצחון לרפואה. ורד לא נכלל בסגל בניצחון הבודד של הקבוצה שכבר נשרה מליגת העל (1:2 על בני יהודה) והאטון החמיץ את כל שלושת הניצחונות של היורדת הבטוחה מהפרמיירליג. ב-24 משחקי ליגה בהם שותף הסקוטי העונה, אסטון וילה צברה בסך הכול חמש נקודות. עוד לפני שספג את הצהוב השני בתבוסה 4:0 מול צ'לסי, האטון איבד 11 כדורים, הפסיד בשמונה מאבקים ונתן לאוסקר לחמוק בשני השערים האחרונים של הבלוז. האוהדים המתוסכלים כבר בחרו בו לשחקן הגרוע בתולדות המועדון. בלי רחמים.

אלן האטון שחקן אסטון וילה (משמאל). GettyImages
יכול להתנחם בכך שיש לו העתק בנתניה. אלן האטון/GettyImages

מהלך השבוע

המספרת של מאוריסיו פינייה - אטאלנטה

"המספרת באה לי בטבעיות מאז שהייתי ילד, אבל אמא שלי לא הייתה שמחה כשניסיתי את זה בחדר השינה". כך הסביר מאוריסיו פינייה את האהבה שלו לבעיטות מספריים לאחר שער השוויון המרהיב שלו לרשת מילאן. זו הייתה המספרת השנייה שלו העונה והיא מתווספת לשלוש שכבש בעונה הקודמת, שהייתה הראשונה שלו באטאלנטה. אז הצ'יליאני מרבה להתעופף, ואחרי שהבקיע כך מול ססואולו, הוא עשה זאת בסטייל עם כדור מ-12 מטרים שטס היישר לחיבורים של ג'יג'י דונארומה, הוביל את אטאלנטה למהפך בדרך לניצחון 1:2 על הרוסונרי וגרם לכל אוהדי אינטר להיזכר בשמחה שהוא בעצם שחקנם לשעבר. הביסיקלטה האחרונה גם העניקה לפינייה את התואר הבלתי רשמי: "בועט המספרות הטוב באירופה". קצת לפני ערן זהבי.

מאוריסיו פינייה שחקן אטאלנטה חוגג. GettyImages
מתעופף סדרתי. מאוריסיו פינייה/GettyImages

ה-11 של השבוע

שוער: ז'רום פריור (בורדו) - הוחזר מקבוצת המילואים והבטיח הישארות
מגן ימני: דני דה קוסטה (אינגולשטאדט) - שני בישולים בחגיגה מול שאלקה
בלם: ווס מורגן (לסטר סיטי) - עוד סיפור סינדרלה בסנסציה של העונה
בלם: דניאלה רוגאני (יובנטוס) - בלם העתיד הצטיין מול האקסית אמפולי
מגן שמאלי: כריסטיאן מולינארו (אינטר) - שוב הביך את אינטר בסן סירו
קשר: קאסמירו (ריאל מדריד) - עשה את ההבדל בקלאסיקו
קשר: קווין דה בראונה (מנצ'סטר סיטי) - חזר חד לרגעי ההכרעה בליגת האלופות
קשר: סוסו (גנואה) - שלושער ראשון של שחקן גנואה מאז דייגו מיליטו ב-2009
חלוץ: תורגן הזאר (בורוסיה מנשנגלדבאך) - שחקן השבוע
חלוץ: אנטואן גריזמן (אתלטיקו מדריד) - איפס כוונות לפני ברצלונה
חלוץ: זלאטן איברהימוביץ' (פריס סן ז'רמן) - השווה את שיאו האישי

ציוץ השבוע: מה ששנה אחת יכולה לעשות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully