וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשור, זו ממש לא מתיחה: אברהם גרנט מתארח בפודקאסט של "הפודיום"

רומן יודע שהוא טעה לגבי, מוריניו לא יכול להחזיק יותר משנתיים, עדיין לא חושב לסיים את קריירת האימון. אברהם גרנט מסכם עשור בכדורגל הבינלאומי בפודקאסט "הפודיום". כולל החיים בנבחרת גאנה, ממנה לא באמת פוטר באחד באפריל

AP

אברהם גרנט התארח בפרק 27 של "הפודיום", הפודקאסט של אורן יוסיפוביץ וניצן ליבנה מוואלה! ספורט.

לו"ז האזנה:

חוויות, תוצאות ותלונות מגאנה (01:40), מסעות ברחבי העולם (05:00), זיכרונות מצ'לסי (12:30), המסע של לסטר (17:00), ארסן ונגר (20:00), גארי נוויל (24:30), יוהאן קרויף (29:00), המאבק בין מכבי תל אביב להפועל באר שבע, ומסר לאוהדי מכבי חיפה לגבי יענקל'ה שחר (33:00), הדייט עם קובי בריאנט (40:00), בין גולדן סטייט לברצלונה (41:30), יורו 2016 (44:00), נבחרת ישראל שלו והדיאלוג עם תיירי הנרי (46:00), עמותה להנצחת זכר השואה "מעמקים" (49:00), שיתוף הפעולה עם איתן עזריה (55:00)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בסך הכול רוצים שאהיה פה כמה שיותר וזה בסדר גמור"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ציטוטים נבחרים

על הידיעות בתקשורת לפיהן הוא לא במדינה מספיק:

"בסך הכול רוצים שאהיה פה כמה שיותר וזה בסדר גמור. מצד שני, אני מאמן נבחרת גאנה וכל מאמן נבחרת, 95% מהשחקנים שלו משחקים מחוץ לגאנה. אנחנו צריכים לראות אותם, לדבר איתם ולעשות את מה שצריך לעשות כדי שיהיו בנבחרת. כך שהזמן בגאנה הוא מוגבל. בכל מקום יש פוליטיקות ויש 200 תחנות רדיו והמון אתרי אינטרנט ויש כאלה שכותבים ככה ויש כאלה שכותבים אחרת. בסך הכול, הציבור מעריך את מה שעשיתי והיחס אליי הוא נהדר. אף פעם אין 100% אבל הם כן מעריכים. לשאר הדברים לא הייתי רוצה להתייחס".

על החוויות ביבשת:

"אני ממליץ לכולם לבוא לאפריקה. זה מאוד מעניין. אני מרגיש בר מזל, שדרך הכדורגל אני מקבל הצעות להגיע למקומות כאלה. גם באסיה הייתי כמה חודשים, סרביה, אנגליה, והכול דרך הכדורגל. אחד הדברים שרציתי זה לא רק להיות בבירה אקרה אלא בכל מני מקומות. מאוד יפה לראות את התשוקה. זו מדינה שלא משופעת בכסף ואנשים מרוויחים מעט מאוד. אנשים טובים, שמחים, מבחינתי זה מרתק. הריקודים והשמחה למרות המצב הכלכלי הקשה - זה מאוד יפה לראות את זה".


המשך הקריירה:

"לא יודע מתי אפסיק לאמן. כל פעם אני אומר 'עוד מעט'. אני מניח שיהיו עוד כמה שנים טובות. מאוד אוהב את זה - כמאמן או כדירקטור. אני אוהב את המקצוע, את התחרותיות ואת היצירתיות שבו. מגיל צעיר לא סימנתי לעצמי יעדים. החלום היחיד שהיה לי פעם זה להיות חלק מהליגה האנגלית אבל לא חשבתי שזה יתגשם אי פעם. אני רוצה שהדברים יבואו בלי לתכנן. רוצה להתעסק בזה כל עוד אפשר. מאמן זה מקצוע בלי גיל. אני דווקא רוצה שהדברים יבואו חצי בהפתעה, בלי תכנון, כמו שאפריקה באה. אני רוצה לצבור כמה שיותר חוויות".

פרננדו טורס שחקן צ'לסי עם אברהם גרנט מאמן ווסטהאם. רויטרס
"אני מסתכל אחורה על התקופה הזו בסיפוק אדיר"/רויטרס

על התקופה בצ'לסי:

"כשאני מסתכל אחורה - יש תקופות שאהבתי ויש תקופות שלא. התקופה בצ'לסי היתה תקופה נהדרת. לעשות סטטיסטיקה כזו אחרי שקיבלתי את הקבוצה במצב הזה ולשקם אותה בתקופה כל כך קצרה, ולהגיע לאן שהגענו… כולם מדברים על הצ'מפיונס אבל כמעט גם לקחנו את האליפות. אני מסתכל אחורה על התקופה הזו בסיפוק אדיר. חבל שרומן אברמוביץ' לא נתן לי להמשיך כי אני חושב שזה היה עושה טוב לקבוצה וגם לי. הוא טעה ואני חושב שהוא יודע שהוא טעה. הוא טעה כי הקבוצה היתה בקו עלייה ולא מפסיקים דבר כזה".

על ארסן ונגר, והיחס של האוהדים:

"ונגר הוא אחת התופעות הכי טובות שקרו בכרדורגל. טוב שבא בן אדם כמוהו. מדברים על יוהאן קרויף שנפטר - הוא היה איש מדהים, ענק. על מה מדברים? שהוא היה איש רומנטי שהציג כדורגל רומנטי. זה מה שונגר אוהב וזה מה שיזכרו. הוא מאמין בכדורגל חיובי וטכני. מאז שהאמריקאים לקחו את הקבוצה אחת המטרות היא לגמור בפלוס וכשאתה רוצה לגמור בפלוס זה אומר שאתה לוקח פחות שחקנים. צ'לסי גמרה במינוס כשהיא לקחה אליפויות, ומנצ'סטר סיטי לא יהיו בפלוס בחמש השנים הקרובות. ונגר טוב למועדון וטוב לכדורגל".

על משך הזמן שאפשר להישאר באותה הקבוצה:

"מוריניו לא יכול להיות יותר משנתיים באותו מועדון. הוא עובד בטווח הקצר, הוא מאמין בטווח הקצר, מאמין בכדורגל הגנתי בעיקרו שלא יכול להחזיק מעמד לאורך שנים. אבל בטווח הקצר הוא גם צבר הצלחות. זה תלוי באישיות של המאמן. פרגוסון שינה את יונייטד ובגלל זה הוא נשאר הרבה שנים. במכבי, אחרי ארבע שנים, הרגשתי שמשעמם לי ושאני צריך לעבור".

על מאמן הנבחרת הבא, וועדת האיתור:

"לא התייעצו איתי. אף אחד לא התקשר אליי. אם היו מתייעצים כמובן שהייתי אומר את דעתי. אני אוהב את הכדורגל הישראלי ורוצה שהוא יתקדם".

על יעקב שחר:

"דווקא עכשיו צריך להעריך את מה שיענקל'ה שחר ומכבי חיפה עשו. יציבות בלתי רגילה לאורך תקופה כל כך ארוכה, עם כל כך הרבה אליפויות וכל כך הרבה התמודדויות. דווקא על רקע מה שקורה היום, אפשר להעריך כמה זה היה קשה. יכול להיות שהוא עושה טעויות, אבל עדיין שחר בעיניי הוא אדם גדול שעושה דברים גדולים, וגם היום הוא אדם שמסוגל לתקן את הטעויות שהוא עשה וללכת קדימה. למכבי חיפה היתה יציבות. בשנים האחרונות היא יציבה בלא להיות יציבה, אבל אין לי שום ספק מההיכרות שלי עם יענקל'ה והחבר'ה שסביבו שהם יידעו לעשות את הדברים כמו שצריך. הם לא נהיו פחות חכמים. יענקל'ה לא נהיה פחות חכם. לכדורגל הישראלי ולמכבי חיפה טוב שיענקל'ה שחר יישאר כמה שיותר. שנים פחות טובות לא עושות אותו פחות חכם או פחות יפה".

על הקשר בין ברצלונה לגולדן סטייט:

"היום כבר אין כזה דבר לשחק מכוער ולנצח. היום מנצחת הטכניקה. סטף קרי קולע שלשות כמו שאני אוכל ארוחת בוקר".

על הסגל שהיה לו בנבחרת לעומת זה של היום:

"הסגל שלי היה פחות משמעותי ממה שיש עכשיו והיה לנו כדורגל בלי חלוצים. בתקופה של נילסן ושלי לא היו לנו חלוצים. בליגה רוב החלוצים היו זרים ואנחנו היינו צריכים לאלתר וזה מאוד הפריע לנבחרת".

אורחים קודמים בפודקאסט "הפודיום":

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully