וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורק הדמעות לא ירדו: ה-11 של השבת, על ההתרסקות של מכבי נתניה

הנשירה ללאומית של מכבי נתניה, אחת הקבוצות הגרועות בתולדות הליגה הבכירה, לא היתה עצובה ולא מרגשת. הלוויה עם אמוציות של אזכרה. ארגון שעשה הכול כדי לרדת, ולמעשה, זו היתה ההצלחה היחידה שלו. אורן יוסיפוביץ עם ה-11 של השבת

one

1. רקוויאם למכבי נתניה

זה אפילו לא נראה עצוב. הקבוצה הכי גרועה במילניום הנוכחי הפסידה גם בקרית שמונה. כמו לייקים בפייסבוק, כך אומרים על נוכחים בהלוויה - כמה שיותר, כך המנוח היה חשוב, אהוב, מוערך. מכבי נתניה נטמנה אתמול, לעיני בקושי 500 איש (ותודה לכניסה החינמית), על במה צדדית בצפון הרחוק, כמעט מחוץ לגדר, בלי בעלים, בלי יו"ר, בלי מאמן ובלי יותר מדי שחקני כדורגל. יום מיוחד עבר על עומר פרץ - הוא כנראה המאמן הראשון בהיסטוריה שיורד ליגה במשחק הבכורה שלו (בכך, אגב, משלים עומר שושלת לעניין לאחר שאביו ויקי הודח מאירופה על ידי ארצ'יאספור הטורקית במשחקו הראשון על הקווים).

זה אפילו לא הרגיש עצוב. מכבי נתניה כל כך קבורה עד שהשלד בטח נרקב בעצמו. זו היתה הלוויה עם אמוציות של אזכרה. בכי אין, אולי געגוע. בניגוד לירידותיה המפוארות האחרות של מכבי נתניה - אין תחושות סימפתיה אלא גועל, מיאוס, ברוך שפטרנו. כי עם כל הכבוד למסורת, להיסטוריה, להדר שהיו מזוהים עם המועדון הזה - באמת, כמה גרוע אפשר להיות?

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שחקני מכבי נתניה, מילאן סמיליאניץ' (שמאל), נמניה פטרוביץ', זאב חיימוביץ'. קובי אליהו
זה אפילו לא הרגיש עצוב. שחקני מכבי נתניה/קובי אליהו

872 קבוצות כדורגל בליגה הבכירה מאז הוקמה כליגה הלאומית, ב-1955. 873. מכבי נתניה הזו, בינתיים, על 13.09% ההצלחה שלה, מדורגת במקום ה-870. רק שתי קבוצות אי פעם היו גרועות ממנה - מכבי יפו של 98/99 ובית"ר נתניה של 86/87. מכבי נתניה הזו שלישית מהסוף. היא גרועה יותר, כרגע, מצפרירים של 2000/01 (14.04%), בלפוריה של 55' (15.39%) וטייבה של 96/97 (16.67%). אתם יודעים מה משותף לחמש הקבוצות הכי גרועות בהיסטוריה של הליגה הבכירה? כולן לא הצליחו לחזור אליה - במקרה הטוב. במקרה הרע, קבוצות נמחקו לחלוטין. היורדת הכי מחרידה שהצליחה לטפס בחזרה? הפועל רמת גן של 2010/11 (17.14%). ההיסטוריה קובעת: עונה כל כך גרועה משפיעה גם בטווח הארוך. זו ממש לא עוד ירידה.

872 קבוצות, ומכבי נתניה הזו מחזיקה גם ביחס הכיבושים-למשחק השני הכי גרוע בתולדות הליגה הבכירה. 0.39 גולים לערב - שישמור אותה האל. ובניגוד לכל הנוראיות ברשימה, למכבי נתניה יש איצטדיון ויש מגרש אימונים. ולמכבי נתניה יש קהל, ויש עירייה שכביכול תומכת. אז איך הגענו לברוך הזה?

הירידה של מכבי נתניה מוכיחה יותר מכל עד כמה אנשי מקצוע לא טובים גוררים תוצאות לא טובות. עד כמה אנשים חשובים יותר מנכסים. מכבי נתניה הסתבכה עם בעלים שסרח, בקרה שחטאה, ראשת עיר שלא מבינה בכדורגל ומינתה יו"ר לא מנוסה שמינה את "מאמן העונה שעברה" (חחחחח…) ואז את המאמן הכי לא מצליח בשנים האחרונות. וזה נמשך ונמשך ונמשך. מכבי נתניה עשתה הכול כדי לרדת, ולמעשה, זו היתה ההצלחה היחידה שלה העונה.

הפציעות של שחקני המפתח השפיעו מאוד, אין ספק, ותזרים המזומנים הדל הכביד, אין ספק. אבל מכבי נתניה לא ירדה בגלל פציעות ולא בגלל תקציב. היא ירדה בגלל שאנשים לא טובים הורידו אותה. אין כאן אשם אחד - אם היה, מכבי נתניה לא היתה יורדת. זה הבוס והיו"ר ו-17 המאמנים שעברו עליה וכל השחקנים שלא מסוגלים לכבוש מ-11 מטרים (איזה פנדל נ-ו-ר-א-י) וגם לא מארבעה מטרים (לוגסי - מ-30 מטרים הוא דווקא יודע לתקוע); אלו חלקים מהאוהדים שמצליחים להבריח כל בוס שכן רצה להשקיע כאן; אלו כל מני ספונסרים ודירקטורים ולכו תדעו מה עוד, שמשחקים-אותה בלתרום כסף ומתערבים בהרבה יותר מזה ולכו תדעו מה עוד.

11 נקודות - הכי מעט בליגה.
11 כיבושים - הכי מעט בליגה.
43 ספיגות - הכי הרבה בליגה.
5 מאמנים - הכי הרבה בליגה.
1 ניצחון - הכי מעט בליגה.
19 הפסדים - הכי הרבה בליגה.
?
הירידה הזו של מכבי נתניה היא לא עצובה ולא מרגשת ולא בועטת ולא מפתיעה. זה לא מזל ולא כסף ולא כלום. מאחורי כל ספין מסתתרת הפועל עכו - גם לה אין כסף ולא בוס עשיר ולא יו"ר מנוסה, אבל יש 21 נקודות יותר. אנשים שלא טובים במה שהם עושים זרקו את מכבי נתניה לאסלה והורידו עליה את המים. צחוק הגורל - מאמן העונה שעברה כיבה עליה את השאלטר. כמו התקפה נפלאה, סערה מושלמת, התעטשות מענגת, חיוך של תינוק; מכבי נתניה ירדה "כמו בספר". סליחה - לא סתם ירדה. היא כתבה את הספר.

מכבי נתניה הנוראית הזו ירדה ללאומית, והדמעות נותרו בתוך העיניים. מעתה היא הרווח התפעולי של כולנו.

seperator

2. מאמני מכבי נתניה, העונה

שלומי דורה, 25.9% הצלחה | 0.56 שערים למשחק
ראובן עטר, 12.5% | 0.25
גיא צרפתי, 0% | 0.5
מנחם קורצקי, 4.17% | 0.38
עומר פרץ, 0% | 0.0

3. ציטוט השבת - ירין חסן

"לא נהיה בשר התותחים של הליגה". כן, זה ציטוט מאתמול.

seperator

4. שלומי דורה הגיע ל-2015/16

קרית שמונה של שלומי דורה כבשה לאחר 612 דקות, וזה היה הניצחון השני בלבד שלו העונה - אחד עם נתניה, אחד עם הקריה. אם הפועל חיפה לא תנצח הערב את הפועל כפר סבא, דורה כנראה ישרוד עונה שנייה ברציפות. בניגוד להישרדות בעכו, ממש לא בטוח שההישרדות הזו תסדר ג'וב משביע רצון.

נמניה ניקוליץ' שחקן הפועל תל אביב (משמאל) חוגג שער. יוסי ציפקיס
איפה יש עוד כמוהו? ניקוליץ'/יוסי ציפקיס

5. בהשראת הולמאי?

בימי החלון, התלהב אלי גוטמן באופן פומבי רק משחקן אחד. נמניה ניקוליץ'. אמש, בטיל שלישי רצוף מחוץ לרחבה, כנראה שניקוליץ' סידר לגוטמן יותר זמן כדי להתחיל לעקוב אחר ניקוליצ'ים נוספים, בואכה 2016/17.

seperator

6. בינתיים, הרחק מוועדת האיתור

סכנין פתאום הכי מלהיבה. משחקיה פתאום הכי מעניינים. ז'אורז'יניו פתאום הכי חד. מוגרבי פתאום הכי להיט. שלומי אזולאי פתאום הכי מסוכן. יא אללה שלך סכנין. ועל החבורה מנצח יוסי אבוקסיס. לא ברור איך החליט אבוקסיס להמר על הקבוצה הזו, אבל פתאום זה נראה כמו שידוך משמיים. הוא פשוט עושה כל שחקן שלו טוב יותר, נועז יותר, שמח יותר, וסכנין - תוך כדי הצגת כדורגל פתוח ומרתק - נראית כמו מכשול בפני כל קבוצה בפלייאוף העליון.

חן עזרא שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
ירידות הערך העצומות ביותר בשנים האחרונות. חן עזרא/אדריאן הרבשטיין

7. חן עזרא - זוכרים?

עד כמה חלשה מכבי חיפה העונה? היא אירחה את סכנין בבית וזה הרגיש שהאורחים פייבוריטים. וכי כבר נגמרו ההקנטות המקצועית אודות הירוקים (רגע, עוד שתיים: 1. אין הגנה; 2. אלירן עטר לא פותח? טוב, זהו), נתמקד באיש מושמץ במיוחד. עטר לא פתח אתמול, גם לא ורמוט, ועדיין, חן עזרא לא עלה בהרכב. לא עלה בהרכב? לא שיחק אתמול כלל. עזרא, הרכש הנוצץ של הירוקים בקיץ 2012, לא נספר, לא פתח בהרכב מאז ינואר, לא שיחק משחק מלא מאז אוקטובר. כנראה שזה בגלל העובדה שחוזהו מסתיים, ועדיין, מדובר בירידות הערך העצומות ביותר בשנים האחרונות.

8 שאלת השבת

מה הסיפור עם אלירן עטר, #832007?

9 מחמאה תל אביבית 1

יפה היה לראות את אלבום הנוסטלגיה שהשיקו בהפועל תל אביב, כולל הופעות האורח של שחקני העבר.

10 מחמאה תל אביבית 2

יפה היה לשמוע שבמכבי תל אביב לא משלימים עם רצון האוהדים להכניס שלט תמיכה בחייל מחברון. הדעה שלכם לא מעניינת - זה הוויכוח הכי מטומטם מאז המצאת הוויכוח - אבל לספורט וkפוליטיקה אין מקום באותו המגרש, ומכבי תל אביב גדולה מספיק כדי גם לדעת את זה וגם לאכוף את זה.

11 תמונת השבת

יפה מצד שחקני ריאל מדריד לחגוג את הניצחון בקלאסיקו במוזיאון השעווה. תמוה שכריסטיאנו רונאלדו לא הצטרף לחבריו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully