וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבאנקר המבוקר של מכבי חיפה, היהלום המושבת של מכבי תל אביב: שימו לב אליהם

2.4.2016 / 6:30

מה גרם לנסיגה ביכולת של ולדימיר סטויקוביץ'? מדוע דור פרץ לא מקבל דקות מפטר בוס? וגם: הגניבה הגדולה של בני יהודה, המגן המבוקש של הפועל כפר סבא והכישלון המפואר של מכבי נתניה

מגד גוזני

בווידאו: משדר וואלה! ספורט לקראת משחקי הפלייאוף התחתון

שבועיים די מעצבנים עברו על חובבי הכדורגל. משחקי נבחרות, בטח כשמדובר במשחקי ידידות, הם לא בדיוק הדבר הכי מרגש בעולם עבור רוב האוהדים, שפשוט רוצים לראות את הקבוצה שלהם עולה לשחק במגרשים המתחדשים בעלי הדשא הרע במדינת ישראל. אז המאבק הדו ראשי בין הפועל באר שבע לבין מכבי תל אביב יימשך אחרי משחק העונה, כשהצהובים יארחו את הפועל רעננה והאדומים יתארחו בטדי אצל בית"ר ירושלים. היוצרות יתהפכו? בהחלט יכול להיות. במקביל, קבוצות הפלייאוף התחתון יעשו הכול כדי לא להצטרף למכבי נתניה המתרסקת. בין לבין, יש מספר שחקנים שלא נכנסו לכותרות. הנה הסיפורים שלהם.

דור פרץ

שחקן מכבי תל אביב, דור פרץ. ברני ארדוב
שחקן מכבי תל אביב, דור פרץ/ברני ארדוב

הבלם/קשר הפנטסטי הוא אחד הנפגעים העיקריים מהגעתו של פטר בוס. פרץ לא ראה מגרש בחודש האחרון ולא השלים 90 דקות בליגה מאז חודש נובמבר. למזלו, יש את הנבחרת הצעירה, שם הוא חלק אינטגרלי ממה שנראה עד כה כקמפיין סביר לחלוטין.

פרץ נפגע עמוקות משלושה דברים. האחד, הגעתו של האריס מדוניאנין, השני, הכדורגל ההתקפי יותר של פטר בוס והשלישי, העובדה שמאמנו ההולנדי כמעט ולא מבצע חילופים. דווקא אחרי ששיחק במדי הצעירה והיה השחקן הפעיל היחיד של הצהובים במהלך השבוע, אולי זה הזמן שלו לקבל דקות.

בוס עצר את ההתקדמות המטאורית של השחקן הישראלי הכי טוב, לגילו. לקראת הישורת האחרונה של העונה, עם משחקי הגביע (בהם בדרך כלל הוא משחק), הגיע הזמן להרחיב את הרוטציה. לא בטוח שפרץ הוא זה שצריך לשלם את המחיר בריצה של הצהובים לתואר רביעי ברציפות.

ולדימיר סטויקוביץ'

שוער מכבי חיפה, ולדימיר סטויקוביץ'. טל לוי
שוער מכבי חיפה, ולדימיר סטויקוביץ'/טל לוי

הבאנקר של מכבי חיפה נמצא בצומת בקריירה שלו. אחרי שנראה שהוא הבחירה הטבעית בשער של נבחרת סרביה ושהמקום שלו בשער של הירוקים בטוח מתמיד, הגיעה סדרת משחקים מזעזעת בליגה ובמסגרת הבינלאומית ופתאום, הביקורות באות מכל כיוון.

סטויקו חטף שלישיות מרעננה ומבית"ר בשני משחקי הליגה האחרונים ובנבחרת ספג גם מפולין לפני שהסרבים התאוששו עם 0:1 קטן על אסטוניה החלשה. יכול להיות שזו השפעת הניתוח שעבר, יכול להיות שזו הירידה החדה בכושר של מארק ואליינטה, יכול להיות שחוליית ההגנה מתחלפת לו כל הזמן ואולי זה מה שקורה בחיפה באופן כללי. רוצים אירופה? לסרבי פשוט אסור לחלק מתנות.

המקום הרביעי עדיין פנוי ומי שתהיה קצת פחות רעה ולא תאבד נקודות רק למכבי תל אביב או באר שבע, תסיים בו ותקווה לטוב דרך הגביע. הירוקים יפגשו בשבת את בני סכנין, קבוצה שהרבה שנים נקראה קבוצת הבת שלה. אז כדי שהמלפפון לא יקום ויכה את הגנן, המפולת צריכה להיעצר קודם כל בין הקורות.

איסו לינגאנה

שחקן הפועל באר שבע, בן שהר, מול שחקן מכבי נתניה, איסו לינגאנה. קובי אליהו
שחקן הפועל באר שבע, בן שהר, מול שחקן מכבי נתניה, איסו לינגאנה/קובי אליהו

כישלון מפואר - כך ניתן לתאר את המשחק של הקשר מחוף השנהב נגד הפועל עכו. למעשה, אפשר לתאר כך את כל העונה של מכבי נתניה. לינגאנה, שהגיע אחרי כישלון בהפועל תל אביב, רשם את החמצת העונה ועוד החמצה, שנכנסה גם היא בקלות לוואלה! פישלתם. אבל זה לא רק ההחמצות.

כן, לינגאנה נזרק לנתניה כחלק מהסיבוב שעשו עליה הפועל תל אביב ומכבי חיפה, וכחלק מתוכנית "ההבראה" של אוסידון, אבל איפה הקשר שהיה כל כך טוב בהפועל רמת גן בעונה שעברה? ההבדלים בין הלאומית לליגת העל הם כאלה תהומיים?

לינגאנה אגב, היה אחד המצטיינים במחנה של הפועל תל אביב בגרמניה בפתיחת העונה. הוא פתח במרבית המשחקים אצל ססאר מנדיונדו ואפילו היה לא רע. הבעיה, שהוא גם לא היה כזה טוב. לנתניה אין יותר מה להוכיח לליגה, אלא רק לעצמה. לינגאנה נמצא באותו מצב. הוא חייב להרים את הרמה אם הוא רוצה להישאר בליגת העל בעונה הבאה.

טל בנש

טל בנש שחקן הפועל כפר סבא. ברני ארדוב
טל בנש שחקן הפועל כפר סבא/ברני ארדוב

עונת הבכורה של המגן המוכשר, שהוזכר כמועמד גם להפועל תל אביב וגם למכבי חיפה, היא מעט מאכזבת. לא מבחינת הרמה, אלא מבחינת העקביות. הוא נפצע הרבה ושיחק משחק מלא אחד בלבד בחודשיים וחצי האחרונים.

לבנש יש תכונות שאין להרבה מגנים ישראלים. הוא מהיר, טכני ויודע להרים ולסגור. כל עוד הוא היה טוב ויציב, כך גם הפועל כפר סבא. כאשר הוא פצוע, או בינוני, הקבוצה שלו נראית רע. סוג של ברומטר. קשה להסיק שזה פועל יוצא, אבל לבנש יש חלק משמעותי יותר בקבוצה שלו מכפי שזה נראה.

המשבר הנוכחי של בנש וכפר סבא ייבחן מול הפועל חיפה. אחרי ארבעה הפסדים רצופים, זה המשחק שעשוי לקבוע לאן הולכת העונה של המגן ושל קבוצתו. הפסד – סיכוי טוב שלליגה הלאומית. ניצחון – אולי עוד עונה בליגת העל (ולא בטוח שעם כפר סבא). בלי כתם של ירידת ליגה הרבה יותר קל להתקדם.

אנטוניו מרשיץ'

אנטוניו מרשיץ' שחקן בני יהודה. ברני ארדוב
אנטוניו מרשיץ' שחקן בני יהודה/ברני ארדוב

מאז שהקשר הקרואטי הגיע לבני יהודה, הקבוצה עם 7 מ-9 מול קבוצות פלייאוף תחתון. זה מה שנקרא דיפרנס מייקר. לא כוכב גדול, לא שחקן של מספרים ולא איש שיביא נקודות מול קבוצות גדולות. שחקן עקשן, כזה שישאיר אותך בליגה.

לפני הגעתו של מרשיץ', בני יהודה הייתה תחת כאוס אחד גדול. הרצון לתת דקות לצעירים ולבנות סביב פדרו גלבאן לקח את יוסי מזרחי עד לנקודה מסוימת. מרשיץ' הגיע, חיבר, ידע להוציא ניצחונות חשובים בכפר סבא וארבע נקודות קריטיות מקרית שמונה. מול הגדולות לבני יהודה אין מה למכור, אך גם מול רעננה במחזור האחרון של העונה הסדירה, הניצחון הוא מה שככל הנראה ישאיר אותה בליגה.

לבני יהודה יהיה קשה להשאיר את הקרואטי בקבוצה גם בעונה הבאה. זרים טובים ויציבים קשה מאוד להביא ארצה. עסקת אברמוב עוד לא סגורה, אך עוד ניצחון אחד על מכבי פתח תקוה, ויהיה כבר אפשר להתחיל את העונה הבאה. ואולי, רק אולי, שווה להשקיע ולבנות סביב מרשיץ' ולא סביב גלבאן המזדקן.

מעקב: מה עשו שחקני המדור הקודם?

לואיס גוטיירס עירוני קרית שמונה. ג'יני
אחד מהם יירד ליגה? לואיס גוטיירס מול עומר פדידה/ג'יני

אריאל הרוש - 90 דקות ב-0:3 החשוב של הפועל תל אביב על הפועל כפר סבא. לא נדרש לעבוד יותר מדי, אבל היה שם כשצריך.

עומר פדידה - 90 דקות ואפס פעולות נגד האקסית. ספג כרטיס צהוב, אך יהיה צריך להיות אחד מאלה שירימו את הפועל כפר סבא לפני שהיא נגררת למאבקי הירידה.

אבישי כהן - לא שותף, אולי לטובתו האישית, בהפסד לבני סכנין בדוחא. כדורגל תפס תפקיד משני במשחק הזה.

לואיס גוטיירס - 90 דקות בהפסד לבני יהודה, אבל משחק מול מסי וארגנטינה באמצע השבוע. יכול להיות שהוא יהיה שותף לשתי ירידות הליגה של עירוני קרית שמונה בעשור האחרון?

דיאן ראדוניץ' - לא שותף ב-0:3 הגדול על מכבי חיפה. אולי בגלל זה הגיע הניצחון הענק. הוא כבר לא רוצה להיות פה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully