וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגיוני שהתחרות בין צוברי ומשיח תוכרע בוועדת משמעת, ולא בים"

30.3.2016 / 9:08

גילי לוסטיג טוען ש"צריך לכבד סיכומים, נמרוד עשה טעות". מקורביו של משיח זועמים ("לאיגוד אסור לשתוק. שחר לא ראוי לייצג את ישראל") וגל פרידמן סבור: "נמרוד לא המציא. זו פאשלה של האיגוד והוועד האולימפי"

שחר צוברי, נמרוד משיח. ברני ארדוב
יסתיים בוועדת משמעת? צוברי ומשיח ב-2011/ברני ארדוב

הסערה סביב דבריו של נמרוד משיח אתמול (שלישי) שתקף בצורה חריפה את התנהגותו של שחר צוברי והגדיר אותה כ"יריקה למדינת ישראל בפרצוף" רחוקה מלהסתיים. באיגוד השייט נכון לעכשיו לא מתכוונים להתערב בנושא עד שהתחרות תסתיים, אבל גורם באיגוד דאג להבהיר כי צוברי לא נהג בצורה פסולה במהלך השיוטים שנערכו אתמול.

לפני מספר שבועות חשפנו כי שני הגולשים הגיעו לסיכום ג'נטלמני שלפיו הם אינם מפריעים אחד לשני כך שהטוב ביותר ינצח במאבק על הכרטיס הבודד למשחקים האולימפיים בריו. לטענתו של משיח, צוברי חסם לו את הרוחות בשיוטים שנערכו אתמול וכך גרם לו לצבור ניקוד שלילי רב שדרדר אותו מהמקום הראשון למקום החמישי. משיח דאג להזכיר כי באליפות העולם שנערכה בארץ הוא יכול היה לעשות את אותו דבר ולמנוע מצוברי לסיים בעשירייה הראשונה, אך הוא נמנע מלעשות זאת.

מנכ"ל הוועד האולימפי, גילי לוסטיג, התייחס אתמול בתוכנית הספורט ב-103FM להסכם שנסגר בין הגולשים, וציין: "צריך לבדוק אם מה שנמרוד טוען היה ושלא מדובר בתחושות, ובכל מקרה אני חושב שבמהלך התחרות צריך להתעסק בתחרות. נמרוד עושה טעות שהוא מתעסק בזה כרגע. אני אשמח שהתחרות ביניהם תישאר ברוח הספורטיביות. היה הסכם ג'נטלמני בנוכחות נציגי איגוד השייט שכל אחד עושה את הכי טוב שלו ולא מפריע. באליפות העולם באילת נמרוד פעל בהגינות מלאה. אני חושב שגם לפני כן האווירה הייתה יותר טובה ממה שהיה לפני ארבע שנים, אבל כנראה שכשזה מגיע למאני טיים, קורים גם דברים אחרים. אני חושב שצריך לשמור על הג'נטלמניות בקרב הזה. זה נכון שלא נעשה משהו פסול, אבל אם היה הסכם כזה, צריך לשמור על הסכמים".

בסביבתו של משיח זועמים על התנהלותו של צוברי. מקורבו אמר הבוקר: "באולימפיאדת לונדון שחר צוברי 'זכה' בכרטיס לאולימפיאדה ברמאות. נמרוד בחר לשתוק לו על זה ובחר להישאר עם הצניעות, הכבוד והערכים שלו כאדם. כעת בתחרות האחרונה שתקבע מי יהיה הנציג באולימפיאדה, שחר צוברי חוזר על אותה התנהגות נבזית ומנסה שוב לזכות בכרטיס ברמאות, וכל זה לאחר הסכם שהיה בינו לבין נמרוד שהפעם התחרות תהיה נקיה ושהטוב ביותר ינצח. שחר צוברי אדם ללא ערכים, ללא הגינות, ללא טיפה של יושרה. אני מאוד מקווה שהפעם נמרוד לא ישתוק על זה, ושהאיגוד לא ישתוק ולא יסכים לתחרות לא הוגנת ולא ישרה. שחר צוברי לא ראוי לייצג את מדינת ישראל". חשוב להדגיש כי קולו של צוברי לא נשמע מאז הדברים של משיח.

גילי לוסטיג מנכ"ל הוועד האולימפי. ניב אהרונסון
"התחרות צריכה להיות ספורטיבית". גילי לוסטיג/ניב אהרונסון

מי שמתייחס לנושא ברצינות הוא גל פרידמן, שהספיק להדריך את שניהם ומביע דעה נחרצת בנושא: "נמרוד לא היה צריך להתאמץ באליפות העולם כדי להפריע לשחר, רק אם היה רוצה, ולהוציא אותו מהעשירייה הראשונה. מה החוכמה אם כל אחד יפריע לשני? אתה מייצג את המדינה, שולח אותך הוועד האולימפי ואתה לא נוסע לבד. יש כללים מאוד חמורים שצריך להיות ספורט הוגן ושייט הוגן. רק אחר כך תנצח. אתה צריך לעשות כל מה שאתה יכול. יש את חוקי השייט ויש את חוקי המדינה, ובדיוק בגלל זה עשו את ההסכם. יש אנשים שהיו שם וראו את מה שנמרוד טוען, רק שאפשר להתווכח כמה חמור זה היה. נמרוד לא פתאום המציא את זה. במקרה הזה אני מצדד בנמרוד. אם נמרוד היה עושה את זה לשחר באליפות העולם, הייתי מצדד בשחר. אני מסתכל על השייט והגלישה הישראלית האולימפית, וזה לא מעניין אותי השמות ומי עשה למי".

על ההסכם הג'נטלמני מוסיף פרידמן: "כולם יודעים שהיה את זה. דיברו על זה שסוכם ביניהם שהפעם לא יקרה מה שקרה בקמפיין הקודם ועל כמה שהם אחרי זה. זו גם הסיבה שהייתי מאוד מופתע לשמוע את זה, הייתי בשוק. לא האמנתי". על האפשרויות של האיגוד לאחר סיום התחרות מוסיף פרידמן: "לא תהיה ברירה אלא לעשות ועדת משמעת בארץ. אם נמרוד תיאורטית יצליח להתגבר על מה שהיה ועדיין ישיג את הכרטיס, לא יהיה צורך בזה, אבל אם הוא ירגיש שבגלל מה שקרה הוא איבד את הכרטיס, זה הגיוני שהתחרות תוכרע בוועדת משמעת. בן אדם עובד ארבע שנים, משקיע את כל החיים שלו ובגלל משהו שלא קשור לזה הוא נשאר בבית? נמרוד שילם בקמפיין הקודם בוועדת משמעת. בקמפיין הזה דיברו על זה שלא משנה מה חוקי השייט, לא מאשרים שספורטאי ישראלי יפריע לספורטאי ישראלי אחר. הייתה הנחיה מוחלטת".

צריך לזכור שעוד ערב התחרות וכפי שפרסמנו בבלוג האולימפי, צוברי הבהיר כי הוא הולך לקראת תחרות טקטית כזו שפחות חשוב לו לנצח אלא יותר חשוב שמשיח לא ינצח. לדבריו של פרידמן, איגוד השייט היה צריך להיות ער לדברים האלה ולמנוע את הסאגה הזו עוד קודם: "זו פאשלה של האיגוד והוועד האולימפי שלא הבהירו שלא מקובל הדברים כאלה. אם שחר אמר את הדברים, זה אומר שבמתכוון הוא עשה את זה, ולא במקרה. זה מאשש את הגרסה של נמרוד. המטרה צריכה להיות שיגיע לריו הגולש הכי טוב שייצג אותנו בכבוד, ולא זה שהפריע יותר לשני".

באיגוד השייט כאמור נמנעים מלהתערב. גורם באיגוד ציין: "אנחנו הולכים על פי חוקי הספורט, ואין רלוונטיות להסכמים ג'נטלמניים. לנמרוד יש את התחושות שלו, ומכיוון שאנחנו במהלך תחרות, אי אפשר להגיד מי צודק או לא. כל הגולשים פועלים לפי חוקי הספורט ומקפידים על זה".

הגולש נמרוד משיח (מימין) לצד גל פרידמן. יותם רונן
"נמרוד לא פתאום המציא את זה". גל פרידמן עם משיח/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully