וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוד ואן ניסטלרוי החדש? וינסנט יאנסן סוחף את הכדורגל ההולנדי

30.3.2016 / 9:00

הולנד נרגשת לגלות יורש לחלוצים הגדולים בדמותו של וינסנט יאנסן, שניצח את אנגליה בהופעתו הראשונה בהרכב הנבחרת. הבלוג של יוכין על העילוי בן ה-21 שהגיע מתחתית הליגה השנייה ולא מפסיק לכבוש מאז תחילת השנה

שחקן אלקמאר, וינסנט יאנסן. GettyImages
השחקן הכי חם בהולנד. יאנסן במדי אלקמאר/GettyImages

15 שערים ב-13 משחקים – זה היה המאזן בשנת 2016 במדי אלקמאר איתו הגיע וינסנט יאנסן להופעותיו הראשונות בנבחרת הולנד. החלוץ בן ה-21 קבע שיא מועדון כאשר הבקיע בשבעה משחקי ליגה רצופים. הוא עלה לראש דירוג מלך השערים בהולנד עם 20 כיבושים. קבוצתו, שדשדשה במקום ה-12 בפגרת החורף, עלתה בזכותו למקום הרביעי. אין שחקן חם ממנו, והזימון היה טבעי לחלוטין.

דני בלינד ספג אינספור ביקורות מוצדקות על הקמפיין הכושל של הכתומים במוקדמות אליפות אירופה, אך איש לא בא אליו בטענות על הבחירה ביאנסן. נהפוך הוא – מדינה שלמה, שידעה רק אכזבות מאז המונדיאל, תלתה תקוות גדולות מאוד בסקורר החדש. "העניין פשוט מאוד. תפקידו של יאנסן הוא לכבוש שערים, והוא עושה את העבודה נהדר. יש לו מוסר עבודה גבוה והתלהבות עצומה. הוא מוכן לעשות הכל למען הקבוצה. אני מצפה שיעמוד במשימה גם בנבחרת", אמר בלינד.

עבור יאנסן, ששיחק לפני שנה בקבוצת תחתית בליגה השניה, מדובר בנסיקה המטאורית. "אני עדיין לא מעכל את זה", הוא אמר אחרי שקיבל את שיחת הטלפון המשמחת, "זה מרגש, אבל אצטרך להרגיע את העצבים ולשחק כרגיל. אבוא עם ביטחון עצמי גבוה ואראה את הצדדים הטובים ביותר שלי". כאשר נשאל על האפשרות לקיים את המשחקים הראשונים בנבחרת באמסטרדם ארנה ובוומבלי, השיב: "צריך לקחת את הדברים בפרופורציות, הייתי מאושר גם ממשחק חוץ בבלארוס".

מאמן נבחרת הולנד, דני בלינד. AP
ספג אינספור ביקורות, אבל את הזימון הזה כולם הבינו. בלינד/AP

שער ובישול בבכורה בוומבלי

אז במשחק הביתי מול צרפת קיבל יאנסן תשע דקות בלבד, אבל אתמול באנגליה הוא היה בהרכב, ובלינד עשה הכול כדי שהבכורה האמיתית של הכוכב הצעיר תהיה מוצלחת. בתחילת המחצית השנייה, החמיץ יאנסן הזדמנות מצוינת כאשר החלקה של ג'ון סטונס אפשרה לו לגנוב את הכדור ולצאת לדייט עם פרייזר פורסטר. השוער האנגלי הדף, ומיד לאחר מכן פגע הכדור בידו של דני רוז, והולנד זכתה בפנדל. לפי כל הגיון בריא, שחקן חסר ניסיון שהחמיץ זה עתה לא מהווה אופציה אידיאלית לביצוע הבעיטה. ואולם, היה זה משחק ידידות, ובלינד לא שינה את ההנחיה מלפני שריקת הפתיחה. הכדור היה של יאנסן – והפעם לא היה לפורסטר סיכוי. הפנדל היה מושלם.

זה היה הרגע בו עלתה ההופעה של יאנסן מדרגה. הוא לא היה רע במחצית הראשון, אך אנגליה שלטה בהתרחשויות, והכדורים מיעטו להגיע אליו. אחרי ההפסקה, הוא היה אחד המצטיינים במגרש. לא לחינם הוא התכבד לסדר את שער הניצחון. המארחים טענו לעבירה על פיל ג'אגיילקה, אך זה לא באמת משנה. החלוץ החסון ניער את הבלם, ואז איתר בכדור מדוד את לוסיאנו נארסינג. הוא לא חיפש את השער בעצמו, וגם לא בחר במסירה הפשוטה לממפיס דפאי במרכז הרחבה. יאנסן הלך על האופציה הטובה ביותר, וההולנדים ראו בכך סימן לגדולה. שער ובישול ב-90 הדקות הראשונות, במשחק חוץ מול יריבה עדיפה, זה בהחלט פנומנלי, גם אם מתלוות לכך כוכביות.

עוד באותו נושא

הולנד ניצחה את אנגליה 1:2 במשחק ידידות בוומבלי

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת הולנד, וינסנט יאנסן. GettyImages
פנדל מושלם. יאנסן כובש בוומבלי/GettyImages

פיינורד זרקה אותו ללא תמורה

ההשוואות לרוד ואן ניסטלרוי זורמות מכל הכיוונים, ואפילו רוד חוליט צייץ: "אני מאושר בשביל יאנסן ששיחק נהדר". האם הוא האיש שיוביל את ההתקפה הכתומה במוקדמות המונדיאל? קצת מוקדם לקפוץ למסקנות, אבל בפיינורד ובאיאקס מצטערים מאוד על הבחירות שעשו לגביו. מבחינת המועדון מרוטרדאם, מדובר באסון של ממש. לפני פחות משלוש שנים כבש יאנסן שלושער במשחק מול אלקמאר שהכתיר את הקבוצה הצעירה של פיינורד לאלופה. הוא היה אחד השחקנים הבולטים באקדמיה, אך לא קיבל הצעת חוזה ושוחרר ללא תמורה. "לא הופתעתי. השנים בפיינורד היו קשים עבורי", אמר החלוץ בדיעבד.

פרד גרים, שוער איאקס לשעבר, התקשה להאמין כאשר שמע את הבשורה. הוא עקב זמן רב אחרי יאנסן והבחין בפוטנציאל שלו, ולכן מיהר ליצור איתו קשר על מנת להביאו לאלמרה סיטי אותה אימן. אלמרה היא קבוצה תחתית קטנה בליגה השנייה אשר נוסדה במתכונתה הנוכחית ב-2001, ללא יומרות לעלות. מבחינת יאנסן, זה היה המקום המושלם לעשות את הצעדים הראשונים בכדורגל מקצועני – מעט ציפיות, אך המון פרגון ומאמן מצוין שמתמחה בקידום צעירים וסומך עליו בעיניים עצומות.

וינסנט יאנסן במדי נבחרת הולנד הצעירה. GettyImages
השוואות לרוד ואן ניסטלרוי. יאנסן במדי הנבחרת הצעירה/GettyImages

אמא הייתה ספורטאית השנה

גרים גם למד על הרקע של החלוץ שבא ממשפחה ספורטיבית. אימו, אנמרי פרסטאפן, היא אחת השחייניות הטובות בתולדות הולנד, שנבחרה לספורטאית השנה ב-1982 וזכתה במספר מדליות באולימפיאדה ב-1984. "וינסנט יודע כיצד צריך להתנהל מקצוען. לא היה לי ספק שהוא יגיע רחוק, כי יש לו גם כשרון וגם מנטליות נכונה. הוא תמיד מקשיב ורוצה ללמוד כמה שיותר. קל מאוד לאמן אותו", אמר גרים.

את התוצאות אפשר היה לראות על המגרש, וגם בסטטיסטיקה. בעונתו הראשונה באלמרה, 2013/14, כבש יאנסן 10 שערים. אשתקד הוא כבר כמעט הכפיל את המאזן ל-19, ומשך תשומת לב לא רק מקבוצות בכירות בהולנד. גם סקאוטים מגרמניה ובלגיה ביקרו על בסיס שבועי במשחקיו. הם צפו בשחקן עם חושים מפותחים מאוד ברחבה, אחוז ניצול הזדמנויות גבוה, משחק משובח עם הגב לשער, ושליטה טובה בכדור בשתי הרגליים – תכונה חשובה מאוד שהופכת את השמירה על חלוצים למאתגרת הרבה יותר.

מאמן אייאקס פרנק דה בור. AP
העדיף את יאיא סאנוגו. דה בור/AP

"מעניק להולנד תקווה מחודשת"

יחסי חברות של גרים, שקודם בינתיים לנבחרת הצעירה של הולנד, עם מאמן אלקמאר ג'ון ואן דן ברום סללה את דרכו של יאנסן לקבוצתו הנוכחית. סביר להניח שלא היה מוותר על הזדמנות להצטרף לאיאקס שבחנה ברצינות את האפשרות, אך פרנק דה בור העדיף לבסוף לקחת את יאיא סאנוגו בהשאלה מארסנל. במבט לאחור זה נראה כמעט גרוטסקי, אבל עבור יאנסן זו הייתה ברכה. באמסטרדם איש לא ראה בו בכל מקרה שחקן הרכב – ארקדיוש מיליק הפולני ואנואר אל גאזי היו הרחק לפניו בסדר העדיפויות. באלקמאר הוא הרגיש מוערך מהרגע הראשון, ואחרי תקופת התאקלמות קצרה המציאות עלתה אפילו על התחזיות האופטימיות ביותר.

"היעד בתחילת העונה היה לכבוש 10 שערים", אמר לפני מספר שבועות בחיוך יאנסן. הוא עמד בכך כבר בינואר, כאשר הבקיע שלושער מול האקסית פיינורד – היש נקמה מתוקה יותר? היכולות של יאנסן מגוונות, והוא מסוגל לכבוש שערים שיענו לכל טעם. הוא יכול לשמש חלוץ מטרה קלאסי, אך גם מרבה לנוע לאגפים, והטכניקה שלו מלוטשת, כפי שיעיד במיוחד השער מול ויטסה במהלכו הקפיץ את הכדור תחילה מעל הבלם, ואז מעל השוער.

"יאנסן מעניק להולנד תקווה מחודשת", כתב הפרשן טאקו ואן דן פלדה. אתמול אפשר היה לראות שזה נכון. ייתכן שקו הייצור ההולנדי העניק לנו סקורר מדופלם נוסף שיהפוך בשנים הקרובות לכוכב על. רק שישמור את הרגליים על הקרקע לאור כל השבחים שקיבל מאז תחילת השנה, ואז השמיים הם הגבול מבחינתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully