וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורות חיים: שוער צ'ילה, ג'וני הררה, שדרס למוות צעירה במהירות 182 קמ"ש

28.3.2016 / 13:25

ג'וני הררה שיערוך השבוע בכורה רשמית בנבחרת צ'ילה אחרי 14 שנה, נושא סיפור טראגי והינצלות ממאסר ממושך. הדריסה ב-182 קמ"ש, ההמלצה של השוטר בבית החולים, מותה של הצעירה בת ה-22 והזעם של הוריה

אימג'בנק GettyImages

השוטר שהתייצב בביתה של חאביירה קסאסוס סמוך לשעה 9:00 בבוקר ב-20 בדצמבר 2009, היה צעיר וחסר ניסיון. הוא ביקש לדעת מה הכתובת של מקארנה קסאסוס, וחאביירה השיבה לו "אני אמא שלה". הוא התקשה להסביר לה מדוע ביקש את אשר ביקש, אבל אחרי כמה רגעים מתוחים, סיפר לה שבתה מתה. "הרגשתי שהאדמה נשמטת מתחת לרגליים שלי", אמרה בראיון כמה שנים לאחר מכן.

השוטר הציע לחאביירה ללוות אותה לחדר המתים בבית החולים ושם היא שמעה מהעיתונאים שבתה נדרסה על ידי כדורגלן. לא סתם כדורגלן, אלא שחקן נבחרת. היא שמעה מהם לחשושים על הפגיעה החמורה, אבל לא הבינה כמה היא הייתה קשה עד ששוטר אחר הציע לה לוותר על זיהוי הגופה, "כדי שתזכרי אותה ברגעים היפים ולא ככה". היא התעקשה.

שוער נבחרת צ'ילה, ג'וני הררה. GettyImages
תארים רבים, וגם דריסה אחת למוות. הררה/GettyImages

ג'וני הררה בן ה-34 הוא שיאן התארים של מועדון הפאר אוניברסידד דה צ'ילה ואחד מהשוערים הבולטים במדינה בשנים האחרונות. הוא שיחק בנבחרות הצעירות של צ'ילה, היה חבר בנבחרת שזכתה במדליית ארד אולימפית ב-2000 ובקיץ האחרון היה חלק מהסגל שהניף את הקופה אמריקה בפעם הראשונה בהיסטוריה. והוא גם דרס למוות את מקארנה קסאסוס, צעירה בת 22 שערב אחד יצאה לבלות בלי לדעת שכמה שעות לאחר מכן תמות.

הררה הוזמן לראשונה לנבחרת צ'ילה אי שם ב-2002, אבל רק עכשיו, 14 שנים לאחר מכן, הוא יערוך הופעת בכורה במשחק רשמי. לה רוחה תתארח אצל ונצואלה במוקדמות המונדיאל בלילה בין שלישי לרביעי (2:30 שעון ישראל) והשוער בן ה-34 יחליף את קלאודיו בראבו המוצהב בין הקורות. הוא כבר עמד בשער של נבחרת צ'ילה ב-13 הזדמנויות קודמות, אבל בכולן היה מדובר במשחקי ידידות. הוריה של מקארנה בוודאי יישבו בבית וינסו לכבוש את הזעם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יצאה לבלות ולא ידעה שעוד כמה שעות היא תידרס למוות במהירות 182 קמ"ש ותיגרר למרחק 300 מטרים. מקארנה קסאסוס/מערכת וואלה!, צילום מסך

סמוך ל-5:30 ב-20 בדצמבר 2009, מקארנה קסאסוס שחזרה מבילוי לילי והייתה שתויה, החליטה להתעלם מרמזור אדום להולכי רגל, ולחצות את צומת הרחובות אצ'ניקה ואוסה בעיר לה ריינה. ג'וני הררה בדיוק הגיע לאותה צומת עם רכב הספורט שלו, במהירות של כ-182 קמ"ש. הוא פגע במקארנה ועד שעצר, היא נזרקה למרחק של כ-300 מטרים. הצעירה בת ה-22 מתה במקום.

ג'וני הררה אף פעם לא היה נהג זהיר וגם מותו של אחיו הגדול בתאונת דרכים, לא הרגיע אותו על הכביש. הוא נתפס נוהג בשכרות עוד לפני התאונה, ופעמיים נוספות אחריה. זמן לא רב אחרי התאונה הקטלנית נפתח המשפט. התביעה דרשה לשלוח את השוער למאסר של חמש שנים ומאוחר יותר ירדה לשלוש, אבל הררה לא ישב מאחורי סורג ובריח.

העדויות, ביניהן אחת של נהג מונית שראה את השוער עובר באור ירוק, הצילו את הררה ממאסר. המשפט נמשך למעלה משלוש שנים ובסופו הררה זוכה מאשמת גרימת מוות ואפילו נהיגה בשכרות. בבדיקה שעבר מיד אחרי התאונה, התגלתה בדמו כמות אלכוהול גבוהה מהמותר, אבל בעיה טכנית הפכה את הראייה הזו ללא קבילה בבית המשפט.

בסופו של דבר הררה נמצא אשם בסעיף אחד בלבד של נהיגה שלא כחוק ורישיון הנהיגה שלו נשלל לשנתיים. הוא נשפט ל-41 ימים בכלא, אותם כמובן לא באמת בילה במאסר ובית המשפט הורה לו לשלם למשפחתה של מקארנה פיצויים בגובה 40 מיליון פסוס (כ-60 אלף דולר).

שוער נבחרת צ'ילה, ג'וני הררה. GettyImages
עדות של נהג מונית סייעה לו להינצל ממאסר. הררה/GettyImages

בחודשים אחרי התאונה המתוקשרת, אוהדי הקבוצות ששיחקו נגד אאודקס איטליאנו ואוניברסידד דה צ'ילה במדיהן שיחק הררה, קראו לעברו "רוצח, רוצח". לפעמים אלו היו עשרות אלפים שעשו זאת בקריאות קצובות. בפעמים הראשונות הוא נאבק בדמעות, אבל בהמשך כבר למד להתעלם.

על הדשא הררה הציג יכולת טובה וחזר לנבחרת צ'ילה, ועל הכביש המשיך להשתולל. במהלך המשפט נעצר פעמיים כשהוא נוהג בשכרות, ובאחת מהן אפילו הגיש לשוטרים רישיון נהיגה מזויף. גם זה לא גרם לו לשבת בכלא. אחרי הזיכוי בבית המשפט, אביה הזועם של מקארנה אמר: "זה היה ברור שיש ניסיון להציל אותו בגלל שמדובר באיש עשיר".

הוריה של מקארנה המשיכו למתוח ביקורת חריפה על השוער ועל בית המשפט לכל אורך השנים האחרונות, אבל הדמעות שלהם לא עזרו. "הוא לא הרג את מקארנה בכוונה, אבל המוות שלה היה תוצאה של חוסר אחריות מצד שניהם", אמרה האם באחת ההזדמנויות, "זה לא שהוא הרג יתוש, הוא הרג בנאדם והוא חייב להבין את זה".

התביעה בצ'ילה ערערה על הזיכוי של הררה וההליכים המשפטיים נמשכו עד קיץ 2014. הוא היה זקוק לאישור מיוחד לצאת מהמדינה כדי להשתתף במונדיאל בברזיל וקיבל אותו. בארבעת המשחקים של לה רוחה הוא ישב על הספסל והמשיך להמתין להופעה רשמית ראשונה. מחר בלילה הוא יערוך אותה בגיל 34. מדינה שלמה חולת כדורגל תחזיק לו ולחבריו אצבעות, אבל חאביירה ופטריסיו קסאסוס לעולם לא ייחלו להצלחה שלו.

שוער נבחרת צ'ילה, ג'וני הררה. GettyImages
קיבל אישור מיוחד לעזוב את המדינה ולנסוע למונדיאל. הררה/GettyImages

עוד בסגל הנוכחי של נבחרת צ'ילה

מיקו אלבורנוס - המגן השמאלי שנולד וגדל בשבדיה, הואשם בקיום יחסי מין עם קטינה בת 14 בינואר 2013. הוא היה אז בן 22. אלבורנוס הודה שידע מה גילה של הנערה, וזו מצדה אמרה לחוקרים שהיחסים נעשו בהסכמה.

מאוריסיו פינייה - נחשב בעבר ל"ילד הרע" של הכדורגל הצ'יליאני, או לפחות לאחד מהם. היה מעורב בכמוות בלתי מבוטלת של שערוריות בהן היו מעורבים אלכוהול ונערות ליווי. ההיילייט: רומן עם אשתו של חברו לנבחרת, לואיס חימנס, וקטטה מתוקשרת בין שניהם מחוץ למועדון לילה בסנטיאגו.

ארתורו וידאל - במהלך ההכנות לקופה אמריקה ב-2015 ריסק את מכונית הפרארי שלו בזמן שנהג שיכור. רשיונו נשלל ובעסקת טיעון הוא קיבל כמה עונשים "חברתיים" ביניהם העברת הרצאות לנערים ומתן תרומה למתקני ספורט לצעירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully