וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דרבי מול הפועל חיפה זה הסיוט של כל אוהד של מ.ס. רובי"

28.3.2014 / 15:00

כיצד יגיבו לאפשרות של דרבי ("עדיף לא להופיע"), את מי היו לוקחים מהפועל חיפה ("אף אחד") והאם יש שמחה לאידה של קבוצת האם המקרטעת. רגע לפני שמ.ס. רובי שפירא חיפה עולה לליגה א', כפיר לייבוביץ', ענאן פרו, חי בן לולו ודיבי מראדונה משיבים לשאלון זהה

צילום מסך

בווידאו: משדר הספורט היומי

כ-2,000 אוהדים אדומים, אולי אפילו יותר, צפויים להגיע ביום שישי לאצטדיון העירוני בחיפה. רק שבניגוד לשגרה בשתי העונות האחרונות, אלו לא יהיו אוהדי הפועל חיפה (תלוי את מי שואלים) שיגיעו לצפות במאבק הישרדות של קבוצתם, אלא הקהל של קבוצת האוהדים מ.ס. רובי שפירא חיפה שיגיעו למה שצפוי להיות משחק העלייה הרשמי של הקבוצה לליגה א'.

שחקני מ.ס. רובי שפירא חיפה. אדריאן הרבשטיין
שחקני מ.ס. רובי שפירא חיפה/אדריאן הרבשטיין

לפני כשנתיים החליטו מי שנחשבו עד אז כאוהדי המחאה בהפועל חיפה נגד הבעלים יואב כץ, להקים מועדון אוהדים משלהם - כזה שלטענתם יחזור אל המקורות ויתחבר ל"אני מאמין" שלהם. שנתיים אחרי, ואם לא יקרה משהו דרמטי בסוף השבוע, קבוצת האוהדים תחגוג עלייה שנייה ברציפות ותגיע עד לליגה השלישית בישראל. בסיום העונה, המרחק מקבוצת האם - זו שהרבה מתקוממים נגדה אבל כולם חולמים לחזור ולהיות חלק ממנה - עשוי להיות מרחק של ליגה אחת בלבד.

רגע לפני העלייה ההיסטורית, לקחנו את שחקני העבר של הפועל חיפה וכיום במ.ס. רובי: כפיר לייבוביץ', חי בן לולו וענאן פרו בתוספת החלוץ האימתני של הקבוצה דיבי מראדונה לשאלון זהה. על הייחוד של הקבוצה, חלומות האיחוד, הדרבי שמתקרב מעונה לעונה, הזיכרונות מרובי וגם מי השחקן שהיו רוצים להביא מהפועל חיפה לקבוצת האוהדים.

פאר שמילוביץ' מנהל מ.ס. רובי שפירא חיפה (מימין) עם יו"ר אבי קאופמן. אדריאן הרבשטיין
המנהל פאר שמילוביץ' עם היו"ר אבי קאופמן/אדריאן הרבשטיין

מה מייחד את הקבוצה?

כפיר לייבוביץ': "בדרך כלל אומרים שיש קבוצות שיש להן קהל, אז אנחנו קהל שיש לו קבוצה. לא חושב שהיה הרבה זמן כזה חיבור בין שחקנים לבין קהל. הם זה אנחנו ואנחנו זה הם. הקשר החזק זה מה שמייחד את כל הפרויקט כי הם אלו ששמים את הכסף ומנהלים את כל הדבר הזה".

ענאן פרו: "החיבור של השחקנים לקהל. גם בקבוצת אוהדים לא חובה שהשחקנים יהיו מחוברים בצורה כזו לקהל. השחקנים מחוברים גם בשיחות אישיות עם הקהל וכל דרך אפשרית שניתן לתקשר עם אוהדים באופן הדוק. יש חברות מעבר לקבוצת אוהדים ושחקנים".

חי בן לולו: "זה פרויקט שנוצר יש מאין, שזה כבר דבר מדהים. אפשר לקרוא לזה יצירה וכל יצירה היא מעניינת ויפה, בטח שהפרויקט הזה שקם כמחאה - בין אם היא מוצדקת או לא. חוץ מזה, העובדה שהפרויקט מנציח את רובי שפירא זה דבר מיוחד מאוד".

דיבי מראדונה: "הקהל. הקהל הזה תומך גם שאנחנו לא טובים, הוא לא כמו קהל של קבוצות אחרות שמקלל או צועק למאמן להתפטר. הם תמיד איתנו. מלבד הקהל גם, חדר ההלבשה נקי. כלומר, מה שקורה בחדר הלבשה נשאר בחדר הלבשה ולא יוצא החוצה".

ענאן פרו שוער מ.ס. רובי שפירא חיפה. אדריאן הרבשטיין
"יש חברות מעבר לקבוצת אוהדים ושחקנים". ענאן פרו/אדריאן הרבשטיין

מה המטרה הסופית של המועדון?

לייבוביץ': "כולם יודעים שאי אפשר יהיה לנהל ככה שתי קבוצות לאורך זמן. הפרויקט הזה קם כדי ליצור אלטרנטיבה למי שמנהל את הפועל חיפה. בגדול, הרעיון הוא שיהיה איחוד בסוף, אבל כמובן שלקהל תצטרך להיות השפעה גדולה. אני מניח שהקהל רוצה להחזיק באחוז מניות ולהיות בעל שליטה מסוימת ביחד עם קבוצת ניהול או ספונסר, וביחד להרים את הקבוצה. זה כנראה יסתיים מתישהו, השאלה מתי התנאים יבשילו מכל הבחינות".

פרו: "המטרה היא להתחבר לחזון של העמותה ולמטרות שלה. כמה שיותר קרוב וביום מן הימים לעשות איחוד עם קבוצת הפועל חיפה".

בן לולו: "אני לא יכול להגיד מה המטרה הסופית כי אני לא יודע אם מי שהקים את כל הרעיון הזה יודע בדיוק למה לצפות בסוף, אבל הכיוון הוא להתאחד עם הפועל חיפה. זה קם כמחאה נגד יואב כץ והמטרה היא להתאחד. מבחינה מקצועית, הכול אפשרי בכדורגל. יהיה אפשר גם לעלות לליגה לאומית. אמנם זה יהיה יותר קשה, אבל אפשרי".

מראדונה: "להתאחד עם הפועל חיפה. רוצים לעלות כמה שיותר גבוה בסולם הליגות כדי שיהיה יותר קל להתאחד. המטרה העיקרית זה להתאחד עם הפועל חיפה. אין לנו אינטרס להיות נגדם. כל משחק שיפגיש אותנו נגדם, מבחינתי יהיה הכי טוב שלא נופיע כי זה לשחק נגד עצמך".

דיבי מראדונה שחקן מ.ס. רובי שפירא חיפה. אדריאן הרבשטיין
"המטרה העיקרית היא להתאחד עם הפועל חיפה". דיבי מראדונה/אדריאן הרבשטיין

האם קבוצה יכולה להתקיים כמועדון אוהדים בארץ בלי בעלים?

לייבוביץ': "היום שם המשחק זה כסף. יש גבול כמה האוהדים יכולים לתת מעבר לאהדה. הם יכולים לתת סכום ספציפי וברגע שהשאיפות הן ללכת יותר קדימה אז התקציב צריך להיות גבוה יותר. כסף הוא נושא חשוב. קהל לבד לא יוכל להחזיק קבוצת כדורגל, אבל אפשר למצוא נוסחה שתשלב בין משקיע לבין קהל".

בן לולו: "זה יכול לקרות, אבל זה תלוי בהרבה גורמים. גם לגבי הפרויקט שלנו הרבה אנשים היו סקפטיים והרימו גבה, והיום הם מדברים אחרת".

פרו: "זה תלוי בכמה גורמים. התשובה יכולה להיות חיובית אם חלק מהקהל יורכב מאנשים אמידים שיהיו מחויבים לפרויקט. מצד שני, התשובה תהיה שלילית כי יש עלויות גבוהות ולא בטוח שרק אוהדים יכולים לממן אותם. אפשר דרך בעלי עסקים שיתמכו ביחד עם האוהדים".

מראדונה: "לא מכיר מקרים כאלה. בינתיים הולך טוב, אבל כשנגיע לליגות הגבוהות נדע. אין תשובה חד משמעית".

כפיר לייבוביץ' שחקן מ.ס. רובי שפירא חיפה. אדריאן הרבשטיין
"קהל לבד לא יוכל להחזיק קבוצת כדורגל". כפיר לייבוביץ'/אדריאן הרבשטיין

יש שמחה לאידה של הפועל חיפה?

לייבוביץ': "ממש לא. אני גדלתי ושיחקתי שם. מבחינתי זה מוזר, אבל אני ממש לא רוצה שהם ירדו ליגה. האיחוד יכול לקרות גם אם הקבוצה תישאר בליגת העל. זה יהיה יותר מורכב מאשר אם הפועל חיפה תרד ללאומית, אבל זה יכול לקרות".

פרו: "אני ממש לא שמח לאיד על מה שקורה שם. לי יהיה קשה לראות אותם יורדים ליגה. אני מחזיק להם אצבעות וכל מי שחושב אחרת טועה, אבל זו רק דעתי".

בן לולו: "אני בטח לא שמח לאיד. אני מאחל להפועל חיפה להישאר בליגת העל. אתה לא מדבר עם אחד שסתם הצטרף לפרויקט. אני גדלתי בהפועל חיפה והיא חשובה לי מאוד".

מראדונה: "אין רגע של שמחה, זה סוג של כואב אפילו. אני לא יודע למה הם מגיעים למצבים האלה ואני לא רוצה להתערב להם, אבל אני חושב שמשהו לא נכון בניהול שם. יש להם שחקנים יותר טובים מקבוצות שמעליהם ואני מקווה מאוד שהם יישארו בליגת העל".

חי בן לולו שחקן מ.ס. רובי שפירא חיפה. אדריאן הרבשטיין
"מאחל להפועל חיפה להישאר בליגת העל". חי בן לולו/אדריאן הרבשטיין

תוך כמה שנים יהיה דרבי ובאיזו ליגה?

לייבוביץ': (צוחק) "דרבי זה פיקנטי, אבל מה שחשוב שניצור הפועל חיפה אחת חזקה. עתיד המועדון תלוי בנו. מבחינת הטבלה, הפועל חיפה בסכנת ירידה מוחשית. אם היא תרד ואנחנו נעלה ליגה, כי אני מאמין שב-85 אחוזים כבר עלינו, יכול להיות שכבר בעונה הבאה נתאחד והשאלה לא תהיה רלוונטית".

בן לולו: "זו שאלה קשה. זה אפשרי וזה יכול לקרות בשנים הקרובות. אם וכאשר יהיה דרבי אני לא יודע איך אגיב, אבל מאמין שיהיה לי קשה מאוד עם זה".

פרו: "אני לא מאחל לנו דרבי, אני מייחל לרגע שיהיה איחוד ושהפועל חיפה תהיה בליגת העל. אני חושב שהסיוט של כל אוהד מ.ס. רובי הוא שיהיה דרבי כי אנחנו לא באים להחליף את הפועל חיפה, אנחנו רוצים להיות חלק. לשחק מול הפועל חיפה זה לשחק מול עצמך למעשה, וזה בלתי אפשרי מבחינתנו".

מראדונה: "לפי התמונה, נראה שניפגש עוד כמה שנים בליגה הלאומית. מבחינתי, אם נגיע למצב שאנחנו צריכים לשחק נגד הפועל חיפה, אז הכי טוב מבחינתנו שלא נופיע".

ענאן פרו שוער מ.ס. רובי שפירא חיפה. אדריאן הרבשטיין
"אני חושב שהסיוט של כל אוהד מ.ס. רובי הוא שיהיה דרבי". ענאן פרו/אדריאן הרבשטיין

איזה שחקן מהפועל חיפה היית רוצה אצלך?

לייבוביץ': "אף אחד. אני שיחקתי בהמון קבוצות, ועם יד על הלב, שחקנים גברים כמו שהיו אצלנו השנה לא ראיתי הרבה זמן. לנסוע למקומות בתנאים לא פשוטים כשאנחנו באים בתור גלקטיקוס ולתת תחת, זה מראה שאנחנו עשויים מחומר מיוחד. אין שחקן משם שיכול להתאים לנו מקצועית. זו ליגה קשה וצריך שחקנים ספציפיים".

בן לולו: "מצד אחד אני לא רוצה לפגוע בו והוא שייך רק לליגת העל, אבל מצד שני אחד החברים הכי טובים שלי בחיים זה יוסי דורה ולדעתי הוא אחד הקשרים האחוריים הטובים בליגת העל. כמובן שהייתי רוצה שיהיה לצדי, אבל ממש לא כרגע".

פרו: "זו שאלה טובה. אני חושב שאת אושרי רואש. הוא מחובר לאוהדים והוא יוצא מהאגודה שלנו. הוא מחובר לקהל, הקהל אוהב אותו והוא יכול להתחבר ל'אני מאמין' שלנו".

מראדונה: "איזו הפועל? הפועל חיפה? זה לא סתם שאני שואל כי אנחנו באמת עושים דברים יפים וכבר מתייחסים גם אלינו. מהפועל חיפה הייתי הכי רוצה את הישאם כיוואן כי שיחקנו ביחד כבר".

דיבי מראדונה שחקן מ.ס. רובי שפירא חיפה. אדריאן הרבשטיין
היה רוצה את הישאם כיוואן איתו בקבוצה. דיבי מראדונה/אדריאן הרבשטיין

מה זה בשבילך לשחק בקבוצה שקרויה על שם רובי?

לייבוביץ': "זה מיוחד מאוד. רובי די גידל אותי. הייתי שחקן צעיר שרק עלה מהנוער ואני זוכר המון מקרים שרובי לחץ על מי שצריך כדי שאנחנו הצעירים נשחק. זה היה קריטי עבורו, אבל זה לא הסתדר עם השאיפות של מי שאימנו אז".

בן לולו: "מרגש מאוד. כשעליתי לבוגרים רובי היה ואני זוכר את האסיפה הראשונה שהוא דיבר. נעתקה נשמתי. הוא היה אדם מיוחד וכריזמטי, אני מהילדים שגדלו עליו".

פרו: "זה הכי מיוחד. רובי נתן את כל כולו למועדון והייתי חלק ממחלקת הנוער בימיו של רובי. הבנו אז מה זה להיות מחוברים למועדון. רובי הפך את הפועל מקבוצה מקרטעת לקבוצה גדולה".

חי בן לולו שחקן מ.ס. רובי שפירא חיפה. אדריאן הרבשטיין
"זוכר את האסיפה הראשונה". חי בן לולו/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully