וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלוקת בוועדת האיתור: שניים תומכים באוחנה ולוזון, שניים בלוי

24.3.2016 / 7:30

ביום שאחרי חזן: רוזן ודמאיו בעד אוחנה או לוזון, רביבו לא החליט וכולם מנסים לשכנעו להכריע. הפתרון? שני מועמדים, אוחנה כנראה ביניהם, יגיעו "לגמר" ואז תיערך הצבעה. ההחלטה: בעוד חודש

צילום מסך

נבחרת ישראל הפסידה אמש (רביעי) כצפוי בקרואטיה עם המאמן הזמני אלון חזן, והחל מהבוקר, לקראת סבב הראיונות שייחל ב-17 באפריל, בוועדת האיתור יעסקו במאמן הבא. בוועדה טוענים כי עד הראיונות שיתקיימו בעוד פחות מחודש לא ניתן יהיה לקבל תמונה מדויקת לגבי המאמן הבא, אלא שלוואלה! ספורט נודע כי מאחורי הקלעים כבר החלו שיחות בעניין וחלק מחברי הוועדה כבר החלו לגבש עמדה בנוגע לנושא המאמן.

עוד קודם לכן, ראוי לציין כי אלון חזן זכה אתמול למחמאות מראשי ההתאחדות, שם סבורים כי הוא יוכל להתמודד על משרת המאמן הלאומי בקדנציות הבאות. חזן אמר למקורביו כי הוא מבין את ההחלטה שלא לכלול אותו בין המועמדים לאימון. "מלבד המשחק מול בוסניה, ומחצית מול בלגיה, בקמפיין של גוטמן לא הייתה לנו כמעט מחצית טובה שכזאת, בטח לא מול נבחרת ברמה של קרואטיה", אמר אחד השחקנים בסיום. "חזן הוכיח שהנבחרת צריכה לשחק עם הכלים הטובים ביותר שיש לה, ולא על פי שמות". אלמוג כהן רשם אתמול משחק מצוין ואם ימשיך ביכולת הזאת נראה כי יהיה שחקן משמעותי גם בקמפיין הקרוב. הקשר נשאר עם קני סייף במלון בקרואטיה ומשם ימריאו ישירות לגרמניה ובלגיה. שאר הליגיונרים חזרו לחופשה בארץ. המפגש הבא של הנבחרת יהיה בסוף מאי (כנראה בארצות הברית, אך יש אפשרות שהנבחרת תקיים מחנה קצר באירופה), כשהנטייה היא להכריז על מאמן הנבחרת בשבוע האחרון של חודש אפריל.

ועכשיו בחזרה לנושא המאמן. כזכור, כבר בסוף ינואר פורסם בוואלה! ספורט כי אוחנה ולוזון מועמדים מובילים ויזומנו לפגישה עם הוועדה יחד עם אלישע לוי. בהתאחדות טוענים כי לא התקבלה החלטה אז, אולם מקורבים אליה טוענים כי כבר אז השניים קיבלו מסרים שיגיעו לראיון. מאוחר יותר התברר כי לא רק בן שמעון הצטרף אליה, אלא גם ניר קלינגר. כזכור, וועדת האיתור מונה חמישה חברים: עופר עיני, תמיר גילת, משה דמאיו, חיים רביבו וצביקה רוזן. המטרה של חברי הוועדה תהיה לבחור שני מועמדים סופיים מבין חמשת המועמדים הסופיים (אלישע לוי, אוחנה, לוזון, קלינגר ובן שמעון), כשכבר עתה נראה ששלושת המועמדים הראשונים זוכים לתמיכה רחבה יותר ומביניהם יגיעו שניים להצבעה סופית שלהם.

חיים רביבו. יוסי ציפקיס
הקול המכריע? חיים רביבו/יוסי ציפקיס

מבדיקה שערכו עולה כי רוזן תומך בשני מועמדים עיקריים: אלי אוחנה וגיא לוזון. משה דמאיו מחזיק בדעה דומה ורוצה שאחד מהשניים יכהן בתפקיד מאמן הנבחרת. בניגוד אליהם, תמיר גילת ועופר עיני עדיין לא החליטו מי המועמד המוביל שלהם. בשיחות סגורות סיפרו כי אלישע לוי מועמד ראוי ביותר, אך עדיין לא קיבלו החלטה סופית בעניין. מתוך השיחות אותן קיימנו בימים האחרונים נראה כי המשקל הכבד ביותר יהיה דווקא לשחקן העבר, חיים רביבו. "השאלה היא מי יהיו שני המועמדים הסופיים", אמר לנו חבר בוועדה השבוע. "ממה שאני יודע, מבין אלישע וגיא חיים יעדיף את גיא. אבל אם אוחנה וגיא יגיעו ל'גמר' ייתכן שהדעה שלו תשתנה. רביבו משוכנע שלגיא יש את הכריזמה הנכונה שדרושה לנבחרת שלנו. אבל שום דבר לא סופי". מקורב לאחד מחברי הוועדה סיפר השבוע: "כרגע שניים בעד אוחנה או גיא, שניים בעד אלישע ואחד מתלבט. אם רביבו או עיני יחליטו בסופו של דבר שגיא או אוחנה מתאימים יותר מאלישע, זה יהיה אחד מהם".

אוחנה זוכה לתמיכה רחבה משום שבוועדה מאמינים שהוא יזכה לכבוד משחקני הנבחרת ויהפוך את הנבחרת "לכזו שהקהל יחזור להצביע ברגליים בשבילה". גורם בכיר בהתאחדות אמר השבוע: "הבאנו לכאן מאמנים 'בכירים' כמו קשטן וגוטמן וזה נגמר בכישלון. הנבחרת הזאת צריכה שמישהו יעיר אותה. הסיכוי לעלות בבית אחד עם ספרד ואיטליה אפסי, אז למה לא לתת הזדמנות לאנשים אחרים? אוחנה לא הצליח כמאמן? איזו ערובה קיבלנו כשמינינו את גוטמן וקשטן או נילסן? מישהו יעביר ביקורת אם נסיים במקום השלישי?"

עוד באותו נושא

ידידות: נבחרת ישראל הפסידה 2:0 לנבחרת קרואטיה

לכתבה המלאה
גיא לוזון מאמן צ'רלטון. GettyImages
יעלה ל"גמר"? גיא לוזון/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully