וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוקאפ: רק קבוצת יורוליג אחת, שטרסבורג, הגיעה לחצי הגמר

24.3.2016 / 0:27

הצרפתים נזקקו לשתי הארכות כדי לעבור את ניז'ני נובגורוד בגומלין רבע הגמר, ויפגשו את טרנטו האיטלקית. גלאטסראיי תשחק נגד גראן קנאריה. מילאנו, באיירן מינכן וז'ילונה גורה הודחו מהמפעל

שחקן גלאטסראיי סינאן גולר. GettyImages
בדרך לתואר טורקי ראשון ביורוקאפ? סינאן גולר/GettyImages

לפני שמכבי תל אביב החלה את דרכה בשלב 32 האחרונות של היורוקאפ, הזהרנו מקבלת הפנים הצוננת שמחכה לה: בשנתיים הקודמות, אף אחת מ-16 הקבוצות שנשרו מהיורוליג לא הצליחה להגיע לגמר המפעל המשני. הסטטיסטיקה הזו נשמרה גם העונה. ארבע מהקבוצות שהחלו את העונה מהיורוליג הגיעו לרבע גמר היורוקאפ, אבל שלוש מהן הודחו. בחצי הגמר תפגוש שטרסבורג (השרידה האחרונה מהליגה הבכירה) את טרנטו, בעוג גלאטסראיי תתמודד עם גראן קנאריה. הזוכה בגביע תקבל כרטיס לליגה המצומצמת של היורוליג בעונה הבאה.

שטרסבורג הזיעה לא מעט בדרך לשלב הבא, ונזקקה לשתי הארכות בבית כדי להתגבר על ניז'ני נובגורוד ו"לסחוט תיקו" 91:91. זה היה אמור להיות הרבה יותר קל, לאחר שהצרפתים הגיעו עם יתרון בן תשע נקודות, זכר לניצחונם בשבוע שעבר ברוסיה 85:94, אבל הם כבר פיגרו ב-18 הפרש במהלך הרבע השלישי וב-15 הפרש ברבע הרביעי, ולבסוף הצליחו להפסיד 74:65 בתום הזמן החוקי - כלומר, שוויון בסיכום שני המשחקים. גם ההארכה הראשונה לא הביאה עמה הכרעה, והסתיימה ב-77:86 לניז'ני. רק אז הצליחו לפתוח מבערים ואפילו להימנע מהפסד במשחק עצמו. קייל ווימס קלע 35 נקודות לשטרסבורג.

הצרפתים ישחקו, כאמור, מול טרנטו, שהשלימה ניצחון כפול בדרבי האיטלקי על ארמאני מילאנו. 10,334 צופים הגיעו למדיולנום פורום בניסיון לסייע למילאנזים למחוק פיגור בן עשר נקודות מהמשחק הראשון (83:73), אבל טרנטו ניצחה שוב - והפעם בפער גדול עוד יותר, 79:92. דומיניק סאטון הצטיין עם 20 נקודות, שמונה ריבאונדים ושבעה אסיסטים.

אנראה צ'ינצ'אריני, גארד ארמאני מילאנו. GettyImages
בחוץ. אנדראה צ'ינצ'אריני/GettyImages

ארבע טורקיות בעונה הבאה ביורוליג?

הקבוצה הראשונה שהעפילה לחצי הגמר היא גלאטסראיי, שחזרה אתמול הביתה לאבדי איפקצ'י עם מטען עודף (הפסד 99:89 לבאיירן בשבוע שעבר במינכן) וניצחה 59:72. הטורקים ברחו ל-25:43 במחצית ראשונה חד צדדית. אם יצליחו להשלים את המטרה ולזכות בגביע, לא מן הנמנע שרבע מהקבוצות בעונה הבאה ביורוליג יהיו טורקיות - לאחר שפנרבחצ'ה ואנאדולו אפס חתמו על חוזה משוריין לעשר שנים, ודרושפאקה צפויה לקבל את הכרטיס החופשי.

יריבתה של גלאטסראיי בשלב הבא, גראן קנאריה, לא התקשתה להכניע את ז'ילונה גורה. היא חזרה הביתה חמושה ב-11 נקודות יתרון מהמשחק בפולין (82:93), ואף שהפסידה 86:83 - עלייתה לא הוטלה בספק לרגע. הפולנים סיימו את הערב בריצת 2:13 כדי להמתיק את הגלולה המרה.

חצי הגמר והגמר ישוחקו בשיטת המפגש הכפול בבית ובחוץ, שהייתה נהוגה גם בשמינית וברבע. לאחר שקבוצות רוסיות זכו בגביע בארבע מחמש השנים האחרונות, הפעם ילך התואר בפעם הראשונה לאיטליה, לצרפת או לטורקיה, או בפעם השישית לספרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully