וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רועי קהת: "באר שבע תזכה באליפות. קרית שמונה עדיין יכולה לרדת"

23.3.2016 / 8:30

"באוסטריה צורת האימון מקצועית יותר", "מעריך שקאיודה יחתום בגרמניה", "כואב לי על קרית שמונה", "מגיע לבכר לזכות", "לא מתחרט שעברתי לוינה". רגע לפני קרואטיה, רועי קהת משקיף על ישראל מרחוק ומגלה תובנות לקראת העתיד. ראיון

צילום מסך
קשר אוסטריה וינה, רועי קהת. אוסטריה וינה, אתר רשמי
על המעבר לאירופה: "באוסטריה אין לך משחק קל. זלצבורג תגיע למשחק ובכל אחד תיתן מאה אחוז. אם היא קצת תזלזל היא תפסיד. בישראל יש יותר פערי רמות בין הגדולות לקטנות". קהת/אתר רשמי, אוסטריה וינה

יממה לפני שהמריא כדי לחתום באוסטריה וינה, רועי קהת הגיע למשרדו של יעקב שחר ברחוב המסגר בתל אביב. שחר הכניס אותו לרכב, שלף את הפנקס ושאל את קהת על איזה חוזה הוא רוצה לחתום. "אני רוצה לשחק בחו"ל", השיב קהת. שחר הבהיר שיהיה שם למקרה שיתחרט. אבל קהת לא התחרט. הוא המריא לוינה בתקווה להמריא משם ליעד חדש בעתיד. בישראל עוקבים אחרי הקשר, ויהיו שם כדי לקלוט אותו אם הקריירה לא תנתב אותו ליעד גדול יותר. אחרי האימון המסכם של נבחרת ישראל לקראת המשחק הערב (רביעי) מול קרואטיה (19:00, ערוץ הספורט), קהת סיפק לנו תזה מעניינת על המצב בקריית שמונה ועל ההבדלים בין הליגות.

"ההבדלים הם בעיקר בפיזיות ובמהירות המשחק, זה מה שהרגשתי מיד כשעברתי לפה", הוא פותח את הראיון בהשוואה מתבקשת. "בישראל הרגשתי שאני גומר 90 דקות בלי בעיה, אבל פתאום אתה עולה על הדשא באוסטריה ומבין שבדקה ה-75 אתה צריך להתרגל לקצב. לקח לי כמה משחקים עד שהתרגלתי לזה. יש כאן צורת עבודה שונה מאשר בישראל, איך אגדיר זאת נכון? בישראל, אני מחפש את הניסוח הנכון...".

- הכל פחות מקצועי?

"באוסטריה יש תנאים יותר טובים, כל הקבוצה מגיעה יחד לחדר הכושר, הקצב, צורת האימון יותר מקצועית ובטמפו יותר גבוה".

רועי קהת שחקן עירוני קרית שמונה. קובי אליהו
על קרית שמונה: "כואב לי מאוד על מה שקורה שם. לא רציתי שזה מה שיקרה". קהת/קובי אליהו

- בדיעבד היה נכון לעבור לשם?

"לא מתחרט לרגע שעברתי. הליגה האוסטרית עדיפה על הליגה הישראלית מכל מיני סיבות. יש כאן פחות קבוצות, הליגה מאוד קשה. באוסטריה אין לך משחק קל. זלצבורג תגיע למשחק ובכל אחד תיתן מאה אחוז. אם היא קצת תזלזל היא תפסיד. בישראל יש יותר פערי רמות בין הגדולות לקטנות. העובדה שאתה משחק ארבע פעמים נגד כל אחת מהגדולות יוצר עניין. ליגה של עשר קבוצות טובה יותר".

- ובליגה הזאת אתם בפער שבע נקודות מהפסגה, שמונה מחזורים לסיום. אוסטריה וינה יכולה לזכות באליפות?

"הגענו לעונה הזאת אחרי עונה לא טובה, במטרה לסיים במקום השלישי. במשך העונה היינו במקום הראשון עד שעשינו כמה טעויות. שמונה משחקים לסוף זה בהחלט אפשרי, אבל זה יהיה קשה. יש לנו משחקים מול ראפיד וזלצבורג, זה יכריע את הכף. נותר לנו גם משחק בחצי גמר הגביע, זה דבר שמאוד מכוונים ורוצים כאן, אחרי ששנה שעברה הפסדנו בגמר. זלצבורג בחוץ זה קשה, אבל יש עוד זמן. זה נופל על היום בו חיפה תשחק מול באר שבע. קטע".

קהת יודע שמול קרואטיה יכולה להיות לו הזדמנות טובה לשחק מול הכוכבים הגדולים של הכדורגל האירופי. מודריץ', קובאצ'יץ' ומנדז'וקיץ' יגיעו, רקיטיץ' לא. "יש שם שחקנים ברמות הגבוהות ביותר. אולי רקיטיץ' לא יהיה הנציג של בארסה, אבל נשחק מול שחקנים מיובה וריאל. זאת התנסות טובה. אני חושב שיהיה טוב לנבחרת אם תשחק כל הזמן מול נבחרות ברמה הזאת".

- תוכל להנהיג אותה?

"המטרה היא להיות בורג משמעותי. אעשה הכל להראות שזה מגיע לי".

רועי קהת שחקן נבחרת ישראל. יוסי ציפקיס
על קרואטיה: "אולי רקיטיץ' לא יהיה הנציג של בארסה, אבל נשחק מול שחקנים מיובה וריאל. זאת התנסות טובה". קהת/יוסי ציפקיס

- אתה מרגיש בטוח עם הנבחרת בקרואטיה? מספיק בטוח באוסטריה?

"אני מרגיש בטוח עם הנבחרת בקרואטיה, אנחנו לא חוששים. ובאוסטריה? וינה עיר מדהימה, אני נהנה מכל רגע. יש שם קהילה יהודית שאני מחובר אליה, אשתי ואני אוהבים את המקום. היו לי שאיפות להגיע לאירופה, אז עשיתי את הצעד ומפה אני חושב הלאה. תוך שנה וחצי אולי אוכל להתקדם לליגות גדולות יותר. אבל הכדורגל הוא דינמי. אולי זה לא יצליח ובסופו של דבר כן ארצה לחזור. השאיפה היא להישאר".

- קאיודה היה גדול על הליגה הישראלית וגדול גם על אוסטריה.

"הוא עושה עונה מאוד טובה, הוא מפתיע וחשוב מאוד לקבוצה. אני מאמין שבקיץ הקרוב ימכרו אותו לגרמניה. המהירות שלו בולטת לעין, אני שיש אופציה שהוא יתקדם. באוסטריה יש שחקנים נוספים שמבקיעים בכמויות גדולות, לא יודע אם הוא גדול על הליגה אבל הוא שחקן טוב מאוד. טוב מאוד לליגה האוסטרית".

- ההתחלה שלך באוסטריה מקבילה להתחלה בקרית שמונה?

"יש סוג של דמיון, בקרית שמונה ובוינה לא פתחתי בהרכב ישר. בוינה לקח לי כמעט שמונה משחקים, עד בתשיעי נכנסתי להרכב ואחרי זה התחלתי לפתוח. אני מאחל לעצמי שאצליח שם כמו שהצלחתי בקרית שמונה".

- אבל בטח לא לשחק כמו שהם נראים עכשיו.

"כואב לי מאוד על מה שקורה שם. לא רציתי שזה מה שיקרה. תחילת העונה לא הייתה מזהירה, חשבתי שהזמן יעבור והם דווקא יתחברו ובסופו של דבר יגיעו לפלייאוף עליון. זה לא קרה. יש להם צוות טוב שיידע לגרום לשחקנים להגיע למאני טיים. אני לא איזה מאמן דגול, אז אין לי הסבר מקצועי, אבל הם יעשו את השינוי. הופתעתי מהמצב הזה כי לא חשבתי שהם יקלעו למאבקי ירידה. אני רוהצ לומר שהם מצב שיירדו ליגה, אבל איך אומרים? NEVER SAY NEVER. הם עדיין יכולים לרדת".

רועי קהת שחקן עירוני קרית שמונה עם ברק בכר המאמן. סוכנות ג'יני
על ברק בכר: "ההצלחה שלו לא מפתיעה אותי. יש לו סיכוי טוב לקחת אליפות. מגיע לו". קהת/סוכנות ג'יני

- ספר על ההתלבטויות בקיץ בין מכבי תל אביב למכבי חיפה. על הרגע ההוא בו שחר שלף את הפנקס.

"לא אגיד מה היה שם בדיוק, אבל מאוד רציתי לצאת לאירופה מגיל צעיר ולא לוותר על החלום. ידעתי שדרך וינה אוכל להתקדם מהר יותר מאשר דרך הישראליות. מה קרה עם שחר? לא, לא תשמע את זה ממני".

- על ברק בכר אני כן רוצה לשמוע. הוא מפתיע אותך?

"ממש לא. ברק לומד דברים חדשים כל הזמן, הוא באמת מאמן שאני מאוד מעריך ויודע לשים גבולות מתי שצריך. ההצלחה לא מפתיעה אותי. יש לו סיכוי טוב לקחת אליפות. מגיע לו. לפני שלושה מחזורים הייתי אומר באר שבע תיקח, אבל מכבי עכשיו חזרה לתמונה".

- יופי, אז תהמר. מי תיקח?

"נראה לי שהעונה באר שבע תיקח. זאת העונה שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully