וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווח כפול: פול פוגבה ורונאלד קומאן במדור נבחרי השבוע

21.3.2016 / 14:25

למרות הדיווחים החוזרים, יובנטוס לא מתכוונת לוותר כל כך מהר על פול פוגבה, וגם כשתמכור אותו זה יהיה רק תמורת סכום שיא. רונאלד קומאן לקח הימור כפול במחצית והרוויח קאמבק חלומי ביום ההולדת. וגם: האויב הכי גדול של ברצלונה ויד הברזל של לסטר סיטי

one

בווידאו: תקציר הקאמבק הגדול של סאות'המפטון מול ליברפול

שחקן השבוע

פול פוגבה - יובנטוס

ברגע אחד במהלך המחצית השנייה של הדרבי מול טורינו, נראה מסימיליאנו אלגרי צועק על פול פוגבה. השופט הרביעי ניגש כדי להרגיע אותו, ואז אלגרי לקח צעד אחורה ונקלט במצלמת הטלוויזיה כאומר: "אז תגיד לפוגבה להתחיל למסור קדימה". לא ברור אם השופט הרביעי אכן היה השליח, כנראה שלא, אבל המסר עבר. הצרפתי היה המנוע של יובנטוס, בישל בהקפצה פנטסטית לאלברו מוראטה את השלישי במשחק וגם סידר לספרדי הזדמנות להשלים צמד ב-1:4 של יובנטוס בדרבי.

ואת תפקיד השף תפס פוגבה רק אחרי שהבקיע בעצמו את השער הראשון. וכמו במשחק הגביע נגד טורינו, היריבה האהובה עליו, גם הפעם הוא עשה את זה בכדור חופשי מסובב אותו הצליח דניאלה פאדלי רק ללטף בדרך אל הרשת. ג'יג'י בופון השלים את קביעת שיא הליגה החדש ומוראטה כאמור כבש צמד, אבל פוגבה היה אחראי יותר מכל להתאוששות המהירה של האלופה האיטלקית אחרי מפח הנפש במינכן, שקרה יום אחרי שחגג 23. מול באיירן השער שלו לא הספיק בסופו של דבר, אך בדרבי הסיפור היה שונה. פוגבה, שבועט לשער יותר מכל קשר אחר בכל חמש הליגות הבכירות באירופה, ציין שער שישי העונה ו-16 בסך הכול בבעיטות מחוץ לרחבה במדי יובנטוס - בדיוק 50 אחוזים מסך שעריו במועדון.

יום לאחר ההדחה, כשבאיטליה החלו לדון בספקולציות לגבי העונה הבאה של יובנטוס, הקשר הצרפתי כבר היה בפריס. הימצאותו בעיר האורות במקביל לדיווחים החוזרים על התעניינות מצד פריס סן ז'רמן, רק העצימה את השמועות לגבי עסקת ענק שנרקמת. אלא שפוגבה לא נפגש עם אנשי פ.ס.ז'. הוא בכלל קפץ לביקור מולדת כדי לחתום על חוזה עם ספונסר חדש וניצל את ההזדמנות לביקור אצל אמא. הצעה מפ.ס.ז', שכבר הבהירה כי תנסה לצרף כל שחקן צרפתי בכיר, לא נמצאת בינתיים על הפרק והמחיר מבחינת יובנטוס כבר מתקרב ל-120 מיליון יורו. אל תחשבו שהגברת הזקנה תיפרד ממנו כל כך מהר.

אלברו מוראטה עם פול פוגבה יובנטוס. רויטרס
מחצית משעריו ביובנטוס היו בבעיטות מחוץ לרחבה. פול פוגבה/רויטרס

מאמן השבוע

רונאלד קומאן - סאות'המפטון

"אני עדיין עייף, זו הפעם הראשונה וכנראה גם האחרונה שאני עושה את זה". כך השיב רונאלד קומאן לפשר ריצת האמוק שלו אחרי שסאדיו מאנה השלים את הקאמבק המדהים ב-2:3 הביתי של סאות'המפטון על ליברפול. "מחר יום ההולדת שלי וזו המתנה הכי טובה שיכולתי לקבל".

בהפסקת המשחק, כאשר ליברפול צעדה בבטחה ביתרון 0:2 שצריך היה להיות אפילו גבוה יותר, גם אוהדי הסיינטס לא חשבו שיש סיכוי למהפך. אבל קומאן החליט ללכת על כל הקופה, בידיעה שהפסד משאיר אותו סופית מחוץ למאבק על הכרטיסים לאירופה. אז המאמן ההולנדי, היום בן 53, ביצע בפתיחת המחצית השנייה חילוף כפול, כשהכניס את ויקטור ווניאמה ומאנה. ההימור הזה עבד בצורה מושלמת. מאנה אמנם הוסיף החמצת פנדל לתקופת היובש הארוכה שלו, אבל בסופו של דבר כבש בליגה לראשונה מאז אוקטובר (גם אז, איך לא, לרשת ליברפול) והוסיף את השני כדי לגרום לקומאן לעשות "מוריניו" על הקווים.

קומאן לא רק הצליח להחדיר בשחקניו את האמונה שהם מסוגלים לחזור למשחק, אלא ביצע מהלך טקטי חכם עם הכנסתו של ווניאמה כדי להשתלט על מרכז השדה ובמקביל הימר התקפית עם מאנה. היוצרות התהפכו לחלוטין לאחר ההפסקה, ודווקא יורגן קלופ נותר ללא תגובה. קומאן והסיינטס שוב במקום השביעי בפרמיירליג, אותו איישו בסיום העונה שעברה. למרות פתיחה די מגומגמת, הקבוצה הצליחה להתייצב ולהוכיח שהעונה שעברה לא הייתה הבלחה חד פעמית. היציבות הזו היא שמגבירה את ההערכה באנגליה כלפי עבודתו של קומאן. היא גם זו שתבטיח לו קידום בג'וב הבא.

רונאלד קומאן מאמן סאות'המפטון חוגג (שני מימין). GettyImages
כמעט כמו מוריניו באולד טראפורד. רונאלד קומאן מתחיל בריצה/GettyImages

פלופ השבוע

ז'רמי מתיו - ברצלונה

כשנותרו 35 דקות לסיום המשחק ולוח התוצאות הראה 0:2 לברצלונה, לואיס אנריקה הרשה לעצמו להוציא את ג'רארד פיקה מחשש שיקבל צהוב שני. רק במקום להכניס בלם טבעי בדמותו של מארק ברטרה, לוצ'ו שלח למרכז ההגנה את ז'רמי מתיו. והצרפתי, מה לעשות, חסר את התכונות הנחוצות לבלם. הוא התחיל את הקריירה בכלל כקיצוני שמאלי ובהמשך היה מגן מצוין. בוולנסיה הוא שיחק לעתים כבלם והיה טוב, אבל ברצלונה זה סיפור אחר. שם כל טעות מותירה חותם.

מול ויאריאל, ההשפעה (הרעה) של מתיו על המשחק הייתה דרמטית. הוא השאיר את סדריק בקאמבו חופשי לריבאונד בשער הראשון, ביצע עוד שתי טעויות איומות ולקינוח נתקע במקום בכדור קרן וכבש שער עצמי מביך. כל זה תוך שמונה דקות בלבד. שמונה דקות שקטעו את רצף 12 ניצחונות הליגה של ברצלונה. "היום בו מתיו היה השחקן הכי טוב של היריבה", היטיב לסכם הפרשן לואיס מסקארו ב"ספורט".

שחקן ברצלונה, ז'רמי מתיו. GettyImages
השוואות כואבות לדמיטרו צ'יגרינסקי/GettyImages

מהלך השבוע

ההצלה של קספר שמייכל - לסטר סיטי

"איך לעזאזל הם ממשיכים לנצח?" - זו השאלה שנשאלת כמעט מדי שבוע בהקשר לסיפור הסינדרלה הבלתי ניתן להבנה של לסטר סיטי. לא ברור איך, אבל השועלים ממשיכים לנצח. הם מנצחים משחקים עם בעיטה אחת למסגרת, מנצחים בעזרת פנדל דחוק והשבוע עשו זאת עם הרבה מאוד מזל וגם יד ברזל אחת של קספר שמייכל.

בדקה ה-37, שלוש דקות אחרי שער היתרון של ריאד מחרז, יאניק בולאסי מקריסטל פאלאס רקד בצד שמאל ובעט כדור חזק שפגע באחד משחקני ההגנה של לסטר. שמייכל ג'וניור כבר נע שמאלה, אבל ברגע האחרון שלח את יד ימין לכיוון מרכז השער והצליח איכשהו לעצור כדור עליו היה כתוב "שוויון". גם המשקוף בא בהמשך לעזרתו של שמייכל בן ה-29, ששמר על רשת נקייה ב-12 מ-31 מחזורים, כולל בשלושת האחרונים. "זה נראה כאילו הוא משחק עם אבא שלו בגינה, הוא כל כך בטוח", החמיא מרטין קיאון. אחרי קריירה שלמה בצל של אביו, קספר מתקרב לאחת ההפתעות הגדולות שהיו בכדורגל האירופי. כזו שאולי תעמוד בשורה אחת עם הזכייה של דנמרק ואבא פטר ביורו 1992.

שוער לסטר סיטי, קספר שמייכל. רויטרס
כאילו הוא משחק עם אבא בגינה. קספר שמייכל/רויטרס

ה-11 של השבוע

שוער: רלף פרמן (שאלקה) - סדרת הצלות מול גלדבאך
מגן ימני: הוגו מאיו (סלטה ויגו) - קבר את גארי נוויל
בלם: פדריקו פרננדס (סוונסי) - הבטיח לקבוצתו את ההישארות
בלם: מאוריסיו למוס (לאס פלמאס) - הילד האורוגוואי ממשיך להרשים
מגן שמאלי: קונסטן ג'אקפה (פרנקפורט) - הרוויח מחילופי המאמנים
קשר: פול פוגבה (יובנטוס) - שחקן השבוע
קשר: יוהאן גורקוף (ראן) - זמן הרנסנס?
קשר: חאתם בן ארפה (ניס) - עוד שני מבצעים לקלטת הלהיטים
חלוץ: אלכס איובי (ארסנל) - הדוד ג'יי ג'יי אוקוצ'ה יכול להיות גאה
חלוץ: הארי קיין (טוטנהאם) - ממש לא להיט חד פעמי
חלוץ: גונסאלו היגואין (נאפולי) - שיא קריירה ומקום ראשון במרוץ לנעל הזהב

ציוץ השבוע: החגיגה הביזארית של אלכסנדר מיטרוביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully