וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה בהונגריה: דניאל סמוכין אלוף העולם לנוער

אורן קורנפלד

19.3.2016 / 0:16

המחליק האומנותי בן ה-18, שסיים לאחרונה שביעי באירופה לבוגרים, העניק מדליה היסטורית לישראל אחרי ששבר את שיא התחרות עם 236.65 נק' כנגד כל הסיכויים. צפו בתרגיל ובראיון עימו

דניאל סמוכין. הוועד האולימפי בישראל,
רגעים של אושר בהונגריה. סמוכין/הוועד האולימפי בישראל

דניאל סמוכין, שנחשב בשנה האחרונה כהבטחה גדולה בתחום ההחלקה האומנותית, פורע שטר ראשון. הלילה הוא העניק מדליה היסטורית לישראל באליפות העום לנוער שנערכת בדברצן, הונגריה, אחרי שהשלים קאמבק נהדר מבחינתו.

סמוכין בן ה-18 שמתגורר בקליפורניה דורג במקום התשיעי בסיומו של התרגיל הקצר וידע שרק נס יעזור לו להשיג מקום על הפודיום. הערב הוא ביצע את התרגיל החופשי וקיבל עליו 165.68 נקודות תוך שהוא מנפץ את שיאו של היפני שומה אונו (163.06, תוצאה אותה השיג בברצלונה 2014).

בסך הכול צבר סמוכין 236.65 נקודות, וזהו גם נתון היסטורי מבחינתו מכיוון שאף נער לא השיג באליפות העולם ניקוד שכזה עד היום. עבור ישראל זוהי המדליה הראשונה אי פעם באליפות, והיא מצטרפת למדליית הכסף שאלכסיי ביצ'נקו השיג באליפות אירופה האחרונה בברטיסלבה. באותה תחרות, סמוכין סיים במקום השביעי באירופה, אך כמובן שמדובר בתחרות בוגרים שנחשבת בעלת דרגת קושי גבוהה יותר. מי שהשלימו את תמונת הפודיום אלו ניקולס נדאו מקנדה וטומוקי היווטאשי האמריקאי שהסתפק במדליית הארד.

"אני לא מאמין. אני שמח מאוד ונרגש מאוד. כולם עבדו קשה ואני ממש שמח מכך שהצלחתי לעשות את זה". סמוכין זכה לתשואות כאשר המראיין בסיום התחרות סיפר לקהל שזו המדליה ההיסטורית הראשונה של המדינה. "ישבתי בחדר ההלבשה והייתי מאוד לחוץ, אבל עודדתי את כולם", הוסיף המחליק. "אני יכול להיות שחקן. זה משעשע כי אני יכול להיות רגוע וברגע אחר אני יכול להיות משוגע. עדיין לא דיברתי עם אמא שלי, אבל ברגע שאני אגיע הביתה, אעשה את זה".

לתרגיל המצוין של סמוכין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully