וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שלא יכול לחלק מתנות, המתנה החדשה של בית"ר: שימו לב אליהם

19.3.2016 / 6:30

הרכש שיכול להרגיע את הפועל תל אביב, והאקס שעשוי לסבך אותה. הזר שעלול לרדת ליגה שוב עם אותה קבוצה, והזר שמדדה קצת ומחמיץ הרבה. חמישה שחקנים שכדאי לעקוב אחריהם השבוע בליגת העל

עריכה: אביחי ברוך

בווידאו: קליפ משחק העונה

ליגת העל שלנו תצא לפגרת הנבחרות מיד אחרי משחק העונה (הראשון) ותשאיר אותנו עם טעם של עוד. השבוע, קבוצות הפלייאוף התחתון נכנסות לעניינים והתשובות שנקבל בסיומו של יום ראשון יבהירו לנו את התמונה באופן משמעותי. כל העיניים יהיו על אצטדיון טרנר ביום ראשון, אך בין לבין, יש לנו עוד כמה משחקים חשובים ומעניינים לדסקס בהם. הנה חמישה סיפורים שלא קשורים למכבי תל אביב או הפועל באר שבע.

אריאל הרוש

שוער הפועל תל אביב אריאל הרוש. טל לוי
שוער הפועל תל אביב אריאל הרוש/טל לוי

נתחיל מהסוף. מבין ארבעת השוערים שעמדו העונה בשערה של הפועל תל אביב, אריאל הרוש הוא הטוב ביותר. יכול להיות שבכושרו הנוכחי הוא לא מביא נקודות, אבל לרוב, הוא גם לא מחלק מתנות, וזה דבר חשוב לקבוצת תחתית.

את הגול האחרון שספגה הפועל תל אביב, מול מכבי פתח תקוה, ניתן לזקוף לחובתו. עוד שער שבשיחות החברים במשרד, חלק יגידו שזה לא הוא וחלק יגידו ששתי נקודות חשובות אבדו בגללו.

מאז חזר מהפציעה, הרוש שיחק בתשעה משחקים, הפועל ניצחה באחד בלבד ושמר על שער נקי פעמיים. בתור השחקן הבכיר והמנוסה בקבוצה, הראשון שצריך להרים את הרמה זה הוא. כי שער כמו במושבה, מוריד הרבה. מוריד מהבטחון של ההגנה בשוער שלה, מוריד מהמומנטום בהתקפה ומוריד כמובן מהרוח הקבוצתית. המשחק מול כפר סבא יקבע המון, הרוש לא יכול לחלק מתנות.

עומר פדידה

עומר פדידה הפועל כפר סבא. ג'יני
עומר פדידה הפועל כפר סבא/ג'יני

הקשר בן ה-26 מהווה את ההפתעה הנעימה של העונה מבחינת הפועל כפר סבא. פדידה הוכיח בחודשים האחרונים שהוא שחקן ליגת על לגיטימי, כשתפס מקום כמעט קבוע בהרכב של שרון מימר. הוא חזר למדים הירוקים אחרי תקופה קשה בהפועל תל אביב, וכעת מוצא את עצמו בצומת דרכים מול האקסית.

פדידה שיחק העונה 90 דקות ב-11 משחקים. הפועל תל אביב היא הקבוצה היחידה מולה סיים משחק פעמיים, ובשני המשחקים – הפועל כפר סבא ניצחה. פעם בליגה ופעם בגביע. עם זאת, טור השערים שלו העונה עומד על שניים בלבד – לא מספיק לקשר התקפי.

פדידה היה בהפועל תל אביב בתקופתו של איל ברקוביץ'. יכול להיות שאם היה מגיע בסיטואציה אחרת, היה מקבל יותר הזדמנויות. כעת, כשהוא חלק אינטגרלי מהקבוצה של שרון מימר, האחריות שלו היא להחזיר אותה למסלול הניצחונות אחרי ארבעה הפסדים רצופים. הפסד, ומאבקי הירידה בפתח; ניצחון, והאקסית מסתבכת. לא פשוט.

אבישי כהן

אבישי כהן שחקן בית"ר ירושלים (אמצע) מול אלירן עטר שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
אבישי כהן שחקן בית"ר ירושלים (אמצע) מול אלירן עטר שחקן מכבי חיפה/ברני ארדוב

הדבר הטוב שקורה בבית"ר ירושלים נמשך עם עוד שחקן בית שמקבל קרדיט. אחרי דוד קלטינס, אוהדי היציע המזרחי מקבלים עוד תכשיט בדמות אבישי כהן. ולמה לא? לקבוצה ממש אין מה להפסיד העונה והיא יכולה רק להרוויח עוד שחקן מחובר עם הקהל.

אז כהן לא שיחק בשלושת החודשים האחרונים, עד שקיבל את המקום ב-11 מול מכבי חיפה. הקבוצה ניצחה, הוא נראה לא רע (בעמדה זרה לו לחלוטין כמו עמדת המגן הימני) ואפילו השלים 90 דקות. פשוט כיף לראות דברים כאלה. מילת המפתח היא, ניחשתם נכון - המשכיות.

לבית"ר אין כל כך מה להפסיד גם במשחק הבא שלה (כמו בכל המשחקים עד לסיום העונה) מול בני סכנין. במשחק מול יריבה מרה, שחקן כמו אבישי כהן, אולי הפעם במקומו הטבעי בחלק הקדמי, יכול לפתוח הרבה דלתות עם שער או מהלך טוב. בכל אופן, יש להניח שאוהדי בית"ר, שלא יהיו במשחק הזה, ירצו לראות אותו בלייב גם במשחק הבא בטדי.

לואיס גוטיירס

לואיס גוטיירס עירוני קרית שמונה. ברני ארדוב
לואיס גוטיירס עירוני קרית שמונה/ברני ארדוב

ההשמצות הרבות שסופג העונה בלם עירוני קרית שמונה, לא מנעו ממנו לקבל זימון מחודש לנבחרת בוליביה לקראת מוקדמות המונדיאל בדרום אמריקה, שם מצפה לו מפגש עם ליאונל מסי. גוטיירס קיבל את חולצת ההרכב ב-11 המשחקים האחרונים של קבוצתו ומה נגיד, זה לא נראה טוב.

בחמשת המשחקים האחרונים קרית שמונה לא ניצחה, ספגה שמונה שערים ואפילו לא כבשה. ככה לא נראית קבוצה שרוצה להישאר בליגת העל. אז בהתקפה העניינים תקועים כי עאבד ומזרחי חושבים על היעד הבא. אבל מה נגיד על ההגנה?

החוליה האחורית בראשות גוטיירס לא מתפקדת מתחילת העונה. איזי שרצקי זכר לבלם את הקדנציה הקודמת לטובה, ונפל. אולי שכח שאז זה הסתיים בירידת ליגה. במאני טיים, כאחד השחקנים המנוסים בקבוצה וכשיש לו מה להוכיח גם לחבר'ה בבוליביה, הוא צריך להנהיג ולהוציא את הקבוצה מהבוץ, רגע לפני שהוא חתום על ירידה נוספת.

דיאן ראדוניץ'

דיאן ראדוניץ' שחקן הפועל רעננה לפני אייטור מונרוי שחקן מכבי פתח תקוה. מגד גוזני
דיאן ראדוניץ' שחקן הפועל רעננה לפני אייטור מונרוי שחקן מכבי פתח תקוה/מגד גוזני

הוא עושה את זה קצת בשקט, אבל בהחלט מדובר באחת מאכזבות השנה. החלוץ שהגיע כהחתמה נוצצת לליגת האלופות, הפך לגוף גדול שמדדה קצת ומחמיץ הרבה. אפס שערים - זו התפוקה של הקרואטי ב-11 משחקים העונה. ארבעה היו במכבי תל אביב ועוד שבעה בהפועל רעננה. באף אחד מהם, אגב, לא השלים 90 דקות.

אז מה חסר? קודם כל, הפציעה היא די ניכרת לעין. האיש לא הולך טוב, לא בועט טוב, ובעיקר מדדה. גרוע מכך, זה משפיע גם על הקבוצה שלו, שכבשה רק ארבעה שערים במשחקים בהם שיחק. ואף פעם לא יותר משער למשחק.

רעננה משחקת כעת בעיקר על הכבוד שלה, וקשה לראות את ראדוניץ', בטח במצבו, נשאר. יכול להיות שברעננה ישנו כיוון בקרוב ויתנו דקות לשחקנים אחרים, עם מחשבה לעתיד. הוא הראה ניצוצות, אבל כשאין לחץ ובטח מול קבוצה פגיעה כמו מכבי חיפה, זו הזדמנות להראות שמקומו בליגה שלנו. הרי הוא צריך לתת גול מתישהו, לא?

שחקן הפועל רעננה, דיאן ראדוניץ', עם שחקן הפועל באר שבע, מאור בוזגלו. יוסי ציפקיס
החמצת פנדל כואבת. מאור בוזגלו/יוסי ציפקיס

מעקב: מה עשו שחקני המדור הקודם?

מאור בוזגלו - 90 דקות מאכזבות מאוד נגד רעננה. החמצת פנדל, פספוס ענק מתוך רחבת החמש ואנמיות גדולה במשחק בו היה צריך להתעלות. בהחלט משחק שירצה לשכוח, ומהר.

ויאם עמאשה - הסופר-סאב של סכנין נכנס בדקה ה-51, אך ראה בעיקר את מכבי תל אביב לוחצת ומשיגה את השער שלה. לא הביא את האימפקט המצופה ממנו.

אבי ריקן - איבד את מקומו בעמדת המגן השמאלי בגלל פציעה. ככל הנראה, יובל שפונגין ייקבל את המקום בהרכב גם במשחק העונה.

בוריס קליימן - יכול היה לעשות יותר בשני השערים שספג ממכבי חיפה, אבל נתן כמה עצירות ובסך הכול היה בינוני פלוס. קיבל את הזימון לנבחרת בזכות ולא בחסד.

עטאא ג'אבר - 66 דקות מאוד בינוניות נגד בית"ר ירושלים. היה צריך לתת יותר, אם כי בחצי השעה האחרונה שלו על המגרש היה בנחיתות מספרית במרכז המגרש, בעקבות ההרחקה של נטע לביא.

האזינו לפרק החדש של "הפודיום": מתכוננים עם שיר צדק וטל בן יהודה למשחק העונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully