וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאן אתה הולך? מדור נבחרי השבוע עם שאלת עתידו של זלאטן איברהימוביץ'

15.3.2016 / 7:30

ההצהרה של זלאטן איברהימוביץ' נתנה תקווה למילאן ופתחה דלת לפרמיירליג, אבל עוד עשויה להתגלות כחלק מהמשא ומתן עם פ.ס.ז'. ליגת האלופות תכריע. עוד במדור: תקוות האימון היחידה של אנגליה, העונש האמיתי של דייגו קוסטה והמחווה המרגשת של דרמשטאדט

one

בווידאו: תקציר ניצחונה של בורנמות' על סוונסי

שחקן השבוע

זלאטן איברהימוביץ' - פריס סן ז'רמן

סילביו ברלוסקוני רתח מזעם בעקבות ההופעה המאכזבת של מילאן מול קייבו, אבל ודאי התעודד כמה שעות לאחר מכן, כששמע את זלאטן איברהימוביץ' תולה את המשך דרכו בפריס סן ז'רמן בהצבת פסל בדמותו במקום מגדל אייפל. מילאן מצטערת עד היום על הרגע בו מכרה את השבדי תמורת 21 מיליון יורו בלבד לפ.ס.ז' ב-2012, ומבחינת ראש ממשלת איטליה לשעבר זו יכולה להיות הזדמנות מצוינת לבצע תיקון. "המשפחה תחליט היכן נהיה", הבהיר זלאטן בשבוע שעבר. ולאור רצונה העז של רעייתו לחזור למילאנו, נראה שהיעד די ברור.

ובכל זאת, למרות ההצהרות של זלאטן, אי אפשר לשלול עדיין הארכת חוזה בפ.ס.ז'. זלאטן הוא הפנים של הפרויקט הקטארי. בארבע שנים הוא זכה בארבע אליפויות, הפך למלך שערי המועדון בכל הזמנים, השחקן שהגיע הכי מהר ל-100 שערי ליגה ובעיקר האיש שביסס את מעמדה של פ.ס.ז' בטופ של הכדורגל העולמי. סופרסטאר אמיתי שיסיים את העונה הזו כמלך השערים (כרגע 27) ואולי גם כמלך הבישולים (כרגע 11, כמו אנחל די מריה). כמה סמלי שאת הרביעייה הראשונה שלו בצרפת, הוא הבקיע במשחק שהבטיח את האליפות הרביעית ברציפות. האליפות המהירה אי פעם.

זלאטן ייזכר כגדול שחקני הליגה הצרפתית בכל הזמנים. במפעלים המקומיים הוא עשה הכול, אבל אם פ.ס.ז' לא תזכה העונה בליגת האלופות, הוא יסיים חוזה עם אותו חסך עמו הגיע לעיר האורות. וכך, דווקא כישלון כזה בזירה האירופית, עוד עשוי להשאיר את זלאטן בצרפת. הרי מילאן לא תהיה בליגת האלופות בעונה הבאה וכל הקבוצות האנגליות שמעוניינות בו לא באמת קוראות תיגר על זכייה בתואר האירופי. אם לא נרקם מאחורי הקלעים איחוד מפתיע בבאיירן מינכן עם מאמנו האהוב קרלו אנצ'לוטי, אז האופציה הכי טובה של זלאטן להשיג את התואר היחיד שחסר לו תישאר פ.ס.ז'. השבדי אמנם טען כמה פעמים בעבר שהעניין לא מפריע לו, אבל כל מי שהיה סביבו, כולל אנצ'לוטי ("זלאטן רוצה לזכות בצ'מפיונס ליג לפני שיסיים את הקריירה") יודע בדיוק מה מניע אותו. המפתח לעתידו של זלאטן נמצא בליגת האלופות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
זלאטן איברהימוביץ' שחקן פריס סן ז'רמן עם דויד לואיז. רויטרס
ליגת האלופות תכריע את עתידו. זלאטן איברהימוביץ'/רויטרס

מאמן השבוע

אדי האו - בורנמות'

את המסמר האחרון בארון של סטיב מקלארן נעץ בשבוע שעבר אדי האו, כשבורנמות' שלו ניצחה 1:3 בחוץ את ניוקאסל וגרמה לפיטוריו של המאמן. הפרידה ממקלארן הותירה בפרמיירליג שלושה מאמנים אנגלים בלבד: סם אלרדייס, אלן פארדיו והאו. המצב מעולם לא היה עגום יותר ואין עתודה, אבל הנסים שממשיך לחולל האו בן ה-38 בעונת הבכורה שלו בפרמיירליג, הפכו אותו לתקוות האימון הגדולה (וכרגע גם היחידה) של אנגליה.

בורנמות' ידעה לנצח בשבת 2:3 את סוונסי, למרות שאיבדה פעמיים את היתרון. היה זה ניצחון שלישי ברציפות שהרחיק אותה עד כדי 13 נקודות מהקו האדום. המשמעות: עוד ניצחון אחד יספיק להאו להשלים את המשימה שבתחילת העונה נראתה חסרת סיכוי ולהשאיר את הצ'ריז בליגה, הרבה לפני סיום העונה. ואת כל זה עשה האו למרות מכת פציעות איומה שהשביתה את שלושת שחקניו הבכירים ברוב שלבי העונה, ועם שישה שחקנים שהיו אצלו גם בליגה השלישית לפני שלוש שנים.

שימו לב לזה: ב-16 משחקים מאז תחילת חודש דצמבר, צברה בורנמות' 28 נקודות. בתקופה הזו, רק לסטר סיטי, טוטנהאם ו-ווסטהאם השיגו אחוזי הצלחה טובים יותר. בורנמות' רצה יותר מכל קבוצה אחרת ויחד עם ווטפורד החייתה את מערך ה-4-4-2 הקלאסי שהיה על סף הכחדה. ההישג הזה של האו עבר מתחת לרדאר, עד לשבועיים האחרונים. עכשיו כבר כמה פרשנים טוענים כי האו הוא מאמן העונה האמיתי ורואים בו מועמד ראוי להחליף את רוי הודג'סון כמאמן נבחרת אנגליה, כששחקן העבר דני מרפי קרא לצ'לסי למנותו למאמן הקבוצה בעונה הבאה, בין היתר בגלל היכולת המופלאה שלו להתחבר לשחקנים.

דוגמה לכך סיפק מקס אלן גראדל, שחזר לבורנמות' בקיץ, עבר פציעה קשה ובשבת כבש שוב במדי הקבוצה אחרי שמונה שנים. "המאמן הזה הוא הסיבה לכך שחזרתי, אני חייב לו", הסביר הקשר מחוף השנהב מדוע רץ להקדיש את השער להאו. "הוא סמך עליי מספיק כדי לאפשר לי לצאת לאפריקה ולהיות עם המשפחה בזמן שהתאוששתי מהניתוח. לא הרבה אנשים היו עושים את זה. כששיחקתי כאן כמושאל לפני כמה שנים ואיבדתי את אמא שלי, הוא תמיד היה שם בשבילי. וכשאנשים טובים אליך, טבעי שתרצה להחזיר להם". וכמו גראדל, כל אחד משחקני בורנמות' מרגיש צורך להחזיר להאו. אלמלא העונה יוצאת הדופן של לסטר, האו ובורנמות' היו סיפור הסינדרלה הגדול של הפרמיירליג העונה.

אדי האו מאמן בורנמות'. GettyImages
הסיפור המופלא שלו נותר בצל רק בגלל ההצלחה המסחררת של לסטר סיטי. אדי האו/GettyImages

פלופ השבוע

דייגו קוסטה - צ'לסי

עבירה בסגנון WWE, יריקה לעבר רגלו של השופט, עימות עם אוהדים בהפסקה ולקינוח גם נגיחה וספק נשיכה שהובילו לכרטיס אדום. דייגו קוסטה הציג רפרטואר שלם במשחק הגביע מול אברטון, ואחרי שנים של פרובוקציות שהפכו אותו לאחד השחקנים המלוכלכים בכדורגל העולמי, הגיע תורו לאבד את השליטה. קצת קשה להאמין, אבל ההרחקה הזו הייתה הראשונה של דייגו קוסטה מאז דצמבר 2012.

כמה אירוני מבחינת צ'לסי שהתמוטטות העצבים הזו הגיעה במשחק בו כיכב האיש שלא סמכו עליו מספיק כדי שיהיה מחליף שלו, ועכשיו שלח את הבלוז לים כבר באמצע חודש מרץ. גארת' בארי אמנם טען לאחר מכן כי לא הייתה נשיכה וחילץ את החלוץ מעונש כבד הרבה יותר, אבל בהחלט יכול להיות שאירועי השבת האחרונה יהוו תירוץ הולם עבור ויסנטה דל בוסקה, הסנגור הכי גדול של דייגו קוסטה בספרד בשנתיים האחרונות, להשאירו מחוץ לסגל ליורו.

דייגו קוסטה שחקן צ'לסי (מימין) בעימות עם גארת' בארי שחקן אברטון. רויטרס
הציג את כל הרפרטואר. דייגו קוסטה/רויטרס

מהלך השבוע

הקדשת המשחק של דרמשטאדט

ג'וני היימס היה הרבה יותר מעוד אוהד של דרמשטאדט. הוא היה קמע, הוא היה מקור השראה, הוא היה חבר של השחקנים ובעיקר היה סמל. "אתה חייב להילחם" - זה היה המוטו שלו מאז התגלה גידול סרטני במוחו כשהיה בן 14. ילד עם קריירה מבטיחה בטניס שנאבק בכל כוחו, עד שנכנע למחלה הארורה בשבוע שעבר, בגיל 26. המוטו שלו הפך בעונה שעברה גם למוטו של דרמשטאדט הצנועה, שחגגה יחד עם ג'וני את החזרה לליגה הבכירה לראשונה מאז 1982.

"אלמלא ג'וני, לא היינו יכולים בכלל לדבר על הבונדסליגה", אמר המאמן דירק שוסטר לפני המשחק הביתי נגד אוגסבורג, שהוקדש כולו לאוהד המנוח. זו הייתה אחת המחוות המרגשות שנראו. ביציע התנוסס שלט: "אנחנו מודים על כך שזכינו להיות חלק מהסיפור שלך. נזכור אותך לעד". וכשהכרוז הקריא את השמות הפרטיים של שחקני ההרכב, הקהל שבדרך כלל משיב עם שם המשפחה, צעק בקול: "ג'וני היימס". דרמשטאדט אמנם איבדה יתרון 0:2 וספגה שוויון מפנדל בדקת הסיום, אבל המורשת של ג'וני ניצחה.

אוהדי דרמשטאדט עם שלט לזכר האוהד המנוח ג'וני היימס. GettyImages
מחווה מרגשת. אוהדי דרמשטאדט זוכרים את ג'וני היימס/GettyImages

ה-11 של השבוע

שוער: ג'אנלואיג'י בופון (יובנטוס) - ארבע דקות משיא כל הזמנים
מגן ימני: אלסנדרו פלורנצי (רומא) - שער נפלא לכבוד יום ההולדת ה-25
בלם: סטיב קוק (בורנמות') - קירב את הקבוצה להישארות
בלם: טים קלוזה (נוריץ') - העלים את סרחיו אגוארו
מגן שמאלי: חואנפראן (לבנטה) - מספק את הסחורה גם בגיל 39
קשר: סאול (אתלטיקו מדריד) - כבש בנגיחות יותר מכל שחקן אחר בספרד
קשר: לאונרדו ביטנקורט (קלן) - חרץ את גורלה של האקסית האנובר
קשר: קינגסלי קומאן (באיירן מינכן) - שלושה בישולים לשחקן העתיד של צרפת
חלוץ: סבין מרינו (אתלטיק בילבאו) - צמד ראשון בלה ליגה
חלוץ: זלאטן איברהימוביץ' (פריס סן ז'רמן) - שחקן השבוע
חלוץ: רומלו לוקאקו (אברטון) - גמר לצ'לסי את העונה

ציוץ השבוע: זלאטן מהדק חגורות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully