וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריה דרעי אישר: לורנה צ'מטאי תוכר כישראלית ותופיע באולימפיאדה

15.3.2016 / 8:20

רצת המרתון הקנייתית שמתגוררת מזה כשמונה שנים בישראל זכתה סוף סוף להכרה כישראלית אחרי ששר הפנים נענה לבקשתה המחודשת. צ'מאטי אמרה לוואלה! ספורט: "אני שמחה מאוד". התעודה תוענק מחר לצ'מטאי, שצריכה לעבור ועדת חריגים

אחרי המתנה ארוכה ומורטת עצבים, סוף סוף התקבלה הכרעה בעניינה של רצת המרתון, לורנה צ'מטאי: שר הפנים, אריה דרעי, הכיר בצ'מטאי, קנייתית שמתגוררת בשמונה השנים האחרונות בישראל, כישראלית לכל דבר ועניין, ולאחר שלפני כשלושה שבועות קבעה את הקריטריון האולימפי לריו, היא תוכל לייצג את ישראל ולמעשה תהפוך לספורטאית ה-19 במשלחת למשחקים. צ'מטאי תקבל את התעודה כבר מחר, ותצטרך לעבור ועדת חריגים בוועד האולימפי כיוון שבריו תיחשב לאזרחית ישראלית למשך פחות משנה כפי שקובע התקנון. למרות זאת, גם זה לא צפוי להוות מכשול.

צ'מטאי, שנשואה למאמן הישראלי דן סלפטר ולהם בן משותף, הגיעה לארץ בסוף 2008 כדי לשמש כאם בית אצל הקונסול הקנייתי דאז, ובהמשך היא החלה להתחרות בריצות ארוכות. במסגרת מרתון תל אביב היא קבעה את התוצאה 2:40:16 שעות, תוצאה שהיא טובה בכחמש דקות מהקריטריון האולימפי, אך העובדה שעד היום היא לא נחשבה כישראלית מנעה ממנה לחגוג את הבטחת מקומה באולימפיאדה.

לפני כשלוש שנים בקשתה הקודמת של צ'מטאי להיחשב כישראלית נפסלה על ידי שר הפנים הקודם, סילבן שלום. בשבועיים האחרונים הפעילו גורמים רבים לחץ על משרד הפנים, בהם איגוד האתלטיקה, הוועד האולימפי בישראל ומשרד הספורט בראשות השרה מירי רגב כדי להכיר בצ'מטאי כישראלית לכל דבר ועניין, והיום דרעי נעתר לפניות, ולאחר שבחן את מעמדה של צ'מטאי הוא הכריעה לחיוב בעניינה.

לורנה צ'מטאי אתלטית עם בעלה, דן סלפטר. יח"צ, רונן טופלברג
לורנה צ'מטאי אתלטית עם בעלה, דן סלפטר/רונן טופלברג, יח"צ

בעקבות הכללתה של צ'מטאי במשלחת האולימפית לריו, הרי שכעת הבטיחו את מקומם לא פחות מ-19 ספורטאים ישראלים, כשצ'מטאי היא האתלטית השישית שתופיע שם לאחר מרגריטה דורוז'ון, חנה קנייזבה-מיננקו, דונלד סנפורד, דימיטרי קרויטר וטסמה מוגס.

לורנה צ'מטאי אמרה לוואלה! ספורט לאחר שהתבשרה על ההחלטה: "אני שמחה מאוד. 2:40 זו תוצאה לא מספיק טובה, ואני רוצה לשפר את זה באולימפיאדה". מאמנה ובן זוגה, דן סלפטר, הוסיף: "אנחנו עדיין מחכים לשיחה המיוחלת ממשרד הפנים, אבל אין ספק שזו הקלה עצומה כי סוף סוף אפשר להיות ספורטאים באמת ולא להתעסק בכל מה שמסביב".

הישראלים שהבטיחו את מקומם בריו

1. יעקב טומרקין - שחיה - 100 מטר גב, 200 מטר גב, 200 מטר מעורב אישי
2. אנדראה מורז - שחיה - 50 מטר חופשי
3. עמית עברי - שחיה - 100 מטר חזה
4. גל נבו - שחיה - 400 מטר מעורב אישי
5. מרגריטה דורוז'ון - אתלטיקה - הטלת כידון
6. חנה קנייזבה-מיננקו - אתלטיקה - קפיצה משולשת
7. סרגיי ריכטר - קליעה - רובה אוויר מ-10 מטר
8. זיו קלונטרוב - שחייה - 50 מטר חופשי
9. דונלד סנפורד - אתלטיקה - 400 מטר
10. דימיטרי קרויטר - אתלטיקה - קפיצה לגובה
11. נטע ריבקין - התעמלות אומנותית - יחידות
12. אלונה קושבצקי - התעמלות אומנותית - קבוצתי
13. קטרינה לבינה - התעמלות אומנותית - קבוצתי
14. קרינה ליחבר - התעמלות אומנותית - קבוצתי
15. יובל פילו - התעמלות אומנותית - קבוצתי
16. אידה מיירין - התעמלות אומנותית - קבוצתי
17. טסמה מוגס - אתלטיקה - מרתון
18. רון אטיאס - טקוואנדו - 58 ק"ג
19. לורנה צ'מטאי - אתלטיקה - מרתון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully