וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרים את הכפפה: קסיאס צריך לפנות את מקומו לדה חאה בנבחרת ספרד

11.3.2016 / 7:00

אחרי עוד הצגה בין הקורות של יונייטד המאכזבת, לכולם חוץ מדל בוסקה ברור מי צריך להיות שוער נבחרת ספרד ביורו 2016. הבלוג של יוכין ממליץ לקסיאס הדועך לסיים את הסיפור בעצמו ולהכתיר את דויד דה חאה ליורשו כבר היום

one

בווידאו: תקציר המשחק האחרון של יונייטד בפרמיירליג

אתמול (חמישי) ציינו שלושה חודשים לפתיחת יורו 2016. הטורניר הגדול של הקיץ, שהרגיש תמיד רחוק, נמצא כבר ממש מעבר לפינה, וזה הזמן להתחיל לענות על השאלות הבוערות לקראתו. אחת מהן ביזארית למדי, כי כולם יודעים את התשובה הנכונה, אבל בספרד חוששים רבים כי דווקא האופציה השנייה תתממש. מי יעמוד בשער אלופת אירופה? האם יבחר המאמן ויסנטה דל בוסקה כהרגלו בקפטן איקר קסיאס או יעניק את הכפפות לדויד דה חאה?

שוער מנצ'סטר יונייטד לא צריך להוכיח דבר כבר מזמן, אבל אם היה למישהו ספק, הרי שהשבוע האחרון היווה עדות מכריעה בסוגיה. ליברפול כיסחה אתמול את השדים האדומים במשחק הראשון בשמינית גמר הליגה האירופית, אך השחקן המצטיין על הדשא בכל זאת היה דה חאה. אלמלא היכולת הפנומנלית שלו, הייתה קבוצתו של לואי ואן חאל סופגת חמישייה, והגומלין היה הופך לעניין לפרוטוקול. אחרי 2:0 בלבד, עדיין יש תקווה למהפך באולד טראפורד, והספרדי הוא האחראי הבלעדי לכך.

המחצית הראשונה שלו הייתה מרשימה. דה חאה עצר באינסטינקט מדהים את פיליפה קוטיניו שבעט מטווח אפס. הוא הצליח לסגור את הזווית לדניאל סטארידג' שמצא את עצמו בעמדה נוחה במיוחד אחרי טעות של כריס סמולינג. הוא הצליח להגיב גם לכדור של אדם לאלאנה שנראה בדרכו אל הרשת. ואם זה לא מספיק, הרי שגם את הפנדל של סטארידג' הוא כמעט הדף. אחרי ההפסקה, סיפק הספרדי הצלה נוספת אחרי טיל של קוטיניו. בקיצור, הוא היה הגיבור הגדול, בערך כמו תמיד.

דויד דה חאה מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
שוב היה הגיבור הגדול. דה חאה/רויטרס

אוהדי פורטו לא מתים על הטעויות

מנגד, כל פורטוגל לעגה השבוע לקסיאס שביצע טעות אומללה בהפסד לבראגה שהקטין למינימום את סיכויי פורטו לזכות באליפות. אמנם הטעות לא הייתה משמעותית במיוחד לגבי התוצאה – הדרקונים פיגרו 2:1 בשניות האחרונות, כאשר איקר יצא לטיול מגוחך לכדור אבוד במרכז המגרש, הפקיר את השער ואפשר ליריבה לכבוש בפעם השלישית, אבל זה לא באמת משנה. האירוע הצטרף לרשימת טעויות חשובות יותר.

היא כוללת את ההדיפה המזעזעת לתוך הרשת שגרמה להפסד הביתי הקריטי לדינמו קייב בשלב הבתים בליגת האלופות ולהדחה. היא כוללת גם השמטה של כדור פשוט שהביאה להפסד ליגה לגימראש בינואר. כפי שמספר העיתונאי הפורטוגלי פאולו קטאלינו: "בדרך כלל קסיאס לא רע, אבל הטעויות האלה מתרחשות כשאתה לא מצפה להן. בגדול, הוא לא יותר טוב מהלטון הברזילאי ששיחק לפניו, וזה אבסורד לשלם לו שכר של 5 מיליון יורו לשנה. בקבוצה כמו פורטו, אין לשוערים יותר מדי עבודה במשחק שגרתי, והפאשלות בולטות יותר. קשה לומר שהוא הפך לאליל האוהדים".

הפאשלות האלה לא חדשות, כמובן. די להיזכר בטעות שביצע קסיאס בשער ריאל מדריד בגמר ליגת האלופות מול אתלטיקו ב-2014 – היא כמעט גרמה להפסד לפני שסרחיו ראמוס השווה בזמן פציעות. זה לא הפריע לדל בוסקה להשאיר את הקפטן בהרכב במונדיאל, והתוצאה לא הייתה מלהיבה מבחינת הספרדים. לא יהיה הוגן להפיל על איקר את התיק, כי זה פשוט לא הוגן, והיו סיבות רבות להדחה המביכה של אלופת העולם דאז בשלב הבתים בברזיל, אך בשורה התחתונה הוא לא הצליח להציל את חבריו.

שוער פורטו איקר קסיאס. ברני ארדוב
זה לא מה שהיה פעם. קסיאס/ברני ארדוב

המשחק באוקראינה כמשל

וזה הרי בדיוק מה שדה חאה עושה בשער קבוצתו ללא הפסקה – הוא מציל אותה, כמו איקר בימיו הגדולים. כאשר הספרדים התארחו באוקראינה בשלהי טורניר המוקדמות, הפגין שוער השדים האדומים יכולת מופלאה באופן קיצוני אפילו בסטנדרטים שלו. העורף הניסיוני של דל בוסקה התפרק אל מול התקפות המארחים שהיו זקוקים לניצחון, אבל דה חאה שמר על רשת נקיה עם אינספור הדיפות ברמה העולמית הגבוהה ביותר. אז זה נגמר 0:1 לספרד. הייתה זו הופעתו השביעית בלבד במדים הלאומיים, על אף שהוא כבר בן 25.

מאז נדרש דל בוסקה באופן קבוע לענות על השאלות לגבי זהות השוער הראשון ביורו. המאמן מתחמק מתשובות ישירות ומפזר רמזים לפיהם ניתן להבין שהוא שוקל – אולי – לעשות את הדבר הנכון. "אנחנו צריכים להיות מוכנים להחליף את איקר אם וכאשר הוא לא יהיה זמין מכל סיבה שהיא, ודה חאה הוא אחד השוערים שמתכוננים לעשות זאת. זה לא עניין של קסיאס או דה חאה, אלא קסיאס ודה חאה", הצהיר דל בוסקה באוקטובר, ואיפשר לכל אחד לפרש את האמירה איך שבא לו.

בינואר פורסם בעיתון מארקה מאמר שכותרתו: "קסיאס ודה חאה, הדילמה מספר 1". הפרשן מיגל לארה העריך אז: "דל בוסקה לא יחשוף את הקלפים וימשיך את הרוטציה בין השוערים במשחקי הידידות מול איטליה ורומניה במרץ".
המשחקים האלה מתקרבים, ויש תחושה כי התחזית היתה נכונה. דל בוסקה המשיך לדבר בשבחו של קסיאס בשבועות האחרונים. "הוא עשה טעות, אך חשוב הרבה יותר שיגיע לאליפות אירופה בכושר טוב. אין שוערים מושלמים", אמר המאמן אחרי הפיאסקו מול גימראש.

לפני פחות משנה: התיעוד למתיחות בין קסיאס ודה חאה

דל בוסקה מקצר את הזנב

הנטייה של המאמן לתת גיבוי לשחקן הקרוב אליו ביותר, לקפטן שלו, לאיש לו העניק הופעת בכורה במדי ריאל, מובנת וטבעית. הבעיה היא שדווקא הנטיה הזו גורמת עוול גדול מאוד לקסיאס. הדיון המתמיד בסוגיית האפודה הראשונה גורם לביקורת מיותרת בספרד על קסיאס, ואף לסלידה ממנו בקרב האוהדים. במקום לזכור את עברו המפואר, כולם מתרכזים אך ורק בהווה, ובהשוואה לדה חאה שהפך לאחד השוערים הטובים בעולם, ואולי אף לטוב שבהם. יש בדיחה על בעל הכלב שהחליט לקצר לו את הזנב, אך ריחם עליו ולכן עשה זאת בחתיכות קטנות. זה בדיוק מה שדל בוסקה עושה לאיקר.

לפיכך, הסאגה הזו צריכה להיפסק מהר ככל הניתן, לטובת כל הצדדים. ואם דל בוסקה לא מסוגל לצאת בהצהרה המתבקשת ושומר אותה ליוני, כדאי לקסיאס לעשות זאת בעצמו. אין שום טעם למשוך את הדרמה. "אני מוכן להיות גם שוער שלישי, אם צריך", אמר איקר בעונה שעברה. זה הזמן שלו לצאת אל המצלמות ולומר: "דה חאה נמצא בכושר טוב יותר היום, והוא ראוי להיות השוער הראשון ביורו". קסיאס הוא גדול שוערי ספרד בכל הזמנים. מקומו בהיסטוריה מובטח, והוא רק ישדרג את מעמדו אם יתעלה על עצמו ויידע לזוז הצידה בזמן בעצמו. כאדם שידוע באצילותו, הוא בהחלט מסוגל לכך. רצוי להתחיל כבר במשחקי הידידות הקרובים. דה חאה צריך לשחק בשניהם. נקודה.

באשר לליברפול, מסתמנת אפשרות מרתקת למפגש בין יורגן קלופ לדורטמונד במסגרת הליגה האירופית, אולי אפילו בגמר. זה יהיה תסריט מופלא ומשובח, במיוחד כאשר לוקחים בחשבון כי חלפו 50 שנה בדיוק מאז גמר גביע המחזיקות המיתולוגי בגלאזגו בו ניצחה ב-1966 דורטמונד את ליברפול 1:2 והפכה לקבוצה הגרמנית הראשונה שזוכה בתואר אירופי. מי יתנגד לשחזור הגמר הזה ב-18 במאי בבאזל?

יורגן קלופ מאמן ליברפול. רויטרס
בדרך לסגירת מעגל מרתקת? קלופ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully