וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתלטיקה: לורנה צ'מטאי הגישה בקשת אזרחות חוזרת, ההחלטה בשבוע הבא

10.3.2016 / 9:02

האתלטית, שחיה בארץ והשיגה את הקריטריון האולימפי, ניגשה הבוקר לסניף משרד הפנים בנתניה כדי לבקש אזרחות בפעם השנייה. שר הפנים אריה דרעי אמור לקבל את ההחלטה בעניינה בשבוע הבא

לורנה צ'מטאי אתלטית עם בעלה, דן סלפטר. יח"צ, רונן טופלברג
צ'מטאי ובעלה דן סלפטר/רונן טופלברג, יח"צ

לורנה צ'מטאי מעלה הילוך בכל מה שקשור להליך אזרוחה, והבוקר (חמישי) היא ניגשה לסניף משרד הפנים בנתניה כדי להגיש בקשת אזרחות מחודשת, אחרי שהבקשה הקודמת שלה לפני מספר שנים נשללה. צ'מטאי, שמתגוררת בישראל מזה שמונה שנים ולאחרונה קבעה את הקריטריון האולימפי, צפויה לשמוע את ההכרעה בעניינה במהלך השבוע הבא משר הפנים, אריה דרעי. בשבוע שעבר העריך גורם במשרד הפנים כי היא לא צפויה להיתקל בקשיים.

כידוע, צ'מטאי נשואה למאמן הישראלי דן סלפטר ולשניים בן משותף. בוועד האולימפי ובאיגוד האתלטיקה הפעילו לחץ החל מהשבוע שעבר לאפשר את אזרוחה, כל זאת באמצעות מכתבים שהעבירו למשרד הספורט ולמשרד הפנים. משרד הספורט עצמו נכנס לתמונה השבוע כאשר גם הוא פנה לדרעי וביקש לאפשר לה לייצג את ישראל. אם אכן ההליך יושלם, תהפוך צ'מטאי לספורטאית ה-19 של ישראל במשלחת האולימפית לריו ולאתלטית השישית אחרי מרגריטה דורוז'ון, חנה קנייזבה-מיננקו, דונלד סנפורד, דימיטרי קרויטר וטסמה מוגס.

מוקדם יותר השבוע אמר מנכ"ל הוועד האולימפי, גילי לוסטיג, בעניינה של צ'מטאי: "אני לא רואה שום סרט שמדינת ישראל לא תיתן לה אזרחות. היא ספורטאית משלנו, היא לא הגיעה אלינו כשכירת חרב. יש לה בן משותף עם דן סלפטר המאמן. היא משלנו מכל צורה והיבט. מדינת ישראל צריכה לתת לה את האזרחות בגאווה רבה. היא התחרתה בשם מכבי תל אביב במשך שנים רבות. טוב מאוחר מאשר אף פעם. אני לא רואה שום אפשרות כזו שהיא לא תקבל את האזרחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully