וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחלץ, ולצאת קדימה: הפריצה המטאורית של ג'ון אוגו

גנבים, רמאים, מאמנים קשים, סוכנים רעים. כשג'ון אוגו הגיע להפועל באר שבע, היו לא מעט אנשים שהתקשרו למועדון והזהירו מפני השחקן. לא סתם הוא הידרדר עד שהיה מוכן לבוא להתרשמות בבירת הנגב. אז כיצד הפך לשחקן העוצמתי בישראל

עריכת וידאו: מרום שפיצר

בקיץ 2014 הגיע ג'ון אוגו לצומת דרכים בקריירה ואולי אף התקרב בצעדים קטנים לסיומה. לאחר שנים של דישדוש ובמיוחד בתום עונה בה שיחק כ-139 דקות בלבד במדי אקדמיקה הפורטוגלית, הוא הסכים להגיע להתרשמות בהפועל באר שבע. זה היה משהו שלא חלם שיעשה.

בזמן שאוגו מחל על כבודו, הטלפונים של ראשי הפועל באר שבע לא הפסיקו לצלצל. אל תגעו בו, נאמר להם. "קיבלנו שיחות", נזכר בכיר בקבוצה, "אנשים אמרו לנו לרדת מהעסקה. שאלו אותנו איך אנחנו לוקחים שחקן שלא שיחק משחק אחד בקבוצה בינונית".

מה קרה שם באמת? למה מי שנראה היום כמו הקשר הכי עוצמתי בישראל היה צריך להגיע למצב הזה? מדוע ניסו אנשים להפחיד את ראשי באר שבע ובראשם המאמן אלישע לוי שלא להתקרב לתופעה שנקראת ג'ון אוגו. אחרי הכל, הילד היום עוד לא בן 28. הוא בדיוק בשלב הנכון בקריירה. כיצד נולדה המתנה הכי מפתיעה שקיבלה המוליכה?

ג'ון אוגו הפועל באר שבע חוגג. ברני ארדוב
לא תמיד הוא רקד. ג'ון אוגו/ברני ארדוב

אוגו (27) גדל בלאגוס שבניגריה. ב-2006, כאשר הוא בן 18, עזב אותה לטובת דרגה פטוי מהליגה הסלובנית - קבוצה בינונית שחיה בין הליגה הראשונה לשנייה במדינה. הוא שיחק שם ארבע עונות, רשם 97 הופעות ו-8 שערים, כולל שער נגיחה שהציל את המועדון מירידה. אוגו היה אז בשפל: הרוויח שכר של 2,000 יורו לחודש בשנתיים הראשונות ולאחר מכן הוא קיבל העלאה של כמה עשרות אחוזים. כדי לשרוד חילטר כדוגמן בסלובניה תמורת כ-50 יורו ליום.

בקיץ 2010 עזב אוגו את סלובניה ועבר לליגה השלישית בפורטוגל. לאחר חצי עונה הוא נדד לאלמריה ב' מהליגה השנייה בספרד. גם שם הדברים לא המריאו. רק לאחר שכמעט ולא שיחק בספרד, הגיע בקיץ 2011 להתרשמות בליירה מהליגה הבכירה בפורטוגל. אוגו לא ויתר על ההזדמנות, הרשים וקיבל חוזה לעונה אחת. זאת למעשה הייתה העונה בה הצליח להרים מעט את הקריירה שלו, עם 17 הופעות ו-3 שערים בליגה הבכירה בפורטוגל.

בתום העונה ליירה נשרה לליגה השנייה, אבל אוגו כבר היה שם מוכר. הוא עבר בקיץ 2012 לאקדמיקה. בעונה הראשונה שיחק 20 משחקים וכבש שער אחד. בנוסף, רשם חמש הופעות עם הקבוצה בליגה האירופית. הבעיה: בתום העונה הגיע לקבוצה המאמן הברזילאי פאולו סרג'יו, שלא החזיק מקצועית מהקשר והעדיף לוותר עליו. אוגו ישב במרבית עונתו השנייה באקדמיקה על הספסל ורשם, כאמור, כ-139 דקות בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ג'ון אוגו שחקן נבחרת ניגריה. GettyImages
הוקפא בגלל הרצון לשחק בנבחרת. ג'ון אוגו/GettyImages
"אם מעריציי תוהים למה לא שיחקתי, הכול החל כשרציתי לשחק עם הנבחרת אך המאמן ביקש ממני להתקשר למאמן ניגריה ולהודיע לו שאני פצוע. סירבתי, כי באמת רציתי לייצג את הנבחרת, ומאז הקפיאו אותי"

אחרי עונה בה כמעט ולא שיחק, אוגו חיפש את עצמו. ההצעות הגיעו מכיוון הליגה השנייה בטורקיה, קפריסין ואזרבייג'אן. לא מעט קבוצות דרשו שיגיע להתרשמות, אפילו כאלה בפורטוגל שראו אותו משחק בלייב. סוכן השחקנים הפורטוגלי סרג'יו קאלטו מסביר: "יש לו מבנה גוף גדול וכבד. אם אחד כמוהו לא משחק שנה, אף אחד לא רוצה לגעת בו בלי לראות אותו. עם מבנה כזה, קשה לחזור לכושר".

אוגו זעם באותו קיץ. על המאמן פאולו סרג'יו אמר: "הוא לא אהב את הפרצוף שלי" והוסיף ציוץ: "אם מעריציי תוהים למה לא שיחקתי, הכול החל כשרציתי לשחק עם הנבחרת אך המאמן ביקש ממני להתקשר למאמן ניגריה ולהודיע לו שאני פצוע. סירבתי, כי באמת רציתי לייצג את הנבחרת. מאז שסירבתי הקפיאו אותי".

לפאולו סרג'יו הייתה גירסה אחרת ("אצלי משחקים שחקנים מחוייבים, שמוכנים לשחק בכל תפקיד ולא פרימדונות. הוא כמעט ולא היה כאן, אז אני לא בדיוק זוכר את הפרצוף שלו. הוא התעסק בעצמו ואצלי אין מקום לכאלה"), אבל מה זה משנה: אוגו חזר לאותה נקודת שבר. קלאודמיר מבית"ר, קפטן נאסיונל הפורטוגלית, נזכר: "אוגו שיחק בפורטוגל כקשר קדמי, והיו לו בעיות עם מאמנים ומועדונים. בישראל הוא עשה שינוי בתפקיד וגם לקח את הקריירה שלו בידיים. הוא שחקן אחר לגמרי".

אובידיו הובאן שחקן הפועל באר שבע חוגג עם חבריו. ברני ארדוב
"למה שלא נחתים את שניהם?" אוגו והובאן/ברני ארדוב

ומכל הסיטואציה הזאת, איכשהו, אוגו הגיע להתרשמות בישראל. ברגע בו נחת, אף אחד בבאר שבע לא האמין שאוגו יישאר בארץ יותר משבוע. התכנית של אלישע לוי הייתה להחתים את קשר נבחרת רומניה אובידיו הובאן וחלוץ זר, אך אז הוא קיבל טלפון מסוכן השחקנים קובי סגל. אלישע לוי חוזר כמעט שנתיים לאחור ומספר:"קיבלתי עליו המלצות, אז אמרתי 'יאללה, נראה אותו'. מה יש להפסיד?".

אחרי האימון הראשון, לוי היה המום. אוגו נראה דומיננטי אפילו יותר מהובאן ופתאום התוכניות השתנו. אחרי היום הראשון, לוי התלבט האם להחתים את הניגרי אחרי שכבר סוכמו התנאים של הובאן בקבוצה. אבל אז עלה לו רעיון: "למה שלא נחתים את שניהם?", אמר לאלונה ברקת, ששאלה מה הקבוצה תעשה בלי חלוץ. "יש כאן שחקן עם המון פוטנציאל" השיב לוי. "אני רוצה אותו. וזה כדאי". ברקת הבינה שאוגו שחקן חופשי. השכר שהוא דרש, 110 אלף דולר, הפתיע אפילו את הנהלת המועדון. "הוא מגיע בגרושים. יכול להיות שאלישע ראה מה שלא ראו בפורטוגל?", תהו אז במועדון.

התשובה היא כן. אלישע לוי משחזר: "עם הובאן סיכמנו לפני והיה הרבה יותר קל להחליט לגביו כי הוא עם רקורד ורזומה. אבל כשאוגו נחת הבנתי איזו הזדמנות נפלה לי לידיים. ויתרתי על חלוץ כי אתה לא יכול לפספס שני קשרים כאלה. זה שינה לגמרי את הקבוצה. האמצע של באר שבע לא היה מספיק חזק. פתאום הקבוצה הפכה להיות הקבוצה הכי דומיננטית בליגה במרכז השדה".

seperator
קובי סגל: "הבנתי שאם הוא יכול לשחק בצורה כזאת מול שחקנים מנבחרת איטליה, אז למה שלא יעשה את זה גם בבאר שבע. על היכולת שלו אין מחלוקת, אבל אם אתה רואה שבנאדם מזגזג בצורה כזאת בין סוכנים, תבין לבד מי האיש"

לוי הבין מהר מאוד שהפיזיות של אוגו היא יתרון ענק בליגה שלנו, והיא שגרמה לו להעביר אותו לא פעם לתפקיד הקשר האחורי יותר ולהוציא את הובאן קדימה. זאת היתה החלטה מבריקה הן מבחינת התפקיד במגרש והן מבחינת הצרכים של באר שבע, אבל לצד זה – אסור לצייר את התמונה הזו רק בוורוד. לא סתם הכישרון של אוגו הביא אותו רק לבאר שבע. הקבוצה המתפתחת של ברקת פשוט הצליחה להחביא את החסרונות שלו שגרמו לאנשי מקצוע בניגריה להזהיר את אלישע לוי לפני שהחתים אותו.

אחת הבעיות זה הקשר המוזר של אוגו עם סוכנים. ב-2010 עבר לאוניון סן ז'יל הבלגית, שהתכוונה להשאיל אותו לאופן מהליגה הבלגית הראשונה. אוגו כבר הוצג באימון, אבל לא הורשה לדבר עם עיתונאים ולאחר מספר ימים נעלם. רק התערבות של פיפ"א שחררה אותו משני החוזים ואפשרה לו לחזור לדשא. החקירה גילתה שאוגו קיבל הבטחה מסוכן אחר לעסקה טובה יותר. בדרך גם היו ניסיונות סחיטה וכמה סוכנים וסקאוטים מעורבים. אוגו אמר לאחר מכן: "אני לא רוצה לשמוע על המועדון הזה לעולם, כולם שם גנבים. אוניון סן ז'יל גרמו לי לכאב רב".

לאחר מכן בפורטוגל היה לאוגו אירוע עם סוכן נוסף, כאשר שניים טענו כי חתם להם על ייפוי כוח. הנוהל חזר על עצמו בישראל. קובי סגל היה הסוכן שהביא אותו לארץ וזיהה את הפוטנציאל. אלא שהיום השניים לא מדברים. מספר חודשים אחרי שהביא אותו לישראל, אוגו רתח על ראשי באר שבע בטענה שהוא רוצה חודש חדש. בהמשך הקשר גם קיבל את החוזה. אך במהלך התקופה הזאת השניים נפרדו והשחקן טען כי מעתה הוא מיוצג על ידי אבי נימני.

עם או בלי קשר, לפני מספר ימים הודיע אוגו בחשבון הטוויטר שלו שהוא מצטרף לסוכן בריטי. הטיימינג לא מפתיע – כמה ימים אחרי שהוא צוטט בתקשורת האנגלית שהוא רוצה לשחק בפרמיירליג (חלום שכרגע יהיה לו קשה להגשים בשל כמות ההופעות בנבחרת והסיכוי הנמוך לקבל רישיון עבודה). קובי סגל כבר מחוץ לסיפור, אבל יש לו בטן מלאה: "אוגו לא יודע להעריך את מה שעשיתי בשבילו. כבר אז ראיתי שהוא שחקן גדול. זה קרה משחק ידידות של ניגריה מול איטליה. הבנתי שאם הוא יכול לשחק בצורה כזאת מול שחקנים מנבחרת איטליה, אז למה שלא יעשה את זה גם בבאר שבע. על היכולת שלו אין מחלוקת, אבל אם אתה רואה שבנאדם מזגזג בצורה כזאת בין סוכנים, תבין לבד מי האיש".

האהבה פורחת

גם עבור שחקני באר שבע אוגו הוא סקנדל או פסטיבל. העונה הוא בעיקר פסטיבל, אבל מועדון מצליח צריך לדעת להימנע מהסקנדל. בקבוצה זוכרים את העימות שלו עם האוהדים אחרי הפסד מביך. "בואו ניפגש בחוץ", נאמר בסרטון שהופץ ברשת. "אוגו השתולל באותו יום וידענו שאם לא נדאג לרסן את האיש, נאבד אותו", מספר שחקן בקבוצה. "אוהדים החלו לקלל את אג'ידה מחוץ לאיצטדיון. הם טענו שמכר את המשחק. ג'ון יצא אליהם והגן עליו בגופו. הוא עשה מעשה נהדר לחבר שלו". שחקן אחר הוסיף: "עכשיו הכל הולך. אוגו שמח, רוקד, אבל ברור כאן לכולם שההתנהגות שלו קיצונית לכאן ולכאן. בימים הראשונים שהוא היה כאן, הוא היה טיפוס סגור. היום זה אוגו שונה לגמרי ממה שהכרנו".

והיה גם את הריב עם ברדה במשחק ברעננה, אבל כמו במערכת בריאה, היה שם את מאור בוזגלו שידע לתת לריב הזה טוויסט חכם. אחרי שהשניים הגיעו לשיחה אצל המנכ"ל אסי רחמים ונקנסו, אוגו וברדה נכנסו לחדר ההלבשה וקיבלו את האות מבוזגלו ללכת מכות. הם עמדו עמידת קרב, ולפתע השניים התחבקו ופתחו בריקוד סלואו לעיני השחקנים.

התוצאה: הריקודים של אוגו לא מפסיקים מאז. את השערים הוא חוגג עם ריקוד המכונה יחד עם וואקמה, לאחרונה הוא המציא ריקוד חדש לשיר החדש של אוהדי באר שבע, "אוגו משוגע", והוא מעלה גם סירטונים ליוטיוב. "אם נזכה באליפות, זה יהיה הרבה בזכותו", אומרים בבאר שבע. "מי היה מאמין שקשר ניגרי שמגיע להתרשמות של כמה ימים במועדון יהיה אחד הקשרים הטובים שנחתו כאן".

  • עוד באותו נושא:
  • ג'ון אוגו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully