וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוקה קול: אחמד חסן, החלוץ המצרי המכונה קוקה, פורח בבראגה

7.3.2016 / 6:40

מאז שאביו מת באוקטובר, אחמד חסן, החלוץ המצרי של בראגה המכונה קוקה, לא מפסיק לחורר רשתות. אחרי שהכניע גם את קסיאס וניצח את פורטו, אצל שכנתנו מדרום כבר מתרגשים מאוד מהחיבור עם סלאח ואלנני

צילום מסך

בווידאו: משדר הספורט היומי על השינוי בחוקת הכדורגל

אחמד חסן שחקן בראגה חוגג שער. AP
לא מפסיק לכבוש. חסן/AP

בסוף אוקטובר התרגש עולם הכדורגל אל מול מראה הדמעות של אחמד חסן. החלוץ המצרי של בראגה, המכונה קוקה, עלה למשחק הליגה האירופית מול מארסיי פחות מ-24 שעות אחרי שאביו מת במפתיע. בקבוצה התכוונו לשחרר אותו ולאפשר לו להתאבל, אבל הסקורר התעקש ליטול חלק בהתמודדות החשובה, ובדקה ה-61 הגיע המהלך הגדול. קוקה קיבל את הכדור ברחבה, הקפיץ אותו באמנות מעל סטיב מנדאנדה המצוין בדרך לשער היתרון, ופרץ בבכי חסר מעצורים.

אחרי הניצחון הדרמטי 2:3, הקסים חסן את כולם בראיון. "אני כאן בזכות אבא. הוא היה הכל בשבילי ועזר לי להצליח בחיים. לא הייתי מוכן לוותר על המשחק הזה ורציתי להבקיע למענו ולזכרו. אני מאושר שעשיתי זאת. זה רגע מיוחד עבורי ועבור משפחתי". מיד לאחר מכן הוא עלה על מטוס בדרך לקהיר כדי להשתתף בהלוויה, והחמיץ בשל כך את התיקו המאופס בפורטו. כאשר חזר, כבר אי אפשר היה לעצור אותו.

עד השער מול מארסיי, החודשיים הראשונים שלו בבראגה לא היו מזהירים בלשון המעטה. מאז מות האב, יש לו כבש תשעה שערים. סקאוטים מהליגות הבכירות באירופה מגיעים כדי לחזות בביצועיו, ואתמול היתה להם סיבה מצוינת להתלהב. פורטו לא נאלצה להתמודד מולו במשחק הביתי בסיבוב הראשון, אבל אתמול הוא היה שם כדי לקבור את תקוות האליפות שלה.

הניצחון באיצטדיון האור על בנפיקה לפני שלושה שבועות, בתוספת הניצחון של הנשרים בדרבי על ספורטינג ליסבון שלשום, החזיר את הדרקונים למאבק על הכתר. לו היו משיגים ניצחון בבראגה, הם היו חזק בתמונה, שלוש נקודות מהפסגה. במקום זאת, קוקה ניצל טעות של איבן מרקאנו כדי להעלות את בראגה ל-0:1, והמקומיים השיגו 1:3 מורט עצבים שהובטח אחרי יציאה אומללה של איקר קסיאס לטיול במרכז המגרש בזמן פציעות. היתה זו מתנת יום הולדת נהדרת לחסן שחגג שלשום 23 אביבים, וגם נקמה מתוקה מאוד מבחינת המאמן פאולו פונסקה, שקיבל הזדמנות בפורטו בקיץ 2013 אך פוטר עוד לפני תום עונתו הראשונה בתפקיד. כעת, על ספסל בראגה, הוא משקם את הקריירה, ועל הדרך הורס את החלומות לאקסית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שוער פורטו איקר קסיאס. ברני ארדוב
גם קסיאס נותר חסר אונים/ברני ארדוב

טרגדיה מהעבר הרתיעה את בנפיקה

בנפיקה לא יכולה להיות מאושרת יותר בתום המחזור שהפך אותה לפייבוריטית, אך חגיגה נוספת של קוקה מותירה אצל הנשרים גם טעם לא מבוטל של פספוס. הרי הכל כבר היה ערוך למעברו של קוקה לשורות הנשרים בקיץ האחרון. המשא ומתן עם ריו אבה הקטנה הושלם בהצלחה, טיוטת החוזה עם החלוץ נחתמה במאי, אבל אז נערכה הבדיקה הרפואית שגילתה בעיה בליבו של חסן. המצרי עבר ניתוח מינורי, והיה משוכנע שהכל יסתדר, אולם המועדון כלל לא טרח לבצע בדיקה נוספת ונסוג מהעסקה. "הייתי מדוכא מאוד, והדיווחים על כך שנכשלתי גם בבדיקה השניה היו שקריים", סיפר בדיעבד חסן שראה את שאיפותיו מתנפצות.

מדוע כה חששה בנפיקה מהמהלך? מאמן העבר הפורטוגלי מנואל ז'וזה מסביר זאת בטראומה מתמשכת בעקבות הטרגדיה של החלוץ ההונגרי מיקלוש פחר שצנח לדשא במהלך משחק ליגה בינואר 2004 ומת שעות ספורות לאחר מכן בבית החולים. ניתוח לאחר המוות גילה כי פחר בן ה-24 סבל מבעיות לב שלא אובחנו בזמן. "אני חושב שהאסון הזה עדיין משפיע על בנפיקה. היא לא רוצה לקחת סיכונים, גם אם השחקן היה בריא לחלוטין אחרי הניתוח", הניח ז'וזה, תוך שהוא משבח מאוד את קוקה: "הנשרים החמיצו חלוץ גדול".

למען האמת, זו לא תמיד היתה דעתו של ז'וזה על חסן. הפורטוגלי אימן את אל אהלי, ספינת הדגל של הכדורגל המצרי, ב-2011, כאשר קוקה סיים את האקדמיה ורצה להתברג בקבוצה הראשונה אך לא מצא בה מקום. הוא היה חלק מהסגל של הנבחרת עד גיל 20 לגביע העולם, לצד מוחמד סלאח ומוחמד אלנני, אך אהלי העזיבה אותו, והוא בחר לחתום בריו אבה הצנועה כדי לפתוח אתה קריירה האירופית. כאשר נקלעה למשבר ב-2013/14, וכבש שישה שערים בלבד במשך כל העונה, ביקר אותו ז'וזה בחריפות. "רק כסף מעניין אותו", הוא טען על האיש שלא רצה להדריך. בריו אבה הדעה היתה שונה. היא נתנה לכשרון הצעיר להתפתח בלי להפעיל עליו לחץ, וקיבלה תמורה נהדרת אשתקד.

שחקן רומא, מוחמד סלאח. AP
השילוב עם סלאח ואלנני נראה מבטיח/AP

"חולם להביא גאווה"

15 פעמים הרשית קוקה ב-2014/15 – מאזן נהדר בסטנדרטים של המועדון הקטן, ששיכנע את בנפיקה לפעול. כאשר נסוגו הנשרים, נכנסה לתמונה הקבוצה הרביעית בחשיבותה בפורטוגל. ב-21 באוגוסט העניק שער של המצרי לריו אבה ניצחון 0:1 על בראגה. כעבור ימים ספורים, הוא כבר הצטרף לאימונים של בראגה, והמאמן פונסקה התבדח. "נא להכיר את אחמד חסן. לו היה מגיע אלינו בשבוע שעבר, לא היינו מפסידים בסוף השבוע", הוא אמר לשחקניו שפרצו בצחוק. באווירה כזו, היתה התאקלמותו של קוקה חלקה, והוא הציב לעצמו מטרות גדולות. "אני רוצה להיות בין שלושה הכובשים הטובים בליגה, ללכת רחוק ככל הניתן בליגה האירופית", הוא הצהיר.

השבועות הראשונים היו איטיים, ולפני מות אביו כבש קוקה שער אחד בלבד מול כרונינגן ההולנדית באירופה. אחרי שחזר מהלוויה, הוא הרשית מיד מול בלננשש, וב-2016 הוא מפציץ כמעט כל שבוע. בינואר הוא אפילו התכבד עם צמד מול ריו אבה, בפברואר חגג על חשבון אשטוריל, מריטימו וגימראש, וכעת יש לו סוף סוף גם שער מול קבוצת צמרת. בראגה בעננים, הסקאוטים נוהרים בהמוניהם, וטוטנהאם כבר מוזכרת כמועמדת להחתימו בקיץ.

גם מצרים באופוריה. המאמן הלאומי הקטור קופר מעריך מאוד את חסן, והסקורר כבש ארבעה שערים בשלושה משחקים במדים הלאומיים בשלהי 2015, כולל צמד מול צ'אד במוקדמות המונדיאל. הוא מסתדר נהדר עם סלאח ואלנני על המגרש ובחדר ההלבשה, ועוקב בהתלהבות אחרי התקדמותם. בחשבון הטוויטר שלו ניתן לראות ציוצים רבים על מעברו של הקשר לארסנל וההצגות של החלוץ ברומא. הוא גם לא מסתיר את השאיפה להתקדם בעקבותיהם לקבוצת פאר, ובתקשורת המצרית מצפים מנבאים לו עתיד מזהיר. מצרים היתה זקוקה לחלוץ פיזי כמוהו, עם טכניקה אישית טובה ואופי חזק. מבחינת הסגנון, מזכיר קוקה את מידו הבעייתי, אך יש לו גם ראש על הכתפיים ונכונות לעבוד קשה עבור הקבוצה.

"אני חולם להביא גאווה למשפחתי למדינתי", מצהיר קוקה בטוויטר, ובינתיים הוא נמצא בדרך הנכונה. האם תהיה המשכיות? איש לא יודע את התשובה, אבל אם הכל ילך כשורה, למצרים של סלאח, אלנני וקוקה בהחלט יהיה מה למכור ברוסיה 2018.

  • עוד באותו נושא:
  • בראגה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully