וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקוורטרבק האגדי הולך הביתה: פייטון מאנינג יודיע ביום שני על פרישה

6.3.2016 / 14:44

חודש אחרי הזכייה באליפות ושבועיים בלבד לפני שיחגוג את יום הולדתו ה-40, מאנינג צפוי להיפרד מהליגה בה הפך לאגדה במהלך שני העשורים האחרונים. הוא מוביל את ה-NFL בטבלת כל הזמנים ביארדים וטאצ'דאונים

פייטון מאנינג דנבר ברונקוס. Joe Mahoney, AP
עומד לתלות את הקסדה. מאנינג/AP, Joe Mahoney

פייטון מאנינג, אלוף ה-NFL הטרי ואחד מגדולי שחקני הפוטבול בכל הזמנים, צפוי להודיע מחר (שני) במסיבת עיתונאים שיקיים בדנבר כי הוא פורש. שבועיים וחצי בלבד לפני שיחגוג את יום הולדתו ה-40, הקוורטרבק האגדי החליט לתלות את הקסדה, כך פרסם הכתב הוותיק של ESPN, כריס מורטנסן.

רק לפני חודש זכה מאנינג באליפות השנייה בקריירה שלו והראשונה עם דנבר ברונקוס, אליה הגיע מאינדיאנפוליס, המקום בו הפך לכוכב. במהלך השבועות שחלפו מאז הניצחון על קרוליינה בסופרבול, צצו דיווחים רבים על הפרישה הצפויה של מאנינג, שסבל לאורך העונה החולפת מפציעות שהשביתו אותו ממספר משחקים. בדנבר הודיעו מהרגע הראשון שיעניקו לו את הזמן הדרוש לו על מנת לקבל את ההחלטה, אולם ביום רביעי נפתחת רשמית עונת 2016 ב-NFL ומאנינג אמור היה לקבל שכר מובטח של 19 מיליון דולר אם עדיין היה חלק מהברונקוס. לכן, הוא נאלץ להגיע להחלטה סופית לגבי עתידו.

פייטון מאנינג דנבר ברונקוס. GettyImages
חקק את שמו בספרי ההיסטוריה. מאנינג/GettyImages

מאנינג, חמש פעמים MVP של הליגה וכאמור, פעמיים אלוף בעברו, היה אחד מסמלי ה-NFL בשני העשורים האחרונים. לאחר שכיכב במכללת טנסי, הוא נבחר במקום הראשון של דראפט 1998 על ידי אינדיאנפוליס ובמהרה החל לנפץ שיאים. הוא הוביל את הקולטס לזכייה בסופרבול ב-2006/07 והפסיד עם הקבוצה בסופרבול של עונת 2009/10.

את עונת 2011 החמיץ בשל ארבעה ניתוחים שנאלץ לעבור בצווארו ועם סיומה של אותה עונה, אינדיאנפוליס בחרה בבחירה הראשונה בדראפט את אנדרו לאק ונפרדה ממאנינג לאחר 14 עונות. הוא חוזר על ידי קבוצות שונות בליגה ובסופו של דבר, בחר להצטרף לברונקוס, שם עבד תחת קוורטרבק עבר אגדי אחר, ג'ון אלווי. בעונתו השנייה בדנבר, מאנינג רשם שיא היסטורי של 5,477 יארדים ו-55 טאצ'דאונים בעונה הסדירה, אולם הקבוצה הובסה מול סיאטל בסופרבול.

העונה הוא היה חלש מאוד, בטח שבסטנדרטים אותם העמיד לאורך הקריירה ובאמצע העונה, הוחלף בברוק אוסווילר בשל פציעה ממנה סבל. מאנינג חזר למשחק האחרון של העונה הסדירה ובפלייאוף, לא מעט בעזרת ההגנה האדירה שהעמידה הקבוצה, הוא עשה את כל הדרך לזכייה באליפות מפתיעה משהו, שסיפקה לו את האפשרות "לרכב אל השקיעה" כמנצח.

מאנינג מסיים את הקריירה עם 14 בחירות לפרובול, שבע לאול פרו ושתי בחירות לתואר שחקן ההתקפה של העונה. הוא מוביל את הליגה בטבלת כל הזמנים ביארדים בעונה הסדירה (71,940) ובטאצ'דאונים בעונה הסדירה (539) ורשם הכי הרבה ניצחונות אי פעם בשילוב בין העונה הסדירה לפלייאוף (200).

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully