וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארבע ראשי: מי מתוך ארבע המובילות תיקח את אליפות הפרמיירליג

3.3.2016 / 17:00

ללסטר יש לוח משחקים נוח, לטוטנהאם יש תיק באירופה, לארסנל יש את הכלים הכי כבדים ולסיטי יש ירידת מתח. עשרה מחזורים לסיום הליגה המותחת באירופה, זה הזמן לבדוק מה נותר לכל אחת, לשער איפה יאספו נקודות ולהמר על אלופה וטבלת סיום

one

עשרה מחזורים בלבד נותרו עד לסיום העונה ונדמה שצמרת הפרמיירליג צפופה ובלתי שגרתית יותר מאי פעם. לסטר הסנסציונית עדיין מובילה את הטבלה וחולמת על אליפות בלתי נתפסת, אבל טוטנהאם, שבעצמה מפנטזת על תואר אליפות מאז 1961, אורבת. אם כל זה לא מספיק, הרי שגם שתיים מהקבוצות הגדולות יותר בממלכה, ארסנל ומנצ'סטר סיטי, חזק בתמונה ולקראת הישורת האחרונה, הגיע הזמן לבחון מה צפוי לכל ארבע הראשונות ומה הסיכוי של כל אחת מהן לסיים כאלופה.

* מנצ'סטר יונייטד ו-ווסטהאם אומנם צמודות לסיטי בטבלה, אך כיוון שלתכולים יש משחק חסר ועל מנת שלא להאריך יותר מדי, הם נכללים בטקסט הזה ושתי האחרות לא.

הטבלה נכון להיום:

1) לסטר - 57 נקודות, יחס שערים 20+
2) טוטנהאם - 54 נקודות, יחס שערים 27+
3) ארסנל - 51 נקודות, יחס שערים 16+
4) מנצ'סטר סיטי - 47 נקודות (משחק חסר), יחס שערים 17+

שחקן ארסנל, מסוט אוזיל, בין שחקני לסטר סיטי, רוברט הות (ימין), כריסטיאן פוכס. GettyImages
עד הכדור האחרון. ארסנל ולסטר נלחמות על התואר/GettyImages

לסטר:

מה נשאר?

ווטפורד (חוץ), ניוקאסל (בית), פאלאס (ח), סאות'המפטון (ב), סנדרלנד (ח), ווסטהאם (ב), סוונסי (ב), יונייטד (ח), אברטון (ב), צ'לסי (ח)

מה יש מסביב?

שום דבר. לסטר כבר הודחה מהגביע וכמובן, לא משחקת באירופה. את דרכה בגביע הליגה היא סיימה אי שם באוקטובר.

מה הסיכוי?

האם? האם זה ייתכן? האם זה אפשרי? האם ורדי, מחרז, אוקזאקי, אוז'ואה והחבר'ה מסוגלים להחזיק מעמד ולרשום את אחת האליפויות הכי בלתי נשכחות בתולדות הכדורגל? לסטר הצנועה נראתה במשחקים האחרונים כמי שבקושי עומדת על הרגליים כבר, עם הפסד דרמטי מול ארסנל, ניצחון דרמטי בבית על נוריץ' ותיקו ביתי מול ווסט ברום החלשה. אלא שדווקא התיקו המאכזב הזה יכול להפיח רוח של תקווה נוספת אצל ראניירי, כי הקבוצה שלו רשמה שני משקופים ועוד כמה החמצות גדולות וביום שגרתי שלה העונה, היא הייתה מנצחת.

על הנייר, ללסטר נותרו שני חלקים לעונה הזו. בחלק הראשון, שבעת המחזורים הבאים, היא פוגשת יריבות שנכון לרגע זה, המיקום הממוצע שלהן בטבלה הוא 13.2. אחר כך, היא סוגרת את העונה עם משחקי חוץ באולד טראפורד ובסטמפורד ברידג' ובין לבין, מפגש נגד אברטון המאכזבת-אך-חזקה. לכן, אם בלסטר מפנטזים על התואר, הם יצטרכו להוציא כמה שיותר נקודות מתוך ה-21 הקרובות. בשבת בוויקרג' רואד של ווטפורד זה יהיה קשה מאוד, אבל משחקי הבית מול ניוקאסל, סאות'המפטון, ווסטהאם וסוונסי בהחלט נראים אפשריים. בנוסף, המוליכה תשמח לניצחון אחד לפחות מהביקורים אצל פאלאס וסנדרלנד.

ההימור: ניצחונות על ניוקאסל, סאות'המפטון, סנדרלנד, סוונסי ואברטון. תיקו מול פאלאס, ווסטהאם ויונייטד. הפסדים לווטפורד וצ'לסי. בסך הכול - 18 נקודות, שיביאו את לסטר ל-75 בסיום העונה.

ריאד מחרז, ג'יימי ורדי ודני דרינקווטר שחקני לסטר. AP
הרבה מאוד אנשים בעד לסטר/AP

טוטנהאם:

מה נשאר?

ארסנל (ב), אסטון וילה (ח), בורנמות' (ב), ליברפול (ח), יונייטד (ב), סטוק (ח), ווסט ברומיץ' (ב), צ'לסי (ח), סאות'המפטון (ב), ניוקאסל (ח)

מה יש מסביב?

אחרי הדרבי מול ארסנל, טוטנהאם תמריא לגרמניה, למפגש הראשון מבין שניים מול דורטמונד בשמינית גמר הליגה האירופית. לספרס, שלאחרונה עפו מהגביע עם הפסד ביתי מפתיע מול פאלאס, יש בין שניים לשבעה משחקים נוספים באירופה, תלוי בהתקדמות שלהם. בכל מקרה, אין בכלל ספק שהמפגש הכפול מול דורטמונד תוך שבוע בלבד יוציא מהם לא מעט אנרגיות.

מה הסיכוי?

התרנגולים נעצרו אחרי שישה ניצחונות ליגה רצופים עם הפסד אצל ווסטהאם בדרבי לונדוני במחזור אמצע השבוע. טוטנהאם שיחקה רע מאוד נגד הפטישים ונראה שהעייפות מתחילה להשפיע גם על החבורה התוססת שלה. מאוריסיו פוצ'טינו רואה לנגד עיניו הזדמנות פז להביא לטוטנהאם אליפות ראשונה אחרי 55 שנים, אליפות שאיש לא חלם עליה לפני שנה וחצי, אז הקבוצה מכרה את גארת' בייל לריאל מדריד. מדובר בצ'אנס לסתום לא מעט פיות, אבל השדים שמלווים את טוטנהאם לאורך יותר מדי שנים, שדי הלוזריות, שבו והרימו את ראשם ביום רביעי.

עכשיו מצפה לקבוצה חודש קריטי, בסיומו היא תדע בדיוק לאן העונה הזו לוקחת אותה. במהלך החודש (וקצת) הזה, טוטנהאם מארחת את ארסנל ויונייטד ויוצאת לאנפילד וכל זה מעבר לדו קרב נגד דורטמונד ואולי גם למשהו שיבוא אחריו, אם האנגלים יעלו לשלב הבא. חמשת המחזורים האחרונים של העונה נראים קצת יותר נוחים, מלבד עוד דרבי, בחוץ מול צ'לסי שבוודאי תשמח לחרב את חלומות האליפות.

ההימור: ניצחונות על וילה, בורנמות', ברומיץ', סאות'המפטון וניוקאסל. תיקו מול ארסנל, ליברפול ויונייטד. הפסדים לסטוק וצ'לסי (והדחה מהליגה האירופית מול דורטמונד). בסך הכול - 18 נקודות, שיביאו את טוטנהאם ל-72 בסיום העונה.

שחקני טוטנהאם נאסר צ'אדלי, דלה עלי. GettyImages
55 שנים בלי אליפות/GettyImages

ארסנל:

מה נשאר?

טוטנהאם (ח), ווסט ברומיץ' (ב), אברטון (ח), ווטפורד (ב), ווסטהאם (ח), פאלאס (ב), סנדרלנד (ח), נוריץ' (ב), סיטי (ח), וילה (ב)

מה יש מסביב?

אחרי הדרבי, התותחנים צריכים לשחק אצל האל סיטי ביום שלישי בגביע את המשחק החוזר המיותר מאוד עבורם, לאחר ה-0:0 הביתי במפגש הראשון. אם ינצחו, יצפה להם כבר בעוד שבוע משחק מול ווטפורד ברבע הגמר, כך שעל הנייר נותרו לארסנל בגביע עוד אחד עד חמישה משחקים, תלוי בהתקדמות. באירופה, לקבוצה מחכה עוד גומלין בקאמפ נואו באמצע השבוע הבא, אבל אחרי ה-2:0 שספגה באמירויות במפגש הראשון, ארסנל תגיע לקטאלוניה במטרה להימנע מיותר מדי ספיגות ולצאת בשלום. את חלקה באירופה היא סיימה כמעט בוודאות.

מה הסיכוי?

12 השנים של ארסן ונגר וארסנל ללא אליפות היו צריכות, חייבות להסתיים העונה. צ'לסי ויונייטד לא בתמונה, ליברפול נותרה מאחור וסיטי מג'עג'עת ואיכשהו, גם הפעם התותחנים מתקפלים ברגע האמת. ההפסד הביתי לסוונסי (מי מפסיד בבית לסוונסי???) ביום רביעי, אחרי שהקבוצה כבר הייתה ביתרון, היה השלישי ברציפות בכל המסגרות, הרצף הכי גרוע בשש השנים האחרונות ועומס המשחקים בתקופה הקרובה לא ממש יעזור.

לארסנל עדיין יש סוג של תקווה, כי מבין שלוש הראשונות היא בכל זאת הקבוצה הכי מוכשרת, עם הכי הרבה כלים, אבל כל עוד ז'ירו ימשיך בבצורת (שכבר הגיעה לעשרה משחקים) ואלכסיס לא יחזור לעצמו ופלאמיני ימשיך להיות איכשהו על כר הדשא, זה פשוט לא יילך. אולי ארסנל תזכה בעוד גביע, שלישי ברציפות, אבל לא בטוח שמשהו חוץ מאליפות ישאיר את ונגר על הקווים לעוד עונה.

ההימור: ניצחונות על ברומיץ', ווטפורד, ווסטהאם, פאלאס, סנדרלנד, נוריץ' ו-וילה. תיקו מול טוטנהאם. הפסדים לאברטון וסיטי. בסך הכול - 22 נקודות, שיביאו את ארסנל ל-73 בסיום העונה.

שחקני ארסנל מאוכזבים, דני וולבק, מסוט אוזיל. AP
ארסנל שוב תצא לוזרית?/AP

מנצ'סטר סיטי:

מה נשאר?

וילה (ב), נוריץ' (ח), יונייטד (ב), בורנמות' (ח), ברומיץ' (ב), צ'לסי (ח), סטוק (ב), סאות'המפטון (ח), ארסנל (ב), סוונסי (ח) ומתישהו, גם משחק השלמה שהמועד שלו טרם נקבע, בחוץ מול ניוקאסל

מה יש מסביב?

אחרי שעפו עם כל הכוח שיש להם מהגביע ואחרי שזכו ביום ראשון בגביע הליגה, לתכולים עוד יש את הצ'מפיונס, שם הם כמעט בוודאות יהיו ברבע הגמר אחרי שניצחו 1:3 בחוץ את דינמו קייב במשחק הראשון של השמינית. המשמעות היא שלסיטי יש עוד מינימום של שלושה משחקים באירופה (אחד בשמינית, שניים ברבע) ומקסימום של שישה. ואז יבוא פפ.

מה הסיכוי?

עוד קבוצה שנראית כמי שהולכת לפספס צ'אנס ענק לזכייה באליפות. לפני ארבע שנים, סיטי חזרה ממינוס שמונה במאבק מול יונייטד במחזורי הסיום. לפני שנתיים, היא עקצה את ליברפול ולקחה את התואר ממש בישורת האחרונה. אלא שהקבוצות ההן של סיטי היו חזקות ולפעמים הדברים לא התחברו להן. הקבוצה הנוכחית מציגה יותר מדי פעמים יכולת עלובה, בעיקר מאז שנודע כי פלגריני עוזב בעוד חודשיים וגווארדיולה מחליף אותו.

נדמה שהשחקנים, ביותר מדי מקרים, פשוט הפסיקו לשחק ומאז ההודעה, לפני חודש בדיוק, סיטי הפסיד בליגה 3:1 בבית מול לסטר, 2:1 בבית מול טוטנהאם ו-3:0 אצל ליברפול (באמצע השבוע) וגם חטפה 5:1 בגביע מצ'לסי עם הילדים. במקביל, היא רשמה תוצאה מעולה בקייב ואפילו הוסיפה לעצמה עוד תואר עם הניצחון בפנדלים בגביע הליגה. גם אם מחשיבים את המשחק החסר כניצחון (ואחרי שלושה הפסדי ליגה רצופים, מי יודע אם זה באמת ריאלי), הרי שסיטי עדיין רחוקה שבע נקודות מהפסגה ותצטרך לצבור נקודות בקצב מסחרר כדי לזכות באליפות שלישית בחמש עונות.

ההימור: ניצחונות על וילה, נוריץ' בורנמות', ברומיץ', סטוק, ארסנל, סוונסי ובמשחק ההשלמה מול ניוקאסל. תיקו נגד יונייטד וסאות'המפטון. הפסד לצ'לסי. בסך הכול - 26 נקודות, שיביאו את סיטי ל-73 בסיום העונה.

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים. AP
מאז ההודעה על חילופי המאמנים, סיטי הלכה לאיבוד בליגה/AP

מסקנות?

נדמה שלטוטנהאם נשאר לוח המשחקים הכי קשה ואם היא תתקדם באירופה, יהיה עליה עומס לא פשוט. סיטי בכושר איום ונורא, אבל היריבות שעוד נותרו לה, בתוספת משחק ההשלמה, עשויים לשפר את מעמדה בטבלה. אלא שהיא גם צפויה להמשיך באירופה, לפחות עוד קצת. ארסנל תתרכז בגביע ובליגה וגם היא נראית לא טוב לאחרונה ולא בטוח שיש לה כלים לשנות את המצב. לסטר עייפה ודועכת, אבל איכשהו מצליחה בינתיים להישאר עם הראש מעל המים ולפחות כרגע, התחושה היא שהשועלים מסוגלים לעשות את זה. מה אכפת לנו לחלום איתם?

טבלה תיאורטית סופית:

1) לסטר 75 נקודות
2) ארסנל 73 נקודות (בזכות יחס שערים)
3) מנצ'סטר סיטי 73 נקודות
4) טוטנהאם 72 נקודות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully