וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם במשרד הפנים: "הכיוון לאזרוח לורנה צ'מטאי חיובי, טרם קיבלנו פנייה"

2.3.2016 / 23:24

למרות לחץ הזמנים עד האולימפיאדה, האתלטית הקנייתית שמתגוררת בארץ, נשואה לישראלי וקבעה את הקריטריון האולימפי נמצאת בהמתנה. משרד הספורט טרם העביר בקשה מחודשת

לורנה צ'מטאי אתלטית עם בעלה, דן סלפטר. יח"צ, רונן טופלברג
צ'מטאי ובעלה דן סלפטר/רונן טופלברג, יח"צ

האתלטית לורנה צ'מטאי צפויה להפוך בקרוב לספורטאית ה-19 של ישראל במשלחת למשחקים האולימפיים בריו לאחר השלמת הליך אזרוחה, אבל לוואלה! ספורט נודע כי בחלוף חמישה ימים מאז שצ'מטאי קבעה את הקריטריון האולימפי במסגרת אירוע מרתון תל אביב עם 2:40:16 שעות, טרם הועברה פנייה רשמית מצידו של משרד התרבות והספורט למשרד הפנים, הגוף שאחראי לאישור הבקשה.

במהלך השבוע האחרון פנו מטעם הוועד האולימפי ואיגוד האתלטיקה לשני הגופים הללו כדי לאפשר לצ'מטאי, שנשואה לישראלי דן סלפטר ומתגוררת בישראל בשנים האחרונות, לקבל אזרחות קבועה ולייצג את ישראל באולימפיאדה. צ'מטאי הגיעה לישראל ב-2008 ושימשה כעובדת אצל קונסול קניה בישראל. מאז כאמור היא נישאה לסלפטר ולשניים יש בן משותף, ולמרות זאת נכון לעכשיו מדינת ישראל עדיין לא מכירה בה כישראלית.

גורם במשרד הפנים אמר היום (רביעי): "הכיוון לאפשר לצ'מטאי לקבל אזרחות ישראלית הוא חיובי, אבל נכון לעכשיו לא קיבלנו פנייה בנושא ממשרד הספורט. כשנקבל פנייה כזו, נוכל להתחיל לפעול, אבל כל עוד לא נעשתה פנייה רשמית, זו בעיה". חשוב להדגיש כי משרד הספורט העביר בעבר בקשה לאזרוחה של צ'מטאי, אך הוא סורב על ידי השר הקודם, סילבן שלום. כעת אמור משרד הספורט להעביר בקשה נוספת לאור קביעת הקריטריון.

דן סלפטר אמר בנושא לוואלה! ספורט: "בינתיים אין חדש. אנחנו יודעים שמשרד הספורט והוועד האולימפי תומכים בנו, ואנחנו מניחים שזה יתקדם. ברור שברגע שהדברים יוגשו למשרד הפנים, הלחץ יהיה יותר רציני. אנחנו זוכים לכל תמיכה אפשרית. לורנה משדרת אופטימיות ומפוקסת בקריירה שלה כי היא רוצה להצליח בכל מחיר. בתקופה הקרובה היא תתאושש מהמרתון, וכמובן שהיא תייצג את האגודה בתחרויות בארץ. כשיתברר אם נושא האזרחות יסתדר, נוכל לתכנן עוד מטרות ביניים. גילי לוסטיג, שאותו פגשנו היום, תומך בנו ומקווה שהנושא הזה ייפתר בהקדם כי כבר בסוף אפריל צריך לגבש את הסגל האולימפי".

ממשרד הספורט ציינו כי הבקשה תוגש למשרד הפנים עד סוף השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully