וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשכחו ממסי: הספורטאי הזה לא עוצר גם אחרי 2,000 נצחונות

13.3.2016 / 7:30

45 הניצחונות שהוא השיג בפסטיבל צ'לטנהאם היוקרתי הפכו את רובי וולש האירי לדבר החם ביותר בענף מרוצי הסוסים. למרות שלל הפציעות שמהן הוא סבל במהלך הקריירה. הרוכב האירי בן ה-36 לא עוצר. אז מה הפלא שיש שיר על שמו ובענף מייחסים לו סגולות כמו לכוכב ברצלונה

רובי וולש. ShutterStock
וולש. הכישרון התגלה כבר אחרי האימון הראשון/ShutterStock

עם למעלה מ-2,000 ניצחונות, כש-45 מהם הגיעו בפסטיבל צ'לטנהאם היוקרתי, בעולם מרוצי הסוסים אין בכלל ספק שרובי וולש, הרוכב האירי בן ה-36, הוא הדבר החם ביותר שיש לענף להציע. אם תרצו, המסי של מרוצי הסוסים.

הרוכב האירי, שנולד למשפחה של רוכבים, הפך מאז שהוא צעיר לאגדה ולמרות הפציעות הרבות שחווה, נראה שקשה מאוד לעצור אותו והשובע שלו מתארים והישגים רחוק מלהסתיים.

אביו טד וולש היה ג'וקי חובבן, והבן הלך בדרכו. בכלל, כל משפחתו של וולש עוסקת בצורה כזו או אחרת ברכיבה. אחותו קייטי נחשבת לאחת הרוכבות הטובות ביותר בעולם ואחיו טד נשוי לרוכבת נינה קרברי. כשהבן היה בן 14, הוא הגיע עם אביו לאימון ומהר מאוד התברר שיש לו את הכישרון. ואכן ארבע שנים לאחר מכן וולש הבן הוכיח שהתקוות הגדולות שתלו בו אכן מתגשמות.

הוא זכה שנתיים ברציפות בתואר המקומי באירלנד, כל זאת לפני שהפך למקצוען, אבל זה לא הכול מכיוון שבגיל 20 הוא הדהים את ראשי הענף כשהוא זכה בגרנד נשיונל הבריטי היוקרתי בהופעה הראשונה שלו. עד כה וולש הוכתר כאלוף המקומי עשר פעמים, נתון מדהים בפני עצמו.

כמו מסי, גם לוולש יש כמה נקודות סטטיסטיות מעניינות שבקלות מכניסות אותו לספרי ההיסטוריה של מרוצי הסוסים. בינואר 2007, למשל, הוא השיג את 100 הניצחונות המהירים ביותר בהיסטוריה של אירלנד, ובאותה עונה הוא השיג באירלנד ובריטניה לא פחות מ-198 ניצחונות, כמות שיא בהשוואה לג'וקיז אחרים בשתי המדינות הללו.

עונה לאחר מכן כמות הניצחונות אף הגיעה ל-200. נקודת ציון היסטורית נוספת מבחינתו הושגה ב-2009 כאשר בצ'לטנהאם הוא שבר שיא ניצחונות והשיג שבעה ניצחונות בארבעה ימים.

רובי וולש. ShutterStock
גם נקעים, פציעות בקרסוליים ושברים בידיים לא עצרו אותו. וולש נכנס לפעולה/ShutterStock

לא הכל ורוד

העובדה שב-2015 הוא השיג ניצחון מספר 45 בצ'לטנהאם הפכה אותו לרוכב המצליח ביותר בתולדות הפסטיבל כשיש לו תשע זכיות בתואר הרוכב המצטיין של הפסטיבל ב-12 שנה.
אבל לא הכל ורוד במללכה הבלתי ניתנת לערעור של וולש מכיוון שהוא נחשב גם היום לאחד הרוכבים שנפצעו הכי הרבה במהלך תחרויות.

הפציעה הקשה ביותר שהוא ספג הייתה ב-1999 בצ'כיה כאשר הוא שבר את רגלו. אחרי שהוא התאושש הוא הספיק לשבור את אותה רגל במהלך תהליך הלמידה של הסוס ונאלץ לשבת בצד במשך חמישה חודשים. למזלו הרב ההתאוששות הייתה יחסית מהירה והוא היה כשיר לגרנד נשיונל שהתקיים באותה שנה, וזכה בו.

לצד הרגל שנשברה פעמיים, האירי המעוטר שבר פעמיים את מפרק ידו, נקע ירך אחת, סדק את מרפקיו, נקע את שתי כתפיו וסבל מפציעות בחוליות. ב-2008 במהלך פסטיבל צ'לטנהאם הוא סבל מנפילה שהביאה לניתוח חירום להסרת הטחול, דבר שהשבית אותו למשך 27 יום, אבל זה כמובן לא מנע ממנו לשוב לאוכף.

המזל הרע של "פרפקט ג'נטלמן"

וכמובן שהיו גם פציעות בקרסוליים, שברים בידיים, ומה לא, אבל וולש כמו וולש לא נתן לזה לעצור אותו. מן הסתם, גם הסוסים שעליהם רכב סבלו מפציעות, אבל המקרה הקשה ביותר התרחש דווקא לא מזמן, בספטמבר בשנה שעברה כאשר וולש רכב באיטליה על סוס אירי בשם "פרפקט ג'נטלמן". לרוע המזל, הסוס נפל ומת במקום כתוצאה משבר בצוואר, כל זאת בפני 10 אלף איש, ולמרות זאת וולש נותר בריא ושלם.

ההצלחות הרבות הקנו לוולש מעמד של כוכב. איך זה בא לידי ביטוי? שמו, למשל, מופיע בשירה של הזמרת כריסטי מור "הבלדה של רובי וולש".

גם סרטים על הקריירה של הרוכב האירי נעשו עם השנים, כמו למשל בסרט הדוקומנטרי "ג'אמפ בויז". אפשר כמובן למצוא אותו לעיתים מפרשן עבור רשת RTE, כל זאת בזמן שהיה פצוע, אבל כרגע הראש שלו עסוק כל כולו בתואר הבא כשפסטיבל צ'לטנהאם שיתקיים ב-15 במרץ ממש מידפק על הדלת. מישהו באמת מסוגל להמר נגדו?

בואו להרוויח ממרוצי סוסים

אורן קורנפלד בשיתוף רייסר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully