וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סייף: הישג נהדר לסטאס גלפר שזכה באליפות אירופה לקדטים

1.3.2016 / 23:10

גלפר בן ה-17 זכה בתואר בדגם הדקר בתחרות בסרביה לאחר שגבר בקרב דרמטי בגמר 14:15 על דאניל רודיך מרוסיה: "קשה לי לעכל את זה. שמח שאחרי העבודה הקשה באימונים אני קוצר את הפירות סוף סוף"

הסייף סטאס גלפר. איגוד הסייף,
אלוף אירופה. סטאס גלפר/איגוד הסייף

סטאס גלפר, הסייף בן ה-17 ממכבי ירושלים, הוכתר הערב (שלישי) כאלוף אירופה עד גיל 18 בסיוף מדגם דקר אולימפי. חניכו האישי של המאמן שמואל שוסטר גבר בקרב דרמטי וצמוד 14:15 על דאניל רודיך מרוסיה בגמר יורו 2016 לקדטים ועמד בראש הפודיום לצלילי התקווה בנוביסאד, סרביה.

"קשה לי עדיין לעכל את התוצאה", אמר האלוף הטרי. "אני שמח מאוד על כך שאחרי עבודה קשה באימונים אני קוצר את הפירות סוף סוף". גלפר עלה מהבית המוקדם עם מאזן לא הכי מרשים של שלושה ניצחונות ושני הפסדים, אולם בשלב הנוקאאוט דהר ללא הפסד עד הזהב תוך שהוא משאיר מאחור יריבים מספרד, בריטניה, הונגריה, רומניה ואסטוניה, ואז גם את נציג רוסיה בגמר.

דורון לויט, מאמן הנבחרת, אמר: "סטאס הפגין קור רוח במהלך כל התחרות. הוא היה רגוע ושליו, ומקרב לקרב קיבל יותר ביטחון והאמין שהוא יכול לנצח". בכלל, זה היה יום מצוין לנבחרת הדקר שמבטיח רבות גם לקראת התחרות הקבוצתית בהמשך הטורניר. צבי בליצמן נעצר רק בשמינית הגמר ודורג 16 מתוך 110 סייפים. יעקב פיזנברג דורג 18 וסער לייבא 24.

ולדימיר שקלאר, יושב ראש התאחדות הסיוף האירופית והאיש שהקים לפני 25 שנים את מועדונו של גלפר, מכבי ירושלים, העניק את המדליות ערב קודם לכן ועזב את סרביה. שקלאר: "זו הייתה יכולה להיות סגירת מעגל מושלמת, אבל אני מאוד גאה בסטאס ומתרגש". אגב, סייף אחר ממכבי ירושלים מועמד למדליה בנוביסאד. זהו קונסטנטין וורונוב שזכה בארד של אליפות אירופה לנוער בדגם החרב לפני שנה במדי אוקראינה ומאז עלה לישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • סטאס גלפר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully