וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעות נגד הפועל ירושלים: "הכי כוחני, מלוכלך ורחוק ממשפחה אי פעם"

1.3.2016 / 15:00

"גיא אמר שיוריד אותי להתאמן עם הנוער", "הוא מחפש ששחקנים יהיו נחמדים אליו", "רק אורי אלון דיבר איתי בגובה העיניים". כתבי התביעה של ברייסי רייט וחנן קולמן נגד ירושלים נחשפים

לירון מולדובן

בווידאו: תקציר התבוסה של הפועל ירושלים מול קרית גת

"גיא פשוט לא אהב אותי באופן אישי. גיא הוא אדם שמחפש ששחקנים יהיו נחמדים אליו ויתנו לו כבוד. באופן אישי, באתי לעבודה וממש לא הייתי בקטע של להתחנף אליו או לגרום לו להרגיש טוב. הרגשתי לא רצוי", אומר ברייסי רייט.

"גיא רצה את הראש שלי מההתחלה ובחר בדרכים לא דרכים. הוא תמרן את המאמן ואת המערכת כדי לפטר אותי... הוא לא יכול להעביר אותי כמו חפץ לקבוצה אחרת בניגוד לרצוני.

"גיא כל הזמן מדבר על כך שירושלים זה לא מכבי, ירושלים זה משפחה – אך גיא הוא המנכ"ל הכי כוחני ומלוכלך והכי רחוק ממשפחה שאי פעם התנהלתי מולו", מוסיף חנן קולמן.

מנכ"ל הפועל ירושלים גיא הראל. לירון מולדובן
מערכות היחסים העכורות נחשפות. גיא הראל/לירון מולדובן

אין זה סוד שהפועל ירושלים לא מצליחה באירופה בשנתיים האחרונות, ועתה מצבה מתערער גם בליגה. פחות ידוע שהקבוצה סובלת לא רק מבעיות מקצועיות – אלא נאלצת להתמודד עם צרות גם מחוץ למגרש.

מדובר בשלוש תביעות גדולות שהגישו נגד הקבוצה שלושה משחקניה – כולן בשנתיים האחרונות. זהו מספר גבוה של תביעות בזמן קצר. התביעה שהגיש דרווין קיצ'ן נגד ירושלים ידועה, אך שתי התביעות האחרות פחות ידועות. אחת מהן הגיש רייט ביום ראשון השבוע, ואת השנייה חנן קולמן. התביעה של רייט הוגשה לאחר שירושלים תבעה את השחקן בתביעה שיפצה אותה ב-2 מיליון ש"ח בתוספת הוצאות בשווי 350 אלף שקל.

כתבי התביעה של רייט וקולמן הגיעו לידי וואלה! ספורט, וחושפים, לטענת השחקנים, התנהלות בעייתית בקבוצה, ובייחוד מערכת יחסים עכורה עם המנכ"ל הראל – האיש שניהל מולם את המגעים. בריאיונות שהעניקו שני השחקנים לאתר נחשפת המתיחות מאחורי הקלעים.

seperator

חנן קולמן שיחק בירושלים בעונת 2013-2014. השחקן תובע בבית הדין לעבודה מירושלים סכום של 173,814 שקלים.

קולמן, שנמצא כעת בעונה מצוינת, נחשב לישראלי הבכיר של מכבי חיפה עם 10.3 נקודות, 2.9 אסיסטים, 61 אחוזים מ-2 ו-48 אחוזים מ-3. קולמן משוכנע ששחרורו לא היו על רקע מקצועי, אלא תוכנן על ידי מנכ"ל ירושלים גיא הראל.

וכך מתאר השחקן את השתלשלות האירועים לוואלה! ספורט: "נתחיל מהסוף. כבר שנתיים גיא הראל ועורכי הדין של ירושלים מושכים זמן. היום, כשאני מסתכל אחורה, אני יכול להגיד שגיא הראל לא רצה להחתים אותי מההתחלה, הוא החתים אותי כי בראד גרינברג רצה אותי והוא לא רצה להתעמת על ההתחלה עם המאמן.

ממה שידוע לי, אני המתאזרח היחיד בתולדות ירושלים שלא קיבל דירה. נאלצתי לשכור דירה בעצמי, הראל ידע שבסיס החיים שלי לא בישראל, וממה ששמעתי כל הזרים והמתאזרחים ששיחקו בקבוצה קיבלו דירות בירושלים.

"סגרנו חוזה לשנתיים", ממשיך קולמן, "גיא שלח לי חוזה בעברית. אך החוזה שהמנכ"ל הראל החתים אותי עליו בעברית היה שונה מהותית מהחוזה באנגלית. בגרסה העברית, בנוסף לפיצוי יציאה של הקבוצה מהחוזה, היה גם "פיצוי הישארות בשנה השנייה". מעולם לא שמעתי על פיצוי הישארות... והיו עוד כמה טריקים מלוכלכים שנועדו להקטין משמעותית את השכר שלי, ולהפיל עליי מסים שהקבוצה אמורה לשלם. היום, בדיעבד, ברור לי שהמנכ"ל הראל עשה זאת כדי שיהיה לו קל יותר לחתוך אותי בהמשך".

"אחרי ששיחקתי את המשחקים הכי טובים שלי בהפועל ירושלים, והקבוצה הייתה בתקופה מצוינת והובילה את הבית שלה ביורוקאפ, גיא הראל ניגש אליי בשדה התעופה בסלובניה והודיע לי שאני מפוטר, שהוא רוצה לסיים את ההתקשרות, ושיש לו קבוצה שתיקח את החוזה שלי – אשדוד. באותה תקופה הייתה אשדוד במקום האחרון בליגה. עניתי לגיא שאין לי עניין לחתום באשדוד, שהיא המועמדת העיקרית לירידה ושזה יפגע לי בהמשך הקריירה.

שחקן הפועל ירושלים חנן קולמן מול שחקני מכבי תל אביב יוגב אוחיון, טייריס רייס. ברני ארדוב
"אני המתאזרח היחיד בתולדות ירושלים שלא קיבל דירה". קולמן במדי ירושלים/ברני ארדוב
"בהודעה שגיא הוציא לתקשורת הוא רשם שאני ביקשתי להשתחרר והקבוצה נעתרה לבקשתי, למרות שהייתי מאוד חד עם גיא ואמרתי לו: אם אתה רוצה להוציא הודעה לתקשורת, תכתוב את האמת, שהקבוצה בחרה לשחרר אותי"

"אמרתי שהוא לא יכול להעביר אותי כמו חפץ לקבוצה אחרת בניגוד לרצוני. הבהרתי כי ברצוני להישאר ושאני לא רואה את הקשר בין ההגעה של ברייסי רייט ובין עזיבה שלי. אני ישראלי, וזה פשוט לא הגיוני להעיף אותי. לא שמעתי על מקרה כזה בכל השנים שהחתימו זר ושחרורו ישראלי תחתיו.

"אחרי כמה ימים נפגשנו בארץ, ואמרתי לגיא שאם הוא נחוש לסיים את ההתקשרות, אהיה מוכן לעבור לראשון לציון. גיא לא הצליח לסגור את העסקה עם ראשון לציון בגלל פרטים קטנים, ואמר לי שהוא ישלח אותי להתאמן עם הנוער, ויעביד אותי עם מאמן כושר עד שאשבר. בשלב מסוים הוא לקח את הרכב שלי באופן חד צדדי.

"נפגשתי עם המאמן בראד גרינברג, ושנינו הבנו שגיא סיפר לנו גרסאות שונות. בראד אמר לי שהוא ביקש מגיא להשאיר אותי, ושמבחינתו אני הישראלי הכי טוב וחשוב בקבוצה אחרי אליהו והלפרין, ושהוא כתב דו"חות לבעלים באופן קבוע על חשיבותי לקבוצה. גיא אמר לו שהוא חייב לחתוך אותי בשביל להביא את ברייסי כי הוא חייב לחסוך כסף". (לידי וואלה! הגיע גם התצהיר של גרינברג עצמו בו הוא מאשר כי הוא רצה שחנן קולמן יישאר – ורד כהן)

קולמן מוסיף: "אחרי מה שבראד סיפר לי, הסברתי לו שגיא חתך אותי מבלי לדבר בכלל על כסף, וגם אם היינו קרובים לסגור ושאם הוא היה חותך אותי, הוא היה חוסך 13 אלף דולר בלבד - סכום זניח. היום ברור לי ולבראד שגיא לא רצה אותי – והסיבות לא היו מקצועיות או כספיות. הסיבות היו קשורות לצביון הקבוצה. אולי לא התאים לו עוד מתאזרח בקבוצה, בטח מישהו כמוני שאינו יליד הארץ. הוא העדיף להשאיר את ברוסביץ כזר שישי שלא קיבל אזרחות ישראלית.

"בהודעה שגיא הוציא לתקשורת הוא רשם שאני ביקשתי להשתחרר והקבוצה נעתרה לבקשתי, למרות שהייתי מאוד חד עם גיא ואמרתי לו: 'אם אתה רוצה להוציא הודעה לתקשורת, תכתוב את האמת, שהקבוצה בחרה לשחרר אותי'. כמעט כל החברים לקבוצה לא הבינו את הפיטורים שלי וניסו לדבר עם ההנהלה כדי למנוע אותם. כיום אני מוכיח שאני מהישראלים הטובים בליגה. כולם ידעו שבאותה שנה היה חסר לקבוצה מחליף ראוי להלפרין למשימות הגנה, אבל גיא רצה את הראש שלי מההתחלה ובחר בדרכים לא דרכים. גיא כל הזמן מדבר על כך שירושלים זה לא מכבי, ירושלים זה משפחה – אך גיא הוא המנכ"ל הכי כוחני ומלוכלך והכי רחוק ממשפחה שאי פעם התנהלתי מולו".

גארד הפועל ירושלים ברייסי רייט. מגד גוזני
"הכל מתחיל ונגמר בגיא הראל". ברייסי רייט/מגד גוזני
"באופן אישי באתי לעבודה וממש לא הייתי בקטע של להתחנף אליו או לגרום לו להרגיש טוב. גיא פשוט לא איש כדורסל. הוא פשוט לא מבין בזה. תפקידי להופיע למשחקים ואת זה עשיתי מכל הלב, אך הרגשתי לא רצוי"

גם ברייסי רייט, ששוחרר מהקבוצה, מפנה כלפיה האשמות חמורות. רייט תובע את הפועל ירושלים ב- 180 אלף דולר, זאת כאמור לאחר שירושלים עצמה תבעה אותו. בכתב התביעה של רייט, אשר הוגש ביום ראשון לאיגוד הכדורסל, נכתב בין היתר: "מר הראל קיים עם מר רייט שתי שיחות והביע את אי-שביעות רצונו מתפקודו ומהתנהגותו. שיחתם האחרונה של השניים, שנערכה יומיים לפני נסיעתו של השחקן לסין, הוקלטה על ידי השחקן.

בשיחה האמורה ניתן לשמוע כיצד דוחק הראל בשחקן ומנסה להוציא ממנו הודאה שהוא אינו מעוניין להישאר במועדון. לאחר שניסיונותיו של מר הראל בשיחה לא צלחו, אמר מר הראל לשחקן כי לעתים עדיף לסיים את ההתקשרות-

"העבר איתך לא משנה כי אין עתיד. צריך לחתוך את ההפסדים ולסיים" - "Cut your losses. Let's end it now".

עוד נכתב בכתב התביעה כי "השחקן יטען כי פיטוריו נעשו מתוך החלטה שרירותית, מקפחת ובלתי ראויה למועדון - הנובעת כל כולה ממניעים שאינם ענייניים, ומבלי שניתנה לו כל הזדמנות לטעון כנגדה ולנסות למנוע את קבלתה".

רייט מרחיב לוואלה! ספורט: "הכל מתחיל ונגמר בגיא הראל. הוא לא רצה אותי וגיא זו הסיבה שאני לא היום בירושלים. אחרי שאנחנו זוכים באליפות ואני נבחר ל-MVP גיא מבקש לדחות את מועד האופציה בחוזה שלנו, מן הסתם כדי לחפש מועמדים אחרים. לבסוף הוא מממש את האופציה, כשעל העלאה הוא בכלל לא מוכן לדבר איתי. כתבתי לגיא: 'לא ייתכן שדיאור פישר ירוויח כפול ממני, זה לצחוק לי בפרצוף'.

"אין לי ספק שגיא לא העלה לי את השכר מסיבות לא מקצועיות, אני לא חושב שהוא לא האמין שאני לא שווה את זה מקצועית. גיא פשוט לא אהב אותי באופן אישי. לדעתי גיא הוא אדם שמחפש ששחקנים יהיו נחמדים אליו ויתנו לו כבוד. באופן אישי באתי לעבודה וממש לא הייתי בקטע של להתחנף אליו או לגרום לו להרגיש טוב.תפקידי להופיע למשחקים ואת זה עשיתי מכל הלב, אך הרגשתי לא רצוי. רק אורי אלון דיבר איתי בגובה העיניים והתנהג נהדר. אורי אלון יודע איך להתייחס לאנשים. אבל הוא נמצא בארצות הברית ולא יכול לעקוב ברמת היום יום מה קורה בקבוצה. וחבל.

"בזמן שאורי שם, גיא עשה הכל להראות לי את הדרך החוצה ולגרום לי להבין שאני לא רצוי והוא גם הכין את הקרקע לכך. ירושלים עד היום לא שילמו כספים שמגיעים לי משנה שעברה. אני השחקן היחיד בקבוצה שהיו חייבים לו כספים. במהלך כל הקיץ האחרון וגם אחרי שבאתי לישראל במטרה לשחק - גיא חיפש קבוצות אחרות להעביר אותי אליהן. הוא ביקש מהסוכנים שלי למצוא לי קבוצה, יש לי מספיק הוכחות והאמת תצא לאור במשפט", אומר השחקן.

רייט מוסיף: "לפני הנסיעה שלי לסין, גיא יזם איתי מספר שיחות וניסה לגרום לי להגיד שאני לא רוצה להישאר. אחרי שהבין שהוא לא מצליח בכך, הוא אמר לי: 'בוא ניפגש בעוד יומיים לסגור עניינים כספיים'. בזמן הזה כבר גיליתי שגיא מדבר עם קבוצה סינית ועוד קבוצות ומנסה לעשות כסף על גבי. ומה הוא עושה אחר כך? מנסה להפוך אותי לאיש הרע! כן, נסעתי לסין ...אבל גם חזרתי משם והתנצלתי בפני אורי. הסברתי ואמרתי לו שמבחינתי אני שחקן ירושלים ורוצה להישאר. אבל היה לי ברור שגיא לא ייתן לזה לקרות וינצל את זה להפוך אותי לאיש הרע. בדיעבד, נודע לי שגיא בכלל לא רשם אותי לליגה הישראלית וכבר החתים שחקן אחר עוד לפני שחזרתי.

"הבעיה עם גיא שהוא עסוק כל הזמן לעשות פעולות מאחורי הגב. אני אב חד הורי. יש לי ילד עם צרכים מיוחדים וילד נוסף, שגרים איתי. במדינה זרה זה לא קל. חוץ מלחייב אותי על נזקים בדירה שהילד עשה ב-6,000 דולר, גיא לא עשה כלום למענם. אבל לעשות פעילות בקהילה לצרכים מיוחדים וטקסים במחציות זה חשוב לגיא. כשהדברים קורים אצלך בבית אין שום עזרה - זאת הגדרה של צביעות".

"הראל טען שלא הייתי מחויב לקבוצה. אבל בכל מקום ששיחקתי בו, כולם יעידו שאני מחויב ומקצוען. בכל המשחקים המכריעים של ירושלים הגעתי ונתתי את הלב והצגתי משחקים טובים. בגמר הייתי ה-MVP של הקבוצה הנוכחית שלי בטורקיה, קרשיאקה. היו לנו שני משחקים מכריעים ביורוקאפ, ולמרות שסבלתי ממוות של קרוב משפחה מדרגה ראשונה נסעתי לארה"ב ליומיים וחזרתי לעזור לקבוצה לנצח את שני המשחקים ולעלות שלב ביורוקאפ.

"השם שלי טוב וידוע בכל אירופה. דפוס ההתנהגות שלי ברור, אך גם דפוס ההתנהגות של גיא הראל, הוא מנסה להיפטר משחקנים. אני חושב שמאוד ברור שאצל גיא זה דפוס חוזר, היה לו נוח להפוך אותי לאיש הרע אבל ההיסטוריה והמציאות צריכה להיות ברורה לכולם. גם עם דני פרנקו היו לפעמים בעיות ולא תמיד הסתדרנו, אבל זו לא היתה הבעיה העיקרית".

גיא הראל מנכ"ל הפועל ירושלים. ברני ארדוב
גיא הראל ודני פרנקו/ברני ארדוב

* תגובת הפועל ירושלים תובא כשתתקבל.

כתב התביעה של חנן קולמן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כתב התביעה של ברייסי רייט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully