וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהסייח השחור ועד לסיביסקיט: סוסי המרוץ שהגיעו עד למסך הגדול

20.3.2016 / 14:11

מיצירת המופת של קופולה ועד לסרט המרגש בכיכובו של קורט ראסל - ענף מרוצי הסוסים הפך במהלך השנים לחלק בלתי נפרד ממסכי הקולנוע. אם אתם מחובבי הז'אנר, הכתבה הזו בשבילכם

כמו ענפי ספורט רבים שעשו את דרכם למסך הגדול, כך גם ענף מרוצי הסוסים. למעשה, כבר בתחילת המאה ה-20 יצאו סרטים בנושא, כשבמהלך השנים נספרו מאות סרטים נוספים, חלקם טובים יותר וחלקם טובים פחות. כמו בכל דבר, גם כאן הפתגם "על טעם ועל ריח אין להתווכח" מקבל משמעות, אך למרות זאת ניסינו לאסוף עבורכם את הסרטים הטובים ביותר בקטגוריה זו.

הסייח השחור (1979)

את הסרט הפיק פרנסיס פורד קופולה הגדול, שאמון על סרטי הסנדק, כשעל הבימוי אחראי קרול באלארד (ביים גם את "לעוף כל הדרך הביתה"). הסרט מספר על אלק, ילד צעיר שמתאהב בסייח שחור, אותו הוא פוגש לראשונה על סיפונה של ספינה. לצערם של השניים, הספינה לא שורדת בלב ים והם מוצאים את עצמם, בגפם, באי בודד. אחרי תקופה לא פשוטה כלל, הילד הצעיר והסייח השחור שורדים ושבים לארצות הברית, וכאן מתחיל סיפורו של הסוס השחור – עתיד להפוך לסוס המהיר בעולם. הסרט זכה לשלוש מועמדויות לאוסקר ולפרסים רבים נוספים.

סיביסקיט (2003)

הסרט, שיש הטוענים שהווה השראה לאומה שלמה, מבוסס על ספרה המצליח של לורה הילנברנד ומספר על סוס המרוצים, סיביסקיט, שזכה להצלחת ענק בניגוד לציפיות. הסרט, שהיה מועמד לאוסקר בקטגוריית "הסרט הטוב ביותר", מספר על שלושה אנשים אבודים (ביניהם השחקן טובי מקגווייר), שמאבדים תקווה אך מוצאים אותה בסיביסקיט. בסרט משחק גם ג'ף ברידג'ס המצוין.

מרוץ של תקווה. צילום מסך,
מרוץ של תקווה/צילום מסך

מרוץ של תקווה (2005)

הסרט, בכיכובים של קורט ראסל ודקוטה פנינג, מספר על משפחת קריין, משפחה של מגדלי סוסים, שחווה צרות רבות ונשארת ללא סוסים בחווה, פרט לסוסה אחת שהגיעה פצועה. הסרט מספר על קשיי המשפחה והמאבק היומיומי, יחד עם המאבק על חייה של הסוסה והניסיון להבריאה – זאת כדי לזכות במרוץ הגדול הנערך בין החוואים.

ים של אש (2004)

סיפורו האמיתי של פרנק הופקינס (מגלם אותו ויגו מורטרסן) – מי שהיה ידוע כאחד הרוכבים הגדולים במערב ארצות הברית במהלך המאה ה-19. הופקינס שירת ארוכות בחיל הפרשים האמריקאי, ובשנת 1890 זכה להזמנה משייח' ערבי למרוץ סוסים יוקרתי בשם "ים של אש", המתקיים לאורך יותר מ-4,000 קילומטרים במדבריות הגדולות של מדינות ערב. הופקינס נחוש להוכיח כי הוא הרוכב הטוב מכולם, אך בדרך נאלץ להתמודד עם קשיים גדולים ואף נאבק על חייו.

פאר לאפ (1983)

הסרט מספר על הסוס האוסטרלי פאר לאפ ועל סיפורו המדהים. העלילה מתרחשת בשנות ה-30 של המאה הקודמת – ובמרכזה רוכב שכל עולמו היה סוסו האהוב – סוס חסון ובלתי מנוצח, שיכול לעמוד בכל אתגר אשר ניצב לפניו. לסרט סיום עצוב למדי (אם אתם מתכננים לראותו – עצרו את הקריאה עכשיו), שכן לאחר שפאר לאפ זוכה במרוץ היוקרתי מכולם – "מרוץ המים" במקסיקו – הוא מת בנסיבות מסתוריות.

בואו להרוויח ממרוצי סוסים

מור מרקוס בשיתוף רייסר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully