וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבוקסיס: "תגיד היום להפועל תל אביב מקום שלישי, והם יעשו סלטות באוויר"

28.2.2016 / 16:15

התקופה בהפועל תל אביב, ההצלחה בסכנין ("קרדיט לשחקנים"), העימות עם דמאיו ("לא אשקר לשחקנים ולאוהדים") וסוגיית השוערים ("באתי נקי"). יוסי אבוקסיס חוגג הישג גדול ומדבר על הכול. וגם: אבו יונס במשדר הספורט היומי

מערכת וואלה!

בוידאו: משדר הספורט היומי על ההצלחה של בני סכנין ועל יוסי בניון

בסוף חודש דצמבר חתם יוסי אבוקסיס כמאמנה של בני סכנין, שלושה ימים לאחר מכן אבוקסיס פגש ביחד עם סכנין את מכבי חיפה והפסיד 2:1 כשברקע כבר נשמעו ביקורות על כך שההחתמה של אבוקסיס במקום אלי כהן הייתה טעות בעיקר לאור העובדה שהקבוצה ירדה אל מתחת לקו האדום. מחזור לאחר מכן אבוקסיס סיים ב-2:2 מאכזב מול הפועל עכו והביקורות גברו. אבוקסיס לא התייחס, לשחקנים הוא הבהיר שהוא מאמין בהם ולקח גם את פיראס מוגרבי לשיחה אישית בה הסביר לו שהוא מאמין שיוכל להוביל את הקבוצה.

מוגרבי וגם סכנין קיבלו את הרוח הגבית ויצאו לדרך חדשה, בסיומה נסיכת המגזר הפתיעה את כולם כשהעפילה לפלייאוף העליון אל מול 6,000 צופים מקומיים, מחזה נדיר בשנים האחרונות במשחקי הקבוצה (מלבד אלה מול בית"ר ירושלים). היום, כשהביקורות מאחוריו והמחמאות נשמעות מקיר אל קיר, אבוקסיס התפנה לדבר על התהליך בסכנין, על העימות המתוקשר עם משה דמאיו, התקופה בהפועל תל אביב וגם על הנושא הכי סוער העונה בסכנין, נושא השוערים.

יוסי אבוקסיס מאמן בני סכנין. יוסי ציפקיס
"כשהגעתי המטרה הייתה להישאר בליגה". אבוקסיס/יוסי ציפקיס
"בסך הכול לכל הקבוצה מגיע קרדיט על השינוי בראש ועל המחויבות. אני חושב שהשינוי העיקרי זה המחויבות של כולם ושכולם הבינו שקבוצה שלא עושה הגנה לא יכולה להגיע רחוק"

יוסי, כמה הפתעת את עצמך בהעפלה הזאת לפלייאוף העליון?

"כולנו מופתעים. אני לא אגיד לך שזה היה משהו שדיברנו עליו ביום שהגעתי, כשהמצב של הקבוצה גם מבחינת הנקודות וגם עם כל מה שהיה מסביב לא היה קל. הקבוצה הייתה במצב לא טוב. אף אחד לא חשב אז שפלייאוף עליון זו המטרה. המטרה הייתה להישאר בליגה".

מתי הבנת שאתם מסוגלים לעשות את זה?

"לפני המשחק עם בני יהודה אמרתי שאם אנחנו מנצחים אז אנחנו יכולים לעשות את זה, כי הם היו עם 30 נקודות ואנחנו עם 26. הם היו בכיוון הפלייאוף העליון. אמרנו שאם רוצים לעשות את זה אנחנו צריכים לנצח את בני יהודה בחוץ ואז יהיה לנו סיכוי לפלייאוף עליון וכמובן שאחר כך גם ידענו שאנחנו באים לשני משחקי בית וזה יהיה תלוי בנו".

ההעפלה הזו מעידה על סכנין חזקה או ליגה חלשה?

"זה לא מעניין אותי, אני לא מתעסק בזה. אני חושב שמגיע קרדיט לשחקנים על משחקים יוצאים מהכלל".

השאלה האם אתה חושב שאתם בזכות בפלייאוף העליון?

"ללא ספק, אני חושב שזה בזכות. קבוצה שעושה תוצאות כאלה ושומרת על יציבות, שזה מבחינתי הדבר הכי חשוב, לאורך כל כך הרבה משחקים אז אני חושב שמגיע לה להיות בפלייאוף העליון".

מה שינית בדיסקט של פיראס מוגרבי?

"אני חושב שבסופו של דבר הוא עושה את ההבדל. אני אמרתי לו שאני מאמין בו ושיקבל ביטחון וברגע שהוא יישם את זה והוא הבין אז הוא הצליח. היה לו בראש לעזוב ודברים כאלה, אז בסך הכל הוא עשה שינוי בראש ומגיע לו הקרדיט על זה. באמת הוא עושה משחקים מדהימים וחודש וחצי מטורפים. בסך הכל מגיע לו הקרדיט. אני לא אחד שלוקח קרדיט לעצמי".

מה השינוי העיקרי שעשית בקבוצה?

"בסך הכול לכל הקבוצה מגיע קרדיט על השינוי בראש ועל המחויבות. אני חושב שהשינוי העיקרי זה המחויבות של כולם ושכולם הבינו שקבוצה שלא עושה הגנה לא יכולה להגיע רחוק, ואם אנחנו מצליחים לחייב את שלומי אזולאי ואת עמאשה ואת פיראס ואת אבידור ואת ז'אורז'יניו לעשות הגנה אז זה השינוי העיקרי של הקבוצה".

שחקן בני סכנין פיראס מוגרבי. אדריאן הרבשטיין
"עשה חודש וחצי מטורפים". מוגרבי/אדריאן הרבשטיין
"עלינו ליגה ולא עם סגל נוצץ. מי שאומר את זה משקר את כולם. עלינו עם שחקנים צעירים ליגה. עם בן צעירי, סתיו פיניש, דולב חזיזה, גל צרויה ואחרים, אז איפה הכשלון שלי?"

דיברת על הגנה ואי אפשר בלי לשאול על סוגיית השוערים שמסעירה את הקבוצה מתחילת העונה.

"באתי נקי. בהתחלה שיחק קנדיל, אחר כך קדוש ואז שוב קנדיל. בסוף הוא תפס את המקום שלו וזהו".

השאלה אם מבחינתך טוב לקבוצה שיש תחרות קשה בין שני שוערים?

"יש כאלה שיגידו שזה טוב וכאלה שיגידו שזה לא טוב. לי אין עוד פתרון לסוגייה הזו, אני אומר באמת".

אם בשיחה הראשונית עם מוחמד אבו יונס היית מבין שההחלטה בנושא היא לא בלעדית שלך, עדיין היית חותם בסכנין?

"בתור מאמן כל החלטה מקצועית היא שלי וזה לא משנה אם אומרים את זה או לא. הוא כנראה הבין שאני מבחוץ והוא רצה להדגיש שההחלטה היא שלי אבל זה ברור שמאמן מקבל את ההחלטות המקצועיות".

בהפועל תל אביב קראו לך פפ. מה קרה שהקריירה שלך לא המריאה כפי שציפו והתדרדרה עד העונה?

"בואו נעשה סדר. איפה ההידרדרות? בואו נעבור דבר דבר בקריירה שלי. עונה ראשונה כמאמן עם בני יהודה סיימנו במקום השלישי עם אותו מספר נקודות כמו הפועל תל אביב והגענו לאירופה בלי טובות מאחרים עם תקציב של 10-11 מיליון שקל. את הפועל תל אביב קיבלתי אחרי המחזור השלישי ואמרו כשלון ענק למרות שסיימתי מקום שלישי. זה כשלון? ועוד הגענו לרבע גמר גביע המדינה".

אז למה אמרו שזה כשלון?

"אני לא יודע. היום תגיד להפועל מקום שלישי הם יעשו סלטות באוויר. אני אגיד לך למה, כי היה הפסד כואב בדרבי כשהיו לי עשרה שחקנים פצועים והקבוצה שיחקה מפורקת מבחינת פציעות, ועדיין סיימנו מקום שלישי. זה כשלון? אחרי זה הגעתי לבני יהודה במחזור ה-15, כשלקבוצה היו חמש נקודות בלבד. סיימנו את העונה עם 32 נקודות וירדנו במחזור האחרון, למרות שעשינו אחוזים מטורפים של נקודות איתי. עונה אחר כך עלינו ליגה ולא עם סגל נוצץ. מי שאומר את זה משקר את כולם. עלינו עם שחקנים צעירים ליגה. עם בן צעירי, סתיו פיניש, דולב חזיזה, גל צרויה ואחרים, אז איפה הכשלון שלי?".

יוסי אבוקסיס המאמן הוא ברמה של יוסי אבוקסיס השחקן?

"אני אף פעם לא מדבר על עצמי. אני אמרתי עובדות והכל תלוי איך ומי רוצה להציג את זה".

דיברת על בני יהודה, היית יכול להתנהל אחרת בעימות עם דמאיו שהוביל לפיטורים שלך?

"ממש לא ואני לרגע לא מצטער על איך שהתנהגתי. בסופו של יום אני צריך ללכת לישון ולהיות ישר עם עצמי. אני לא יכול להגיד לשחקן שהוא לא מתלבש מסיבה מקצועית אם הסיבה היא לא מקצועית".

שוער בני סכנין מחמוד קנדיל. אדריאן הרבשטיין
"אין לי פיתרון לסוגיית השערים". קנדיל/אדריאן הרבשטיין
"המנכ"ל חאלד אמר לי באימון שהקהל גרם לצמרמורת להרבה אנשים, גם לי. לראות כמות כזו של קהל זה מרגש. זה תוצר של היכולת של השחקנים, אנחנו יודעים שנצחונות מקרבים אוהדים"

אבל פרשת בן צעירי לא הייתה הסיבה היחידה לכך שאתה לא בבני יהודה.

"לא. היו הרבה בעיות לפני אבל זה היה הדבר המשמעותי ביותר. למדתי בחיים שכל דבר הוא לטובה. לא יכולתי להתנהל אחרת בנושא הזה ואני גם בעתיד לא אתנהל אחרת".

מה היה צריך לעשות שונה?

"אין לי בעיה שבעלים של קבוצה יבוא ויגיד לי ששחקן כזה או אחר לא יכול לשחק כי יש בעיה איתו מבחינת חוזה או משהו אחר, אם הוא לוקח את זה עליו מבחינת מועדון. לטל כחילה הייתה בעיה עכשיו בבית"ר ירושלים מבחינת החוזה ואלי טביב בא ולקח את זה עליו. הוא אמר השחקן הזה לא מתלבש מעכשיו כי יש לו בעיות וזה זכותו של מועדון. אבל לבוא לשקר לשחקן ולאוהדים בשביל משהו כזה זה לא אני ומי שמכיר אותי יודע את זה".

נפגעת מההתנהלות של דמאיו?

"לא כל כך כי היו עוד הרבה דברים לפני שהיו בעייתים, אבל פה אני עוצר את הדיבורים על בני יהודה".

נחזור לסכנין, ראית את העוצמות של הקהל אתמול. זה הפתיע אותך?

"אנשים אמרו לי שחוץ ממשחקים מול בית"ר לא היה דבר כזה הרבה זמן. אפילו המנכ"ל חאלד אמר לי באימון שהקהל גרם לצמרמורת להרבה אנשים, גם לי. לראות כמות כזו של קהל זה מרגש. זה תוצר של היכולת של השחקנים, אנחנו יודעים שנצחונות מקרבים אוהדים".

אולי בדיעבד העובדה שגדיר לא הגיע עזרה לכם?

"ביום שאבו יונס אמר לי שגדיר לא מגיע אמרתי לו שהכל לטובה. אמרתי לו שלא אבכה על מי שלא נמצא ושיש לנו את אבידור ואני שמח שככה הלכנו. התעסקתי במי שהגיע ואני חושב שסכנין היא הקבוצה היחידה חוץ מנתניה שחסכה כסף, כי הבאנו שני שחקנים לא יקרים ושחררנו חמישה או שישה שחקנים, חלקם צעירים וחלקם לא, וחסכנו כסף. הבאנו שני שחקנים רעבים והם עוזרים לנו".

ועכשיו כולם כבר פוזלים לעבר העונה הבאה וזה לא סוד שאם שאברמוב ירכוש את בני יהודה הוא רוצה אותך על הקווים. מצד שני יש לך חוזה בסכנין, לאן תרצה ללכת?

"אז שאלת וענית לבד. יש לי חוזה בסכנין ואני אדם שמכבד חוזים. אני מאוד מעריך את אברמוב ואין לי ספק שהוא יעשה טוב מאוד לבני יהודה אבל אני נהנה בסכנין".

משה דמאיו בעלי בני יהודה. קובי אליהו
"היו איתו הרבה בעיות". דמאיו/קובי אליהו

גם במשדר הספורט היומי, בהשתתפות חמי אוזן, הילה קובו ויניב טוכמן, התעסקו בעלייה של סכנין. יושב ראש הקבוצה, מוחמד אבו יונס, התראיין למשדר ודיבר על ההצלחה, חילופי המאמנים התכופים בקבוצה ודו קיום.

"צפיתי את ההצלחה", אמר אבו יונס, "האמנתי בסגל וידעתי שהוא שווה פלייאוף עליון, לא עשינו מהפכה בינואר, הגיע מאמן חדש וחיבר את השחקנים. לא יודע מה היה קורה עם אלי כהן, עם עובדות לא מתווכחים. היינו במקום ה-12 בשלב מסוים ומאז שאבוקסיס הגיע יש שמחה בחדר ההלבשה ועל המגרש. לא ספגנו שמונה משחקים, זה אומר משהו".

על החלפות המאמנים התכופות במועדון: "כשהפעול תל אביב מחליפה כמה מאמנים בעונה מדברים על זה? מכבי תל אביב מחליפה גם כשהיא מצליחה ולא מדברים על זה. למה רק עלינו מדברים? אנחנו חתומים עם יוסי לשנה וחצי והוא יסיים את החוזה".

בהרכב של סכנין בניצחון על קרית שמונה פתחו שלושה יהודים. אבו יונס מרוצה מכך: "זה חשוב לנו שיהיו בסגל שחקנים ערבים, יהודים וזרים. אין שום הבדל ביניהם, היחס מצוין. אנחנו מקבלים שחקנים לפי הכישורים שלהם ולא לפי דת או צבע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully