וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלורין אקים: "הובאן יישאר בבאר שבע, בומבה יהיה הקשר הטוב בישראל"

28.2.2016 / 13:30

פלורין אקים חולם לעלות עם הפועל פתח תקוה לליגת העל, מספר על הילדות הענייה ומספק תובנות על השחקנים שמגיעים מרומניה: "מוראר טיפש, אנטל לא רצה מספיק, הובאן מודל לחיקוי". ראיון

one

בקיץ האחרון הפועל תל אביב החתימה בזה אחר זה את מיחאי פינטילי, קלואדיו בומבה וליביו אנטל. את ההחתמות של שלושת הרומנים ליוו הדים רועמים, אבל חצי שנה לאחר מכן "המהפכה הרומנית" במתחם חודורוב הוכתרה ככישלון חרוץ. פינטילי נמכר, אנטל הושאל ובומבה נשאר, אבל לא עונה על הציפיות. באותה תקופה בה שלושת הרומנים חתמו בהפועל תל אביב, הגיע לבית"ר ירושלים פאבלו דה לוקאס, שנחשב לכוכב גדול בליגה הרומנית, אבל לא השתלב בעצמו.

תוסיפו לזה שחקנים כמו ולאד מוראר שעזב את בית"ר ירושלים בלי לרשום דקת משחק, ושמות את כריסטיאן סרגי וגבריאל ג'ורג'ו בשנה שעברה, ותבינו למה בינואר קבוצות ישראליות כבר בחנו בזהירות יתרה את מועמדותם של כדורגלנים מרומניה. אבל לשרשרת השחקנים שלא הצליחו כאן יש גם צד שני. למשל אנתוני וואקמה, למשל אובידיו הובאן, למשל פלורין אקים.

פלורין אקים הפועל פתח תקוה חוגג מול אלון נצר הפועל ניר רמת השרון. קובי אליהו
נחשב לאחד מהזרים הבולטים בליגה הלאומית. אקים בשחור/קובי אליהו

פלורין אקים בן ה-24 הגיע בקיץ להפועל פתח תקוה והפך לאחד מהשחקנים הבולטים בליגה הלאומית. בשנה שעברה הוא שיחק באוניברסיטטה קלוז'. לא בדיוק שיחק, בסך הכל רשם ארבע הופעות ושער אחד. עונה קודם לכן פרץ בסגאטה נבודאר עם 26 הופעות, שער וארבעה בישולים. בסוף העונה הוא חתם לשנתיים בקלוז', אך אז התעוררה בעיה. בין הסוכנת שלו, אנה-מריה פרודאן, לבין נשיא קלוז' התפתח סכסוך על רקע כספי והוא ושאר המיוצגים שלה לא קיבלו הזדמנויות.

קלוז' פשטה רגל והשחקנים שוחררו, אקים חיפש קבוצה והחליט לקחת סיכון ולהגיע להפועל פתח תקוה בליגה השנייה בישראל. מנחם קורצקי התלהב מהשחקן, שוחח עימו ושיכנע אותו להגיע לישראל. קורצקי שחתום גם על הבאת אנתוני וואקמה וקלאודמיר, לא ממהר להחתים שחקנים שמיעטו לשחק, אבל הפעם התלהב, חרג ממנהגו וביקש להזמין את אקים למבחנים.

"שנה קודם הוא שיחק ונראה טוב בליגה הבכירה ברומניה אבל עדיין ביקשתי לראות אותו לפני שחותמים", מספר קורצקי, "פלורין הגיע להתרשמות ורק אחרי שראיתי אותו הוא הוחתם. הוא שחקן מאוד ממושמע וטקטי שמוסיף יכולת אישית. השדרוג הגדול שלו לליגת העל יגיע אחרי שהוא ישפר את גרף המספרים. ברגע שיש אופי כמו שלו עם רעב גדול ורצון להילחם על הקריירה, יקרו לו רק דברים טובים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מאמן הפועל פתח תקוה, מנחם קורצקי. ברני ארדוב
"השדרוג הגדול של פלורין לליגת העל יגיע אחרי שהוא ישפר את גרף המספרים". קורצקי/ברני ארדוב

אקים עצמו נלחם עם הפועל פתח תקוה על כרטיס לליגת העל, אבל בתקופה האחרונה הוא הולך ומתרחק משם. שישה משחקים ללא ניצחון והידרדרות למקום החמישי, כרטיס אדום במשחק נגד מ.ס אשדוד וחילוץ כבר בדקה ה-39 מול הפועל אשקלון.

"זה כואב מאוד", סיפר הקשר הרומני בסוף השבוע, "מרוב שאנחנו רוצים, כלום לא הולך. הקהל מתוסכל ואני מבין אותו. יש לנו את האוהדים הכי טובים בליגה ואנחנו קבוצה שצריכה לעלות לליגת העל. אנחנו מאכזבים אותם שבוע אחרי שבוע וזה כואב להם. הקבוצה היא החיים שלהם ואי אפשר לכעוס עליהם שהם מתוסכלים. במשחק נגד אשדוד עשיתי טעות. הם הובילו, התחילו לעשות משולשים והקהל צעק 'אולה' בכל מסירה. אני לא מסוג השחקנים שיכולים לחיות עם זה. אתה אומר לעצמך שהדברים האלה לא יוציאו אותך מדעתך, אבל כשאתה חם, אתה מאבד את זה ורוצה לגמור את ה'אולה' הזה בכל מחיר. אני מקווה שמתישהו אני אלמד לא להגיב לדברים האלה, אסור לי".

מה גרם לך לקחת להגיע לליגה השנייה בישראל?

"השנה שעברה שברה אותי. לא קיבלנו משכורות, קלוז' התרסקה ושאלתי את עצמי מה אני עושה במקצוע הזה. בקיץ ויתרתי על הצעות מליגה הבכירה ברומניה ממועדונים שכנראה לא הייתי רואה בהם את הכסף. העדפתי את הליגה השנייה כאן גם כדי לשנות אווירה ולהתחיל משהו חדש, הייתי חייב להתנתק. הבעיות ברומניה מרסקות הרבה שחקנים וגורמות להם לאבד עניין במקצוע ולכן גם הרמה ירדה. ההורים שלי הרוויחו כמה מאות יורו ביחד בחודש, אבל עשו הכול לעזור לי עם הדברים הבסיסיים כמו נעליים וכדור. אני תמיד מזכיר את זה לעצמי ונלחם על האפשרות לשחק כדורגל ולהתפרנס ממנו".

פלורין אקים הפועל פתח תקוה. ברני ארדוב
"אני נלחם על האפשרות לשחק כדורגל ולהתפרנס ממנו". אקים/ברני ארדוב

בקלוז' שיחקת עם ולאד מוראר, שהושבת בדיוק כמוך בגלל הסכסוך בין הסוכנת לבעלים. מה קרה איתו בבית"ר ירושלים?

"מה שאני יכול לומר זה שהוא פשוט טיפש. הוא עשה טעות גדולה. הוא קיבל הזדמנות באחד המועדונים הגדולים בישראל, אבל התעסק בשטויות ו-ויתר. הפציעה שלו הייתה בראש. כן ניתוח או לא ניתוח, הוא היה חייב לטפל בעצמו ולעשות הכל כדי להרוויח את ההזדמנות הזאת. הוא עוד יצטער על זה שהתנהג כמו ילד".

שחקנים שהיו מאוד משמעותיים ברומניה, כמו דה לוקאס ואנטל, נחתכו בינואר

"הסגנונות שונים. כאן הכדורגל יותר אגרסיבי ולא כל מי שמצליח ברומניה יכול להצליח בישראל. זה טבעי שחתכו אותם, אף אחד לא זוכר להם את זה שהיו כוכבים ברומניה. הם קיבלו כאן הרבה כסף ותנאים טובים במועדונים גדולים והיו חייבים לתת תוצרת. צריך לדעת להתאקלם ולהתאבד על ההזדמנות שלך, וגם להבין שמה שעשית בעבר לא מספיק. הם שחקנים מצויינים ואם היו עובדים מספיק קשה כדי להתאים את עצמם, צגם כאן הם היו כוכבים גדולים. אבל הם לא רצו מספיק".

גם חברך הטוב קלאודיו בומבה עדיין מחפש את עצמו

"קלאודיו עבר תקופה קשה. הוא לא רצה להגיע לישראל בשלב הראשון, אך בטרגו מורש הכריחו אותו. זה טבעי ששחקן צעיר ירצה להתקדם למקום טוב יותר באירופה, במיוחד אחרי העונה המצויינת שהייתה לו ברומניה. מה גם שהוא צעיר ולוקח זמן להתאקלם. אני חושב שהוא עבר את התקופה הקשה והיום הוא בשלב טוב יותר. עם המאמן החדש גוטמן, הוא נלחם על המקום שלו וההצלחה בקריירה. אני אומר לך בוודאות - ברגע שקלאודיו בומבה יקבל קצת ביטחון וירגיש טוב על המגרש, הוא יהיה הקשר הטוב ביותר בישראל".

שחקן הפועל תל אביב קלאודיו בומבה. יוסי ציפקיס
אקים: אני חושב שבומבה עבר את התקופה הקשה והיום הוא בשלב טוב יותר"/יוסי ציפקיס

לפחות רומני אחד מביא כבוד, אובידיו הובאן

"קודם כל צריך להגיד לו 'כל הכבוד' על זה שהוא יצא מרומניה בגיל מבוגר והשתלב בקבוצה כל כך איכותית בישראל. להבדיל מאנטל או דה לוקאס, הוא התאים את עצמו לישראל ולא חיכה שישראל תתאים את עצמה אליו. גדלנו באותה העיר, היינו שכנים, הוא מודל חיקוי עבורי. שחקן שיצא מרומניה אחרי גיל 30, מצא את מקומו בישראל ועוד מעט זוכה באליפות. בשנים האחרונות הוא זוכה להכרה שהוא לא זכה לה לפני גיל 30. זה מדהים. הסיפור שלו נותן לי הרבה כח, אני מאמין בעצמי וביכולות שלי ולשם אני מכוון. לעשות מסלול מסודר אל הרמות הגבוהות, לעלות עם הפועל פתח תקוה ליגה ולהיות שחקן משמעותי בליגה הראשונה בישראל".

אומרים שהובאן מכוון לעזוב בקיץ

"אני לא חושב. אליפות אירופה אמנם יכולה לשנות דברים, אבל ממה שאני מכיר אותו הוא מאוד מעריך את מה שיש לו ואת מה שהוא מקבל בבאר שבע. לדעתי הוא ירצה להמשיך שם ולנסות בשנה הבאה לעלות לשלב הבתים של ליגת האלופות אם הם יזכו באליפות. הוא מסוג האנשים שמעריכים מקום שנותן לו הרבה ולא ימהר לעזוב בשביל הצעה מעט טובה יותר. אם הוא יקבל הצעה מסין או מדינה אחרת בסכומים שאי אפשר לסרב להם, כולם יבינו אותו. הוא לא צעיר והוא רוצה לסיים את הקריירה עם כמה שיותר כסף".

ההורים שלך הגיעו לאחרונה לביקור כאן פעם ראשונה

"כן, חיכיתי להם מאוד. זאת הפעם הראשונה שהם בישראל וזה מרגש מאוד גם עבורם. הגאווה הכי גדולה זה שהם באים לראות אותי משחק במדינה אחרת. הם הכול בשבילי. החלום שלי הוא להתקדם ולהרוויח מספיק כסף כדי לעזור למשפחה שלי שתוכל לחיות חיים טובים יותר. זו המהות שלי כאדם. מאוד שמחתי שהגעתי למדינה קדושה לנצרות כמו ישראל ואמרתי להם שכאשר יגיעו אקח, אותם לירושלים, לנהר הירדן איפה שישו נטבל. וכמובן שיאכלו חומוס ופלאפל, אחרת הם לא באמת יוכלו לומר שהיו בישראל".

הפועל פתח תקוה תעלה ליגה?

"אני מאוד מאמין שכן, מגיע לנו, אנחנו קבוצה טובה וחזקה עם הרבה מאוד מוטיבציה וקהל מדהים שדוחף אותנו ותומך. היו רגעים קשים והקהל קצת כעס, אבל עוברים את זה. זה מועדון שלא צריך להיות בליגה השנייה".

אובידיו הובאן שחקן הפועל באר שבע. יוסי ציפקיס
אקים: "ממה שאני מכיר את הובאן, הוא מאוד מעריך את מה שיש לו ואת מה שהוא מקבל בבאר שבע"/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully