וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שייט: שחר צוברי ניצח בשיוט המדליות וסיים שישי באליפות העולם

צוברי שיפר את מעמדו בקרב על הכרטיס לריו כשהגדיל את היתרון על פני משיח (סיים 27): "שמח מאוד, נמרוד יצטרך פודיום בפלמה". אצל הנשים: גלר 14, דוידוביץ' 19. עד גיל 21: מדליית כסף להלר, ארד לדריהן

צילום: ברני ארדוב, עריכה: קובי אליהו
שחר צוברי. אורן קורנפלד, מערכת וואלה!
צעדך בדרך לריו. שחר צוברי/מערכת וואלה!, אורן קורנפלד

שחר צוברי סיים היום (שבת) במקום השישי באליפות העולם שנערכה באילת, אחרי שהוא טיפס שני שלבים בעקבות העובדה שהוא ניצח בשיוט המדליות שמעניק ניקוד כפול. המיקום הזה הוסיף לא פחות מ-15 נקודות במאבק מול נמרוד משיח, מה שמעניק לו בסך הכול 22 נקודות לעומת 11.25 של משיח, שסיים 39 בשיוט האחרון ונותר במקום ה-27 הכללי בסיום התחרות. ההכרעה ביניהם תעבור לפלמה דה מאיורקה באמצע חודש מרץ שם תתקיים תחרות המבחן האחרונה.

אגב, בפלמה מוענקות מחצית מהנקודות המוענקות אליפות העולם. מדליית זהב תהיה שווה 25 נקודות, כסף 20 וארד 15. כלומר: רק אם משיח יעמוד על הפודיום בתחרות הבאה ויריבו יישאר בחוץ, הוא יוכל לשנות את התמונה, למחוק את פער 10.75 הנקודות ולמנוע מצוברי הופעה שלישית באוליפיאדה. אך יש גם סייגים. ארד של משיח לדוגמה, במקביל למקום רביעי (8.5 נקודות) של צוברי, עדיין ישאירו את הכרטיס אצל צוברי.

בסיום אמר צוברי: "היה שבוע מאוד קשה. היו תנאים מגוונים וקשים. במהלך השבוע היו הרבה עליות ומורדות, ובסך הכול היום ידעתי שאני צריך לבוא ולעשות שיוט טוב כדי לנסות ולנצח. ידעתי שאני יכול תיאורטית להגיע עד למקום החמישי בהנחה שכולם יסתדרו לפי הסדר הנכון, מה שנקרא. עליתי שני מקומות, סיימתי שישי. אני שמח מאוד, זה הכי טוב שהייתי יכול לעשות היום. זו הרגשה טובה".

על התחושות שבהן הוא מסיים את האליפות: "לא הייתי מגדיר את זה כאכזבה, אולי קצת פספוס. באמת באו לפה הגולשים הכי טובים בעולם. הייתה תחרות ברמה וקשה מאוד. אני חושב שהיו לי שני שיוטים שאם הייתי עושה אותם יותר טוב, התמונה הייתה נראית אחרת. לכל גולש יש את השיוט או השניים של אם ואם. אני מרגיש שעשיתי דברים טובים ומבסוט מהתוצאה".

על המשך המאבק על הכרטיס לריו: "הצלחתי היום להשיג עוד שתי נקודות, מה שמגדיל את הפער לבערך 11 נקודות. זה אומר שבפלמה נמרוד יצטרך לסיים על הפודיום ולנצח, ואני מחוץ לפודיום. זה הסנריו היחיד שיכול למנוע ממני להשתתף באולימפיאדה, אבל כמו שראינו בקמפיין ללונדון, הכול אפשרי עד הדקה ה-90. אני אקח חופש של שבוע, ומבחינתי זה לא נגמר עד שזה לא נגמר".

פיוטר מישקה, מלגורזטה ביאלקה שייטים פולין. ברני ארדוב
דאבל פולני. אלופי העולם פיוטר מישקה עם מלגורזטה ביאלקה/ברני ארדוב

מי שזכה במדליית הזהב הוא הפולני פיוטר מישקה שאמנם סיים תשיעי בשיוט המדליות, אבל הפער האדיר מאתמול אפשר לו להוריד רגל מהגז ובכל זאת לסיים עם הזהב. קירן בדלו ההולנדי סיים עם הכסף ובן ארצו דוריאן ואן ריסלברג הסתפק בארד. אצל הנשים הפולניה מלגורזטה ביאלקה השלימה זהב כפול למדינתה והותירה את ביירון שואו הבריטית לחגוג עם הכסף. ליליאן דה חאוס ההולנדית לקחה את הארד.

לאחר שיוט נוסף שנערך היום לנשים עולה כי נוגה גלר הצעירה סיימה 14 כללי ומעין דוידוביץ 19. לא פחות מעניין הוא שהדר הלר סיימה עם מדליית כסף עד גיל 21 בעוד נוי דריהן סיימה עם הארד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully