וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטיה גולדרינג החליטה שלא לייצג את ישראל

26.2.2016 / 22:21

האתלטית הישראלית-אמריקאית, שמבקרת בימים אלה בארץ אחרי שהבטיחה קריטריון לריו, החליטה לוותר על האפשרות לייצג את המדינה, בין השאר בשל הביקורות שהושמעו כלפיה. רפי פלד אישר: "מצר על ההחלטה, נקבל אותה בזרועות פתוחות בעתיד"

קטיה גולדרינג, האתלטית הישראלית-אמריקאית המחזיקה באזרחות ודרכון ישראלים, החליטה שלא לייצג את המדינה, כך נודע הערב (שישי). ההחלטה מגיעה למרות שבימים האחרונים שהתה גולדרינג בארץ ובדקה אפשרות לפעול במטרה להשתתף במשחקים האולימפיים בריו, בריצת מרתון.

גולדרינג קבעה לפני למעלה משבוע את הקריטריון האולימפי, כאשר סיימה במרתון לוס אנג'לס במקום התשיעי עם זמן מצוין של 2:35:27 שעות (המהווה שיא ישראלי חדש). היא שיפרה כמעט בחמש דקות את שיאה האישי וקבעה תוצאה שטובה בכ-10 דקות מהקריטריון האולימפי. למרות זאת, גולדרינג לא עמדה בתקנות של הוועד האולימפי לייצוג ישראל בריו, שכן היא לא התחרתה תחת דגל ישראל בשנה שלפני האולימפיאדה.

באיגוד האתלטיקה ביצעו ניסיונות להחריג את גולדרינג ופעלו בשיתוף עם הוועד האולימפי בתקווה לאפשר לאתלטית להתחרות תחת דגל ישראל. לוואלה! ספורט נודע כי גולדרינג הבינה שהיא תידרש להעתיק את מגוריה לישראל על מנת לייצג את המדינה, דבר המהווה בעיה מבחינתה, שכן היא לומדת בארצות הברית ומתגוררת שם. בנוסף, מאז קבעה את הקריטריון, נחשפה האתלטית לדברים שנאמרו עליה בפורומים שונים ולספקות לגבי הישראליות שלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ויתרה על התענוג. גולדרינג/מערכת וואלה!, צילום מסך

בימים האחרונים שהתה גולדרינג בישראל, בבית סביה ברחובות, שם זכתה לביקורים מצד אנשי איגוד האתלטיקה ובהם יושב הראש רפי פלד, שהתבשר הערב על החלטתה. למרות ניסיונות השכנוע הרבים, גולדרינג הבהירה כי היא אינה מתכוונת בשלב זה לייצג את המדינה. היא תוכל לשנות את החלטתה בעתיד.

פלד אישר את הפרטים ואמר לוואלה! ספורט: "אני מצר על כך שקטיה החליטה בסופו של דבר לחזור לארצות הברית ולא לייצג בשלב זה את ישראל. אשמח תמיד לקבל אותה בזרועות פתוחות ולמרות זאת, אני מבין מאוד את הרצון וההתלבטות שלה. כיוון שהיא קבעה את מקום מושבה בארצות הברית, קשה לשכנע אותה".

היו"ר הוסיף: "התרשמתי שמדובר בבחורה איכותית מאוד וברמה גבוהה ואין לי ספק שהיא הייתה יכולה להוסיף לאתלטיקה הישראלית ולנוף האנושי במדינת ישראל. אני גם מודה לוועד האולימפי על כך שמצאתי שם אוזן קשבת ושלא פסלו על הסף את האפשרות לשלב אותה באולימפיאדה ואף ראו בעין חיובית את הצעדים שעשינו על מנת שהיא תוכל להשתלב באולימפיאדה בריו, אך הדבר מטעמה של קטיה לא צלח. שערי האתלטיקה הישראלית פתוחים אליה בכל עת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully