וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שובר השוויון של באר שבע, הפתרון של מכבי חיפה: שימו לב אליהם

27.2.2015 / 6:30

האיש שיותר משמעותי אפילו מברדה אצל מוליכת הטבלה, פצצת האנרגיה שהעירה את הפועל עכו, האקס הנוקם של מכבי תל אביב ודור העתיד של מכבי נתניה. חמישה שחקנים שכדאי לשים לב אליהם השבוע

עריכה: טל רזניק

בווידאו: כל שערי השבת שעברה בליגת העל

הישורת האחרונה של העונה הסדירה בליגת העל מספקת לנו מאבק עיקש על מקום בפלייאוף העליון. שבע קבוצות, שלושה מקומות ומתח רב שמתנקז לכדורגל בינוני ומפוחד. זה מה יש. כשהאליפות תוכרע בין הפועל באר שבע למכבי תל אביב והמקום השלישי כמעט סגור אצל בית"ר, שלוש הקבוצות הנוספות - בנות המזל, יש שיגידו - בעיקר יתפללו לניסים דרך הגביע כדי להגיע לאירופה. עם זאת, כשאתה במקום השישי, רחוק שש נקודות בלבד מהקו האדום, הגעה לפלייאוף העליון זו ברכה אחרת, שפשוט מצילה אותך מדפיקות לב. האקשן והספקולציות בצד, הנה חמישה סיפורים שנותרו בשולי הכותרות ומחוץ לחישובים.

חסן אבו זייד

אליניב ברדה הפועל באר שבע מול חסן אבו זייד בני יהודה. ברני ארדוב
חסן אבו זייד, משמאל/ברני ארדוב

הקשר האחורי של בני יהודה סיים את טראומת רוסיה וחזר היישר למאבק על הפלייאוף העליון. אחרי 10 דקות של חימום מול הפועל כפר סבא, אבו זייד חזר להרכב בשני המשחקים האחרונים של בני יהודה, בדיוק במקום בו פרח והפך אפילו לרכש של ג'ורדי קרויף. התוצאות? ככה ככה.

2:0 ספגו הכתומים גם מבני סכנין וגם מהפועל באר שבע עם אבו זייד בהרכב. ב-190 הדקות שלו בקאמבק הכתום, הקבוצה שלו אפילו לא כבשה. הוא אמנם נכנס לחוליה בעייתית, אך לפחות כרגע, לא הצליח לשדרג אותה.

אז בשבת יפגוש אבו זייד את האקסית ממנה הודח לפני שנשלח לגלות. מכבי תל אביב בבלומפילד זה משחק לא פשוט ויותר מכך, הוא עלול להיות זה שישלח את הכתומים לפלייאוף התחתון. לאבו זייד יש הרבה מאוד מה להוכיח לאלופה, לקרויף ולגולדהאר. לתקוע מקל בגלגלים של מכבי תל אביב במהלך המרוץ לאליפות – זו הנקמה המושלמת.

אנתוני וואקמה

שחקן הפועל באר שבע, טוני וואקמה. ברני ארדוב
אנתוני וואקמה/ברני ארדוב

העדות הכי טובה לגיוון הבלתי נגמר של הפועל באר שבע הגיעה במחזור האחרון, כשאנתוני וואקמה, שהוא אחד השחקנים היחידים בקבוצה ששמרו על יציבות באותה עמדה לאורך כל העונה, זז מהקו לאמצע כי צריך לפנות מקום לכולם.

בן שהר טוב? הוא חייב לשחק. אליניב ברדה הוא באנקר ומאור בוזגלו לא יכול למצוא את עצמו בחוץ. מה עושים? הזר הכי טוב בליגה יזוז למרכז רק כי הוא יכול. זה לא עבד ב-100 אחוז, אבל בסיטואציה ובמומנטום של באר שבע זה אפקטיבי ומביא נקודות.

וואקמה כבר עם שמונה שערי ליגה העונה, יש לו ארבעה בישולים והוא ככל הנראה פקטור חשוב יותר בקבוצה אפילו מברדה, בוזגלו ושיר צדק. ערך מוסף, שובר שוויון, קראו לו איך שאתם רוצים. מול הפועל כפר סבא הוא צפוי שוב לפתוח באמצע ושם, הוא עדיין צריך לשפר דברים ולהתאים אותם לאיכויות של ג'ון אוגו ואובידיו הובאן. מעניין יהיה לראות את זה מתחבר כמשהו לטווח ארוך.

דין גל

דין גל שוער מכבי נתניה. מגד גוזני
דין גל/מגד גוזני

קשה להאשים את דין גל בהפסד להפועל רעננה. שריר החשק של ברק לוי נמתח ברגע האמת והשוער השני הוקפץ כדי "להתחיל להריץ אותו לקראת העונה הבאה". בפועל, יש לו חלק בספיגה, כמה יציאות לא טובות ולצדן כמה הצלות יפות. לא הרשים במיוחד, אבל זה לא העיקר.

דין גל היה שוער לא רע בכלל בעונה שעברה בנוער. הוא ספג 16 שערים ב-20 משחקים ויש לשער שאם היה משחק כל העונה, אולי נתניה הייתה מסיימת במקום גבוה יותר בליגה לנוער. עם זאת, כמו הקלישאה הידועה, המעבר בין נוער לבוגרים הוא סיפור אחר לחלוטין.

גל חייב להבין שאין עליו לחץ מבחינת הישגיות. כל פעולה שלו תזכה לתשואות וכל טעות תתקבל יחסית בהבנה. בשבת הוא יעלה למשחק הכי גדול בקריירה המתבשלת שלו – מול מכבי חיפה. יריבה ללא ביטחון, עם התקפה תקועה ועם הרבה יותר מה להפסיד. אפשר לבנות שם במשחק כזה.

דילן סייס

שחקן הפועל עכו, דילן סייס. אדריאן הרבשטיין
דילן סייס/אדריאן הרבשטיין

הבלגי האנרגטי הגיע לפני כחודש ומיד נזרק להרכב של הפועל עכו, שהראתה אז סימני גסיסה. בארבעת המשחקים מאז קיבל את החולצה, הפועל עכו הצליחה לכבוש - לא דבר של מה בכך עבור קבוצה שלא מצאה את הרשת ב-12 משחקים העונה.

סייס וסמואל גילמור יוצרים בעיה לכל הגנה בליגה. הם מהירים, טכניים, מחליפים עמדות והשילוב ביניהם הוא מה שיכול להשאיר את עכו בליגה. סייס הוא שחקן קו קלאסי, הוא צעיר (עוד לא בן 20) ואם ימשיך ביכולת הזו, ודאי יגיע בעונה הבאה לקבוצה גדולה יותר.

ההגנה של הפועל תל אביב זה לא הדבר היציב ביותר שראתה ליגת העל העונה, בלשון המעטה. החוליה מתחלפת בתכיפות והיא סופגת כמעט בכל משחק מטעות קשה בהגנה. סייס מומחה בלנצל טעויות. הוא יכול להביך שחקנים איטיים כמו וינטרה ושיימן, ועשוי להיות זה הקוץ בתקוות של האדומים להמשיך את המומנטום.

דקל קינן

דקל קינן שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
דקל קינן/ברני ארדוב

בלם מכבי חיפה ויתר על הרפתקת מינסוטה והחליט לסיים את העונה בירוק לפני שיקבל החלטות. את 2015/16 הוא רוצה לסיים בטעם טוב, ומבחינת הקבוצה זה אומר פלייאוף עליון. מכבי חיפה צריכה שלוש נקודות כדי להבטיח את המטרה הנוכחית שלה, כשמי שתנסה להפריע לה זו מכבי נתניה האנמית.

קינן יתמודד עם לא מעט קשיים במשחק הזה לפני שירצה הרחקה בגומלין רבע גמר גביע המדינה. אוראל דגני בספק גדול, מארק ואליינטה חווה ירידה בכושרו ואייל משומר חזר לשחק באופן סדיר רק לא מזמן. קינן נאלץ להתאים את עצמו מחדש שבוע אחר שבוע, מה שבטוח לא עוזר.

מכבי חיפה שמרה על שער נקי ב-11 משחקי ליגה העונה כאשר קינן על המגרש. למרות הירידה ביכולת, אין תחליף לניסיון שלו. הוא מהווה איום מתמיד בכדורים נייחים והוא תמיד היה בלם אגרסיבי. קינן הוא לא הבעיה של מכבי חיפה העונה, אבל בהחלט יכול להיות הפתרון לצרה הקיומית שהיא הגעה לפלייאוף העליון. הדרך לשם עוברת אצל האקסית הקורסת.

מעקב: מה עשו שחקני המדור הקודם?

שחקן בני סכנין, סגס תאמבי, מול שחקן הפועל כפר סבא, ריף מסיקה. אדריאן הרבשטיין
באנקר. סגס תאמבי/אדריאן הרבשטיין

אלון תורג'מן - 90 דקות משעממות ומדכאות מול האקסית מכבי חיפה. בדאונסייד: חבל, היה לו כל כך הרבה מה להוכיח. באפסייד: לא היה היחיד שגרם לנו לפהק.

ברונו פיניירו - 90 דקות סולידיות מול מכבי תל אביב, שהספיקו רק להפריע ולא באמת השפיעו על הצד ההתקפי.

אורלנדו סה - החליף בגדים מהמעיל המחויט למדי משחק ועלה בדקה ה-61 מול הפועל חיפה. לא היה מעורב בשערים, אך הנוכחות שלו ברחבה בהחלט גרמה לבלבול בהגנת היריבה.

ברונו - 77 דקות חלשות ולא אפקטיביות מול מכבי פתח תקוה. לפחות חוסר ההצלחה שלו היה מקביל לחוסר ההצלחה של הקבוצה הפעם.

סגס תאמבי -שוב 90 דקות לקשר ההגנתי המוכשר, שוב בני סכנין ניצחה ולא ספגה. באנקר!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully