וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכו ובית"ר נקנסו ב-15,000 שקלים: "מזל שלא הייתה פגיעה בנפש"

24.2.2016 / 20:25

הדיין גיורא לנדאו הטיל קנסות על שתי הקבוצות בעקבות אירועי המשחק בראשון: "התיאור של כולם נותן תחושה של בלגן". מנכ"ל עכו: "הפרחחים צריכים לעמוד לדין, לא הקבוצות". קנסות למכבי חיפה וסכנין

one

בווידאו: תקציר ניצחונה של בית"ר ירושלים על הפועל עכו

בית"ר ירושלים והפועל עכו התייצבו הערב (רביעי) לדיון בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל, בעקבות אירועי המשחק ביניהן ביום ראשון. כזכור, בית"ר הועמדה לדין הפעם בגין פריצת אוהדי לשדה המשחק (כדי לעבור מיציע אחד לשני). עכו הואשמה באי קיום חובתה כקבוצה המארחת. לאחר דיון סוער, השית הדיין גיורא לנדאו קנס של 15 אלף שקלים על כל אחת מהקבוצות.

בנוגע לעכו כתב הדיין: "לאור עברה הנקי בעבירות מסוג זה, אני גוזר עליה קנס בסך 10,000 שקלים בגין אי קיום חובת הקבוצה הביתית (אי מניעת התפרצות אוהדים למגרש) וכן קנס בסך 5,000 שקלים בגין אי הפעלת השעון האלקטרוני בזמן".

בנוגע לבית"ר כתב: "ההתפרצות לשדה המשחק, גם אם לא נעשתה במהלך המשחק ולא כללה אירועים אלימים, הינה בגדר מעשה חמור ביותר, המהווה אף עבירה פלילית של האוהד עצמו מחד, ומאידך האירוע אכן ארע כ20 דקות לפני תחילת המשחק ולא נשא כל אופי אלים. בנסיבות אלה אני גוזר על הנאשמת קנס בסך 15,000 שקלים".

אוהדי בית"ר ירושלים. אדריאן הרבשטיין
אוהדי בית"ר במשחק בעכו/אדריאן הרבשטיין

מנכ"ל הפועל עכו רפי סולטן אמר במהלך הדיון: "חצי שעה לפני פתיחת המשחק, קרא לי מפקד משטרת עכו ואמר שיש אירוע חריג בקופות. ירד גשם זלעפות ואנשים היו בלחץ. שלחנו לשם חלק מאנשי האבטחה כי זה אירוע של לחץ וסיכון חיי אדם. בהמשך גם קיבלנו החלטה להכניס את כל האוהדים שהיו שם ללא כרטיסים כי אנשים עמדו ממש אחד על השני. החדירה למגרש הייתה קודם להחלטה הזו, ב-19:55, כאשר היו שם שלושה מאבטחים. קראו להם מהיציע המזרחי ואז 10 חבר'ה צעירים שכולם נכנסו באופן רגיל עם כרטיס ובידוק החליטו להשתולל. לדעתי, למרות האחריות שלנו, בית"ר ועכו לא היו צריכות לעמוד לדין, אלא האוהדים הפרחחים שהיו צריכים להיכנס לבית הסוהר".

בבית"ר הציגו טענות אחרות לגמרי מאלה של סולטן, כאשר האירועים בקופות קדמו לאירוע הפריצה למגרש. בכתב ההגנה של המועדון מובהר היטב כי חלק מהאוהדים שנכנסו ליציע המערבי הזמינו כרטיסים ליציע המזרחי, אך לא ניתן להם להיכנס. מעבר לכך, מוסיפה בית"ר את עמדת משרד הכרטיסים "בימות" בנוגע לאנדרלמוסיה שהתרחשה וטענתה כי לא קיבלה את התנאים הנאותים מעכו לחלוקת כרטיסים ראויה.

משקיף המשחק אבי לוי הוסיף בדיון: "בפריצת האוהדים לא היה מגע עם שחקני עכו. רק לאחר שהם פרצו לכר הדשא, המאבטחים פעלו ועצרו שישה אוהדים".

הדיין גיורא לנדאו אמר: "התיאור של כולם נותן תחושה של בלגן. לא היו מספיק מאבטחים שיעצרו את האוהדים. הבעייתיות היא בנסיבות שהובילו לאירוע, לא הבנתי מה היה הטריגר. בסופו של יום האחריות היא על הקבוצה המארחת ולמזלנו לא הייתה פגיעה בנפש. הייתה פה תקלה, רק במזל לא קרה כלום, אבל צריך לראות מה עושים כדי שזה לא יחזור. הייתה כאן פאשלה בהתנהלות ובארגון. ניהלתם אירוע בליגת העל שלא התנהל כמו שצריך. אני מסכים שהאירועים בחוץ היו חשובים יותר, אבל זה גרם לכם לא לשים לב למה שקורה בפנים".

* בני סכנין הואשמה בסעיף של התנהגות בלתי הולמת בגלל השלכת בקבוק שתייה אל כר הדשא במשחק הביתי מול הפועל חיפה ונקנסה ב-10 אלף שקלים, אליהם התווסף קנס בסך 3,000 שקלים בגין אי קיום חובות הקבוצה הביתית (עומס של אנשים במנהרה ובאזור המגרש).

* מכבי חיפה נקנסה ב-3,500 שקלים בעקבות העמדתה השביעית העונה לדין. הקנס הכספי המינורי ניתן "לאור מאמציה והצלחתה של הקבוצה לתפוס את אותו משליך", כתב הדיין נעם ליובין.

(עדכון ראשון: 17:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully