וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב במגעים מתקדמים עם איליי הולמן. מזרחי בעד ז'אן טבק

22.2.2016 / 1:06

הצהובים עוקבים כבר שבועות ארוכים אחר סנטר הפועל אילת לשעבר (26, 2.08 מ'), וכעת, לאחר שסיים את העונה בליגה הסינית, האיצו את השיחות איתו. שחקן הפנים האמריקאי הוצע גם להפועל ירושלים. חילוקי דעות בהנהלה לגבי המשך החוזה של טבק

one

בווידאו: תקציר הניצחון של מכבי תל אביב על עירוני נהריה

קבוצות היורוליג מנהלות מירוץ נגד הזמן להחתמות אחרונות לפני סגירת חלון ההעברות, שיחול השבוע, ומתברר שגם מי שהודחו מהמפעלים היבשתיים אינן שוקטות על השמרים. מכבי תל אביב מנהלת מגעים מתקדמים עם סנטר הפועל אילת לשעבר, איליי הולמן, במטרה להנחיתו בישראל כבר בימים הקרובים.

הצהובים עוקבים כבר שבועות ארוכים אחרי הולמן (27 בחודש הבא, 2.08 מ'), שהיה העונה אחד השחקנים הבולטים בליגה הסינית נטולת ההגנות. הוא שיתף פעולה עם ג'רמי פארגו בז'ג'יאנג גואנגשה, והעמיד ממוצעים מפלצתיים של 22.9 נקודות, 14.4 ריבאונדים ו-1.8 חסימות בעונה הסדירה (כשכל משחק נמשך 48 דקות, כמו ב-NBA).

ברבע גמר הפלייאוף עמד הסנטר על 27 נקודות ו-9.3 ריבאונדים בערב, אבל בסוף השבוע הודח עם קבוצתו בסוויפ 3:0 מול סצ'ואן. עם הישמע הבשורה שהוא סיים את העונה, במכבי החליטו להאיץ עימו את המגעים. הולמן אינו שחקן זול: בסין הוא השתכר קרוב ל-1.5 מיליון דולר, ודרישות השכר שהציג בשיחות עם הצהובים נעות על פי ההערכות סביב כ-50 אלף דולר בחודש.

צפו בביצועיו של הולמן בעונה שעברה בסין

בימים האחרונים הוצע הולמן גם להפועל ירושלים, שבעצמה משוועת לפתרון בעמדות הפנים ושלפני שנה ביצעה מהלך דומה: היא המתינה שדיון תומפסון יסיים את חלקו בליגה הסינית והחתימה אותו.

הולמן זכור היטב לאוהדי הכדורסל בישראל מהיכולת המצוינת שהציג בעונת 2012/13 בהפועל אילת. בעונתו הראשונה מחוץ לקולג' בדטרויט הוא רשם 13 נקודות ו-10 ריבאונדים למשחק והצעיד את קבוצתו של עודד קטש לחצי גמר הפלייאוף, שבו הפסידה לאלופה שבדרך, מכבי חיפה.

באילת השתכר הולמן 95 אלף דולרים בלבד, והקבוצה הדרומית אף דאגה מראש להכניס לחוזהו סעיף שיאפשר לה לשחרר אותו אם יבצע עבירות משמעות. זאת לאור ההיסטוריה הבעייתית שלו: הוא נפצע בעבר בתקרית ירי ואף הושעה ממשחקים בליגת המכללות בעקבות השתתפות בקטטה בקמפוס.

איליי הולמן, הפועל אילת. הפועל אילת,
קדנציה שנייה בישראל? הולמן באילת/הפועל אילת

במכבי תל אביב, שחגגו בסוף השבוע האחרון את הזכייה בגביע המדינה, הצליחו אמש (ראשון) להמשיך את המומנטום החיובי כשגברו על עירוני נהריה 66:78. "זה לא הניצחון הכי יפה שלנו, אבל ניצחנו והמטרה הושגה", אמרו בקבוצה. היום יעבור דווין סמית ניתוח ארתרוסקופיה בברכו, בעקבותיו הוא צפוי להיעדר כ-4-5 שבועות מהמגרשים."כולם מעריכים את זה שהוא שיחק בגביע. הוא נותן את כולו עבור הקבוצה", החמיאו במכבי לסמית'.

סילבן לנדסברג, שבלט אמש עם 26 נקודות, סיכם: "המאמן שוחח איתנו לפני המשחק ואמר שהוא מודע ומבין מה זה להגיע למשחק אחרי זכייה גדולה בגביע. טבק ביקש שנמשיך בקצב הנכון וברגל ימין. לקח לנו זמן להיכנס למשחק אבל בחצי השני שיחקנו טוב יותר ואני שמח שהצלחנו לנצח. הזכייה בגביע זו התחלה, עשינו צעד בכיוון הנכון אבל צריך להמשיך קדימה בצורה חיובית. כולם מודעים שדברים יכולים להשתנות לרעה, אז אסור להרפות וצריך להתקדם בזהירות. העובדה שאנחנו מתקשים לעתים? לדעתי זה יותר מנטלי ממקצועי. אנחנו עובדים קשה כל הזמן ודברים לא הלכו כמו שצריך, עכשיו זה השתנה ואנחנו צריכים לשמור את הראש במקום הנכון. זה גם המפתח להמשך".

בקבוצה ישנם חילוקי דעות לגבי בחירת המאמן לעונה הבאה. שמעון מזרחי סבור כי ז'אן טבק ראוי להמשיך, כשבשיחות מאחורי הקלעים, מזרחי מציין כי לא טבק בנה את הקבוצה ולכן מגיעה לו הזדמנות להמשיך.

סילבן לנדסברג. ברני ארדוב
"הזכייה בהגביע זו התחלה". לנדסברג/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully