וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי כאן הקורבן? מנואל פלגריני וההתבזות של סיטי במדור נבחרי השבוע

22.2.2016 / 7:15

מאמן מנצ'סטר סיטי, שחש פגוע מאז הודעת מינויו של גווארדיולה, זעם על לוח הזמנים הצפוף ובהחלטה מתריסה אחת לא רק ביזה את מורשת הגביע האנגלי, אלא הפקיר את שחקניו הצעירים ובייש את המועדון. וגם: האיש למענו יקריבו את טוטי, הפלופ שהתהפך לטובת אינטר והמספרת של מולר

one

בווידאו: תקציר התיקו בין מלאגה לריאל מדריד

שחקן השבוע

מוחמד סלאח - רומא

אחרי הניצחון 1:2 על סמפדוריה לפני כשבועיים, הואשם מוחמד סלאח באנוכיות וספג ביקורות גם מבית על חוסר הפרגון לחבריו בהתקפת רומא. "עכשיו הוא צריך ללכת לכספומט", הזכיר מאמנו לוצ'יאנו ספאלטי. "יש אצלנו חוק: מי שלא מוסר, צריך להזמין את החברים שלו לארוחה". אז המצרי שילם, הראה שלמד את הלקח עם שני בישולים (ראשונים שלו העונה בליגה) ושער מול קארפי במחזור הקודם, והשבוע זכה לאכול בעצמו את הקינוח.

בזמן שכולם התמקדו בלחלוחית בעינו של פרנצ'סקו טוטי ביציע, סלאח היה האיש שהכריח את כולם להסיט את המבט בחזרה אל הנעשה בכר הדשא. אדין דז'קו אמנם כבש פעמיים וגם בישל ב-0:5 על פאלרמו, אבל זה רק אחרי החמצה מחרידה מול שער ריק. על רגעי האושר האמיתיים היה אחראי המושאל מצ'לסי, שהבקיע תוך שתי דקות את הצמד הראשון שלו במסגרת הליגה האיטלקית והעלה את מאזנו העונתי לתשעה שערים - הכי הרבה בקריירה. השער השני היה גולת הכותרת. סלאח השתלט רע בעזרת החזה, אך הצליח להקדים את השוער, לברוח ימינה וכשהכדור כבר נושק לקו, מזווית שנראית בלתי אפשרית, לסובב בשמאל אל הרשת.

"סלאח היה האיש שהמתיק את תחושת המרירות הרווחת באולימפיקו מפרשת טוטי", נכתב ב"גאזטה דלו ספורט" לאחר המשחק. "הפרעוני רץ, כדרר, כבש שער משוגע וגם הוציא לשון בערב קסום". כאשר סלאח נשאל על השער המרהיב שכבש ועל הדמיון לביצוע של כריסטיאן ויירי מ-1998 (בגביע אופ"א נגד פאוק סלוניקי) הוא נזכר כנראה בחוק הכספומט של ספאלטי והשיב במבוכה: "מצטער, אני לא מכיר את השער של ויירי, רציתי בכלל למסור לדז'קו. ניסיתי לבשל, אבל בסוף לא הייתה לי ברירה ויצא גול גדול".

ההצגה של סלאח לא רק העלתה חיוך על פניהם של אוהדי רומא, אלא גם חיזקה את הקו של ספאלטי בפרשת טוטי. מבחינתו, הההשפעה של סלאח בשלושת השבועות האחרונים (ארבעה שערים ושני בישולים) ושיתוף הפעולה שלו עם דז'קו, רק מוכיחים שהמקום של הקפטן תפוס. עם תצוגות כאלה, בסופו של דבר גם האוהדים יידעו להודות לטוטי על שני עשורים נפלאים, להיפרד בכבוד ולהביט לעבר העתיד.

מוחמד סלאח שחקן רומא. AP
זכר את חוק הכספומט. מוחמד סלאח/AP

מאמן השבוע

מנואל פלגריני - מנצ'סטר סיטי

* חוס הידינק אמר בסיום שמינית גמר הגביע האנגלי ש"זהו מקדש הכדורגל ואסור להמעיט בערכו"; מנואל פלגריני הודה עוד לפני השריקה שמבחינתו "לא מדובר במשחק אמיתי".

* הידינק עלה עם אותם 11 שחקנים שפתחו בליגת האלופות מול פריס סן ז'רמן; פלגריני ביצע לא פחות מתשעה שינויים בהרכב והעלה שישה בני עשרה, מתוכם חמישה בהופעת בכורה.

* הידינק האריך את רצף המשחקים שלו ללא הפסד במסגרות המקומיות ל-12; פלגריני יוצא לקייב עם רצף עגום של שלושה הפסדים לראשונה מאז נובמבר 2010.

* הידינק ידע מראש שהגיע לזמן קצוב; פלגריני יודע כבר מי מחליפו.

שני מאמנים בכירים שנקלעו לסיטואציה דומה (לא זהה, אבל די דומה) ומתנהלים בצורה שונה לגמרי.

מנג'ר מנצ'סטר סיטי מנואל פלגריני. רויטרס
שמינית גמר גביע? "לא משחק אמיתי". מנואל פלגריני/רויטרס

במקרה של פלגריני, בתקופה הקרובה נדע אם ההחלטה הזו לבצע "תעדוף מפעלים" ולהתבזות עם תבוסה 5:1 מול צ'לסי, הייתה זו שחיסלה לו ולמנצ'סטר סיטי את העונה. המאמן הצ'יליאני כעס על חוסר ההתחשבות מצד ההתאחדות האנגלית שקבעה לו משחק גביע קשה בסטמפורד ברידג', שלושה ימים לפני משחק החוץ מול דינמו קייב במסגרת שמינית גמר ליגת האלופות. אז הוא רטן והתבכיין, אבל בניגוד לאחרים לא הסתפק רק בדיבורים. כבר בשבוע שעבר הודיע כי יופיע עם הרכב צעיר, והוא אפילו לא ציפה מהילדים לעשות משהו מול צ'לסי. הרי "לא מדובר במשחק אמיתי". אז חמשת הצעירים שזרק למים העמוקים, טבעו מתחת לגשר.

דווקא הוותיקים היו גרועים יותר. קשה לבוא אל הילדים בטענות, כמה מהם אף הרשימו. אבל ברגע שפלגריני זרק אותם להרכב רק כצעד מתריס, אחרי שלא נתן הזדמנות ראויה לתוצרי האקדמיה כל אורך התקופה שלו במועדון, הוא למעשה זרק מפעל. הוא הביך את האוהדים שלו עם התבוסה הכי גבוהה של המועדון בגביע מאז 1988, הפקיר את הצעירים בזירה חסרת סיכוי ופגע במסורת. נכון, מפעל הגביע כבר לא יוקרתי כבעבר, אך הוא עדיין משמעותי עבור האנגלים ומבדיל אותם מיתר המדינות שכבר מזמן מתייחסות לגביע כאל מפעל זניח.

"אם יש קבוצה אחת שמכבדת את כל המפעלים, זו מנצ'סטר סיטי", השיב פלגריני לביקורות הרבות, כולל זו של חלוץ העבר אלן שירר שהזכיר כי גם ברצלונה ואתלטיקו מדריד שיחקו במסגרת מקומית שלושה ימים לפני משחק בליגת האלופות. "זו הסיבה שאנחנו בגמר גביע הליגה, זו הסיבה שניצחנו בשני הסיבובים הקודמים. הפעם לא יכולנו לעשות את זה, כי יש לנו כרגע דברים יותר חשובים. מה שחשוב זה לעזור לקבוצות האנגליות להצליח בליגת האלופות. לא יכולנו לקחת את הסיכון כשיש לנו שבעה שחקנים פצועים. נאלצתי לבחור, ואני חושב שקיבלתי את ההחלטה הנכונה".

עלייה לרבע גמר היסטורי בליגת האלופות וזכייה בגביע הליגה ביום ראשון הבא מול ליברפול, אולי ישכיחו את הפיאסקו בגשר ויהוו טיעון מנצח עבור פלגריני. אם במקרה יסיים גם את העונה הנוכחית ללא תואר, ההתבזות הגדולה הזו תיזכר ככתם הכי גדול על הקדנציה שלו באנגליה.

ססק פברגאס שחקן צ'לסי (שמאל) מול אלש גרסיה שחקן מנצ'סטר סיטי. Mike Hewitt, GettyImages
הצעירים הופקרו רק כדי להבהיר נקודה. אלש גרסיה מול ססק פברגאס/GettyImages, Mike Hewitt

פלופ השבוע

אנדראה ראנוקיה - סמפדוריה

"על כל גול של אינטר תהיה גם טעות אחת של ראנוקיה שתעלה במשחק" - כך סיכמו אוהדי הנראזורי את העונה שעברה, שהייתה עגומה מבחינת הבלם האיטלקי וכן מבחינת הקבוצה בה שימש לעתים כקפטן. רוברטו מאנצ'יני הסיק מסקנות, הביא בקיץ את מירנדה וג'ייסון מוריו, ואחרי חצי שנה בה פתח רק פעם אחת בהרכב, ראנוקיה הבין שכדי לשמור על הסיכוי הקטן שלו להגיע ליורו 2016 עליו לעזוב. אז הוא יצא לחצי שנת השאלה בסמפדוריה, שכנראה מצטערת על המהלך.

בחמש הופעות במדי הבלוצ'רקיאטי, הבלם בן ה-28 ביצע כבר שלוש טעויות שהובילו לספיגה. המאזן של סמפ בחמישה משחקים עם ראנוקיה: שלושה הפסדים, שתי תוצאות תיקו ו-10 שערי חובה. בשבת, הגיע התור של אינטר להרגיש איך זה להיות בצד השני וליהנות מטעות של ראנוקיה. אחרי שהיה חלק מהבלגן בהגנה בשער של דנילו ד'אמברוסיו (האיטלקי הראשון שכובש עבור אינטר מאז... ראנוקיה בדצמבר 2014) הבלם נתן בדקה ה-73 לכדור פשוט לעבור בין רגליו וראה את מאורו איקרדי עט על השלל ודוהר לעבר השער. ראנוקיה, בתפקיד אולג קוזנצוב, סיים חפוי ראש את המרדף חסר הסיכוי. רגע שמסמל גם את מצב הקריירה שלו.

מאורו איקרדי שחקן אינטר לפני אנדראה ראנוקיה שחקן סמפדוריה. GettyImages
נתן לאינטר לראות איך זה מרגיש כשנהנים מטעות שלו. אנדראה ראנוקיה רודף אחרי מאורו איקרדי/GettyImages

מהלך השבוע

המספרת של תומאס מולר - באיירן מינכן

"יש חתיכות בפאזל שאי אפשר לשלם עבורן. אתה לא מוכר אותן, אלא אם כן אתה נואש לכסף. ובאיירן לא נואשת, אז אין סיכוי שנמכור את תומאס מולר. עבורנו הוא יותר מפנומן". זה מה שהיה שלמנהל הספורטיבי מתיאס זאמר להגיד על אפשרות מעבר של הכוכב הגרמני בן ה-26 לאנגליה. ואחרי השער המרהיב שהבקיע לרשת דרמשטאדט, הסיכויים הקלושים ממילא כבר נושקים לאפס. מולר הוא האיש שמסמל כרגע יותר מכל את באיירן מינכן, ולא היה מתאים ממנו לכבוש את השער הכי יפה של הקבוצה העונה.

בדקה ה-71 הוא השתלט על הכדור ברחבה בעזרת החזה, הספיק להסתובב ותוך כדי נפילה הצליח לשלוח בעיטת מספריים מכוונת מעל ידיו של השוער, אל הרשת. מספרת אחת שעושה קצת רעש אחרי 16 שערי ליגה קודמים ושיא קריירה שהתקבל בטבעיות. "זה שער שרק תומאס מולר מסוגל לכבוש", החמיא פרנק ריברי לאיש שתמיד עושה את הדברים בשקט - הכוכב הכי לא כוכב שיש - אבל הפעם הצליח לגזול את אור הזרקורים מהקאמבק שלו.

תומאס מולר שחקן באיירן מינכן (על הקרקע עם הגב). Lennart Preiss, GettyImages
רק הוא מסוגל. תומאס מולר במספרת/GettyImages, Lennart Preiss

ה-11 של השבוע

שוער: אלדין יקופוביץ' (האל סיטי) - 11 הצלות מול ארסנל לגיבור הגביע
מגן ימני: דנילו ד'אמברוסיו (אינטר) - סוף כל סוף כובש איטלקי
בלם: בנימין הובנר (אינגולשטאדט) - אחראי לאחת ההגנות הטובות בגרמניה
בלם: ראול אלבנטוסה (מלאגה) - השער שסגר את סיפור האליפות בספרד?
מגן שמאלי: רפאל גריירו (לוריין) - מתקרב בצעדי ענק ליורו
קשר: גארת' בארי (אברטון) - בישול, 10 תיקולים והופעה משובחת
קשר: אמאדו דיאוורה (בולוניה) - ילד בן 18 שעצר את יובנטוס
קשר: דימיטרי פאייה (ווסטהאם) - שלח את ביליץ' ללמוד לכתוב שירה
חלוץ: תומאס מולר (באיירן מינכן) - הנה, הוא גם וירטואוז
חלוץ: זלאטן איברהימוביץ' (פריס סן ז'רמן) - בליגה משלו
חלוץ: מוחמד סלאח (רומא) - שחקן השבוע

ציוץ השבוע: מסר למסי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully