וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות העולם בשייט יוצאת לדרך באילת: "הכול מוכן, יש אווירה טובה"

21.2.2016 / 9:20

143 גולשים יחלו החל מיום שני להתחרות על התואר באילת, מהם כ-30 ישראלים. אצל הגברים המאבק יתנקז בין משיח וצוברי. דוידוביץ' תנסה להשיג מקום על הפודיום. רוחות מערביות ערות צפויות מחר בעיר הדרומית

אחרי חודשים ארוכים של המתנה, מחר (שני) תצא לדרך באופן רשמי אליפות העולם בגלשני RSX באילת. לא פחות מ-143 גולשים נרשמו לתחרות, 85 מהם גברים ו-58 נשים. קצת פחות מ-30 ישראלים ייטלו בתחרות, שמעבר ליוקרה שבה, החשיבות הגדולה בפן הישראלי היא בבחירת הספורטאים שייצגו את ישראל במשחקים האולימפיים בריו.

אצל הגברים, המאבק מתנקז לשחר צוברי ונמרוד משיח. צוברי, המדליסט האולימפי מבייג'ינג, יחפש הופעה שלישית ברציפות באולימפיאדה, ואחרי הזכייה באליפות ישראל הוא נחוש לנצל את יתרון הביתיות לטובתו כדי לקחת מדליה. נמרוד משיח מוביל עליו בתחרות הפנימית בין שניהם כשיש לו 11.25 נקודות אחרי שסיים שישי באליפות אירופה האחרונה (לצוברי יש שבע מתחרות גביע העולם בהייר). אם התחרות הזו לא תוכרע כעת (והיא תוכרע אם אחד מהם יעמוד על הפודיום), ההכרעה תעבור לתחרות בפלמה בחודש הבא. מי שינסה להגן על תוארו מעומאן הוא הצרפתי פייר לה קוק שזכה אז בזהב. גם מדליסט הכסף, וונג אייצ'ן הסיני ומדליסט הארד ההולנדי דוריאן ואן ריסלברגה יתחרו.

נמרוד משיח גולש ישראלי. GettyImages
במוקד. נמרוד משיח/GettyImages

אצל הנשים מרבית העיניים יהיו נשואות לעבר מעין דוידוביץ', שחזרה ב-2013 וב-2014 מאליפות העולם עם מדליות ארד, ומקווה לחזור למומנטום החיובי שאפיין אותה אז. דוידוביץ' מובילה מבין הגולשות הישראליות בקרב על המקום בריו כתוצאה מהעובדה שהיא סיימה במקום השביעי באליפות אירופה. למרות זאת, בשבוע שעבר איבדה דוידוביץ' את התואר הלאומי לטובת הדר הלר הצעירה, מה שאולי יכול ליצור עניין ברמת המאבק ביניהן. מבין הנשים, חסרונה של אלופת העולם המכהנת, הסינית צ'ן פיינה, צפוי להיות מורגש. מדליסטית הכסף, ביירוני שואו, מדליסטית הארד, ההולנדית ליליאן דה חאוס, ואלופת העולם מ-2009, מרינה אלבאו הספרדיה, צפויות להיאבק על מקומות על הפודיום.

בינתיים התחזית באילת מחר היא לרוחות מערביות ערות, מה שעשוי לשרת בעיקר את משיח, אם כי צוברי כבר הוכיח שהוא מסוגל להתמודד במגוון תנאים. ביום שני יתקיימו שלושה שיוטים, וכך גם ביום שלישי (יחלו ב-11:00). אם עד יום רביעי יתקיימו לפחות ארבעה שיוטים, הגולשים יזכו למנוחה והתחרות תחודש ביום חמישי ותימשך לשישי (שלושה שיוטים בכל יום), כאשר ביום האחרון יתקיים שיוט המדליות.

רוני מאיר, מי שמנהל את התחרות, נרגש אבל מרגיש שהכול מוכן לפתיחת האירוע: "ההפקה היא בעיקר בים ואנחנו דואגים לזה שהמסלול יהיה מונח בקפידה ושוועדת התחרות תוכל לשנות אותו בהתאם לרוח. היום בערב יתקיים טקס הפתיחה ובשלישי תתקיים מסיבה לגולשים. כרגע הגולשים בעיקר נחים מכיוון ששלושה שיוטים ביום זה משהו שמפרק את הגולשים. האווירה טובה. באופן אישי אני לא מרגיש לחץ כי הייתי כבר בהרבה אירועים. בסך הכול מי שטרח בערב שבת, אוכל טוב בשבת".

חברת "אוריין" המאמצת את צוברי הודיעה היום כי תעניק לגולש בונוס של כ-50 אלף שקל אם יזכה במדליית הזהב באליפות, מדליית כסף תסדר לו סכום נאה של 45 אלף שקל וארד 40 אלף שקל. אופיר פינס, יו"ר החברה: "אנחנו אוהבים את שחר, מחוברים אליו, מאמינים בו ורואים בתמיכה בו זכות גדולה והמשך לחזון שלנו, אשר במרכזו תמיכה בקהילה, בין היתר באמצעות ספורט. כולנו תקווה שהרוח הגבית אשר מקבל שחר מאוריין תסייע ולו במעט להצלחתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully