וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקט שלפני הסערה: על הטריידים הבולטים במועד ההעברות ב-NBA

20.2.2016 / 11:00

קליבלנד הכינה תעודת ביטוח, הקליפרס הימרו על פוטנציאל לא ממומש, וושינגטון הפכה לאיום ממשי על לברון ודטרויט אולי מצאה את החתיכה החסרה. אסף רביץ מסכם מועד העברות זהיר ב-NBA, שדחה את הטירוף לקיץ

הקומישנר של ה-NBA אדם סילבר בדראפט 2015. GettyImages
בקיץ יהיה הרבה יותר אקשן. אדם סילבר/GettyImages

סיום מועד ההעברות מצא את עכברי ה-NBA די מאוכזבים. הימים האחרונים לפני הדדליין לא היו שוממים, אך לא התרחש בהם אף מהלך שמזעזע את אמות הסיפים של הליגה ולא היה רצף מרתק של אירועים כמו בשעה האחרונה לפני הדדליין בשנה שעברה. הטירוף, כנראה, יחכה לקיץ, בו זינוק בתקרת השכר צפוי ליצור שוק חופשי פרוע והרבה קבוצות שייצאו מאוכזבות ינסו לפצות את עצמן.

יש נטייה לסכם ימים כאלה בחלוקה למנצחות ומפסידות, אך הפעם, יותר מתמיד, ברור שהחלוקה היא בין קבוצות שמנסות להצליח עכשיו לכאלה שחושבות על העתיד. רוב המהלכים המרכזיים של הדדליין היו מהלכי הווה מול עתיד קלאסיים, כשיותר קבוצות מהצפוי היו מוכנות לוותר על בחירות סיבוב ראשון, נכס שערכו אמור רק לעלות בשנים הקרובות בגלל ששאר החוזים פרט לחוזי רוקי אמורים לזנק באופן משמעותי, כדי לחזק במעט את מעמדן במאבקי הפלייאוף.

את הקבוצות שחושבות על ההווה ניתן לחלק לשני סוגים. הראשון הוא הקבוצות שמפנטזות על אליפות. קליבלנד, אוקלהומה סיטי והקליפרס – שלוש מחמש היחידות שניתן להתייחס אליהן כקונטנדריות, הוסיפו שחקן רוטציה ביום חמישי. קליבלנד והקליפרס ויתרו לשם כך על בחירת סיבוב ראשון, OKC על שתי בחירות סיבוב שני. אבל אף אחד מהמהלכים האלה לא נראים כמו משהו שיגרום לגולדן סטייט להיות מוטרדת, לא יותר מכפי שהייתה מוטרדת מהשלוש האלה לפני כן. נעבור במהירות על שלושתם.

לעמוד הפייסבוק של וואלה! ספורט NBA

צ'אנינג פריי שחקן אורלנדו מג'יק מול דרק רוז שחקן שיקגו בולס. AP
לא ברור אם יוכל לתרום. פריי, מימין/AP

קליבלנד

הקאבס השיגו מחליף לעמדת הפאוור פורוורד בלי לוותר על אף שחקן רוטציה. צ'אנינג פריי הוא גבוה שקולע שלשות, וזה פחות או יותר הדבר היחיד שהוא עושה. ככזה, הוא יכול לתפקד רק כמחליף של קווין לאב. קשה לראות את שניהם משחקים ביחד או שהוא יתפקד כסנטר בהרכב נמוך. הדמיון שלו ללאב, שעשוי להפוך אותו לסוג של תעודת ביטוח לעמדת הסטרץ' 4 במקרה שהנהלת הקאבס תחליט לוותר על לאב בקיץ, הוא גם הבעיה של פריי: בפלייאוף התפקיד שלו יהיה מוגבל ביותר וסיטואציות בהן לאב מתקשה, כמו מול גולדן סטייט, יהיו קשות גם עבורו. לא בטוח שברגעי האמת הוא יוכל לתרום משהו לקליבלנד.

אוקלהומה סיטי

גם OKC הביאה מומחה שלשות, אך לעמדת הגארד. רנדי פוי מצטרף לרשימה ארוכה של שחקנים שנאבקים על דקות בעמדת השוטינג גארד של הת'אנדר, הוא ינסה לשכנע את בילי דונובן שהוא גרסא מנוסה יותר ועם קליעה טובה יותר מבחוץ של דיון וויטרס. הוא מסוגל להוביל כדור וליצור לעצמו ולאחרים מצבי זריקה בפיק נ' רול, הוא לא נחשב לשומר גדול אבל עדיף על אנתוני מורו, מומחה השלשות היחיד בין שאר שחקני המשנה. שילוב היכולות הזה אמור לספק לו דקות, אולי אפילו במאני טיים. פוי עשוי להתברר כאחד מהשחקנים האלה שמסוגלים להתפוצץ למשחק-שניים בפלייאוף.

הקליפרס

ג'ף גרין הוא השחקן המעניין והמגוון מאלה שהגיעו לקבוצות הבכירות. הקליפרס הביאו אותו מממפיס לאחר שבשבועות האחרונים הוא כיכב שם. לאחר הכישלון עם השחקנים שהגיעו בקיץ – ג'וש סמית' ולאנס סטיבנסון כבר הועברו, פול פירס לא ממש מתפקד (אבל תמיד יכול להתעורר בפלייאוף), גרין הוא גלגל חמישי הרבה יותר סולידי שאמור להשתלב בהרכבים נמוכים עד שבלייק גריפין יחזור ולספק נקודות מהספסל לצד ג'מאל קרופורד בסגל מלא. הבעיה היא שנדמה שגרין לא מסוגל למצוא את המקום שלו באף קבוצה, משהו בו לא עובד גם כשהוא סקורר מוביל בקבוצה בינונית וגם כשהוא מתפקד כשחקן משנה בקבוצה גדולה. בקליפרס הוא יקבל הזדמנות, אולי אחרונה, להוכיח שניתן לסמוך עליו בפלייאוף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שחקן ממפיס גריזליס, ג'ף גרין, חוגג. GettyImages
צ'אנס אחרון בהחלט. גרין/GettyImages

הסוג השני של קבוצות שבחרו להתחזק עכשיו על חשבון העתיד מפתיע יותר: מדובר בקבוצות מרכז טבלה במזרח שהחליטו להיאבק בכל הכוח על כניסה לפלייאוף. מדובר בהמשך של מגמה שהחלה בקיץ, בה הקבוצות במזרח מזהות חלון הזדמנויות עכשיו בעוד שאלה במערב מעדיפות לחכות לחלון שאולי ייפתח בעתיד. ממפיס השתמשה בדדליין כדי להתחיל פירוק והרכבה, כנראה בעקבות הפציעה של מארק גאסול, ויצאה ממנו עם כמות מרשימה של בחירות דראפט ב-2019.

פיניקס המשיכה את התהליך הזה בדרכה להשתלט על תואר הקבוצה החלשה בליגה בחצי השני של העונה. באופן מפתיע, גם יוסטון התחילה לפרק את החבילה. בסופו של דבר היא ויתרה רק על חלקים לא מהותיים ברוטציה בתמורה לבחירת סיבוב ראשון, אבל הידיעה שדוויט הווארד היה על השולחן, כמו גם פטריק בברלי היעיל, תעביר לשחקנים מסר שההנהלה ויתרה על העונה הזאת. ניתן לומר שפרט לארבע הגדולות במערב אין עוד קבוצה שמצפה מעצמה לעשות משהו בפלייאוף.

כאמור, במזרח הסיפור שונה. שיקגו קורסת, שאלת הבריאות של כריס בוש צצה מחדש והופכת את העונה של מיאמי לעוד יותר בעייתית ואטלנטה לא מפחידה אף אחד. פרט לקליבלנד וטורונטו, נדמה שאין היררכיה במאבקי הפלייאוף ואף אחת לא חסינה, לפחות שמונה קבוצות ייאבקו על ששת המקומות הנותרים עם אמונה בסיכוי שלהן להגיע לגמר האיזורי. כמה מהקבוצות האלה החליטו לשפר את מצבן בדדליין.

דוויט הווארד, לוס אנג'לס קליפרס. AP
יוסטון הניפה דגל לבן. הווארד/AP

דטרויט

סטן ואן גנדי היה האיש הפעיל ביותר בליגה בימים האחרונים, והוא סיים את מועד ההעברות עם שלל מרשים. טוביאס האריס הוא השחקן המעניין ביותר שעבר בשבוע האחרון, ודטרויט שילמה עליו מחיר זול מהצפוי. האריס הוא פורוורד מגוון שיתפקד בעיקר כפאוור פורוורד בשיטה של ואן גנדי שאוהב להשתמש בארבעה שחקני חוץ לצד סנטר דומיננטי. באורלנדו האריס סבל מבעיית הריווח של הקבוצה, בעוד שדטרויט היא קבוצה שיודעת לרווח את הפרקט ואם הוא יקלע שלשות יחסית חופשיות באחוזים טובים הוא יוכל להפוך בדיוק לחוליה החסרה של הפיסטונס. בהגנה טוביאס הצעיר הולך ומשתפר ויש לו פוטנציאל להיות שומר ראוי גם על שחקני חוץ וגם על שחקני פנים.

ואן גנדי הביא גם את דונטאס מוטיונאס ומרכוס תורנטון מיוסטון. תורנטון הוא עוד קלע שלשות לרוטציה, משהו שתמיד טוב שיש בפלייאוף, בעיקר כשג'ודי מיקס לא בעניינים. שחקן הפנים הליטאי היה פצוע רוב העונה, אך בשנה שעברה התחיל לממש את הפוטנציאל העצום שלו. המשך העונה הזאת תהווה הזדמנות בשבילו להוכיח ששווה לפיסטונס להשקיע בו בקיץ כשהוא הופך לשחקן חופשי מוגבל. חשוב להבהיר שבמהלכים שדטרויט ביצעה היא בעצם ויתרה על הקיץ, לא יהיה לה מקום מתחת לתקרה ולא תהיה לה בחירת דראפט. הסגל הנוכחי הוא מה שיש, ומדובר בסגל צעיר ומאוזן. אם רוב הצעירים ישתפרו בהתאם למצופה, זו תהיה קבוצה שתדבר בפלייאוף בשנים הקרובות.

טוביאס האריס, אורלנדו מג'יק. AP
החתיכה החסרה? האריס/AP

וושינגטון

הוויזארדס כבר השמיעו את קולם בפלייאוף בשנתיים האחרונות, אבל השנה מצאו את עצמם באיזור מקום 9-10 רוב העונה. מרקיף מוריס המוכשר והבעייתי הופך את החמישייה של רנדי וויטמן לאחת האיכותיות והמאוזנות במזרח, בתקווה שישתלב כמו שצריך. וושינגטון מנסה לשכנע את קווין דוראנט שנבנית שם קבוצה שאיתו תוכל להגיע רחוק, אך גם בלעדיו יש לה מה להציע. עם מרקיף וויטמן יירד מהחמישייה הנמוכה מדי שהוא ניסה השנה, אך האופציה הזאת קיימת לסיטואציות מסוימות, כאשר מרקיף יוכל לתפקד כסנטר בחמישיות נמוכות מהסוג שלפחות לרגעים מסוימים הקשו על קליבלנד. יש לוויזארדס מספיק זמן להדביק את הפער מקבוצות הפלייאוף, ואני מניח שעם מרקיף זו הקבוצה שקליבלנד הכי פחות תרצה שתסיים במקום השמיני.

שארלוט

אם צריך להמר כרגע, שארלוט נראית כמו אחת מהקבוצות שתישאר מחוץ לפלייאוף בסופו של דבר. אבל ההורנטס לא מרימים ידיים ולא התייאשו מהידיעה שמייקל קיד גילכריסט גמר את העונה כמה ימים לאחר שהחל אותה. קורטני לי הסולידי הגיע מממפיס וישתלב בקלות בחמישייה ליד עושי המשחק קמבה ווקר וניקולא באטום. לי נראה תפור לשארלוט ולמאמן סטיב קליפורד היסודי. לא בטוח שזה יספיק מול הכישרון של וושינגטון, דטרויט, שיקגו ומיאמי, אבל שארלוט תדע לקחת הזדמנויות אם היריבות למאבקי המיקום יפשלו.

מרקיף מוריס, פיניקס סאנס. AP
חמישייה מאזנת. מרקיף מוריס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully