וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי דריקס: "קל לחבוט בחזקים, אנחנו לא בורחים מאחריות"

19.2.2016 / 18:30

מנכ"ל מכבי תל אביב נהנה מהזכייה בגביע והודף את הביקורת: "אין אצלנו אנשים יהירים, הדברים נגד וויצ'יץ' נובעים ממניעים אישיים". על העתיד: "לא יודע איך ניראה, אבל לא נחתים עוד שחקנים לתקופות מבחן". מחאת האוהדים? "יש להם דלת פתוחה אצלי, כל אחד בחר בדרכו"

צילום: יותם רונן

בווידאו: חגיגות הגביע

מנכ"ל מכבי תל אביב, אלי דריקס, שיחרר הרבה לחץ עם הנפת גביע המדינה אחרי הניצחון על מכבי אשדוד ביום חמישי. אחרי עונה קשה מאוד, עם הרבה אכזבות ומכות מוראליות, דריקס התפנה לענות על כמה שאלות בוערות. "זה לא מובן מאליו", הודה מנהל הצהובים בראיון לוואלה! ספורט. "אנחנו בעיצומה של עונה לא פשוטה, זה מאוד קשה. טוב שבאמצע הדרך, בפברואר, אפשר קצת לשמוח ולזכות בגביע. התחלנו את העונה עם החתמות שלא הוכיחו את עצמן, היו גם שחקנים שרצינו ולא הצלחנו להחתים, אבל המגמה השתנתה. אני לא יודע כיצד הקבוצה תיראה בשנים הבאות. אנחנו מנסים לצמצם פערים ולעשות דברים יותר נכונים להבא".

דייויד פדרמן אמר שזו אולי העונה הגרועה בהיסטוריה של המועדון.
"אי אפשר להגיד אחרת. אם זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שאנחנו לא מעפילים לטופ 16 ביורוליג וביורוקאפ, ולא מציגים יכולת טובה בכל כך הרבה משחקים, אז זה לא טוב. אז זכינו בגביע, אבל היו משחקים שבהם היינו צריכים לנצח ולא השגנו את מה שצריך, כמו בבית מול ניז'ני ביורוקאפ או בחוץ מול דרושפאקה ביורוליג. עכשיו לפחות יש תהליך של שיפור".

נטען שאתם משלמים על יהירות, צביקה שרף ביקר אתכם על החלשת מעמד המאמן במכבי.
"אני לא חושב שאנשים במכבי יהירים, או שיש רצון להחליש את המאמנים. לא מעט אנשים מנהלים את המועדון הזה כבר שנים, וגם להם, כמו שקורה במקומות אחרים, יש מה להגיד בנושאים מקצועיים. בסופו של דבר המאמן הוא זה שמחליט".

אלי דריקס, גביע המדינה. ברני ארדוב
סיבה לחייך. דריקס/ברני ארדוב

ספגתם קיתונות של ביקורת, אולי יותר מאי פעם בעבר.
"זה לא חדש עבורי. תמיד אוהבים לחבוט בחזקים, וזה בסדר. אנחנו יודעים להתמודד עם זה. אנחנו מודים בטעויות בגלל שאנחנו מבקרים ובודקים את עצמנו, לא בגלל התקשורת. אותם פרשנים שטוענים 'אמרנו לכם', בלי לפגוע באף אחד, גם טועים במקרים רבים. הרבה פעמים אומרים דברים לא נכונים, ואז ממשיכים הלאה כאילו כלום לא נכתב".

יש סיבה לריבוי הפציעות שלכם העונה?
"אי אפשר לענות על זה על רגל אחת, ואי אפשר להפיל את זה על מאמן הכושר רגב פנאן. לבריאן רנדל יש פציעות כרוניות, וגם דווין סמית' פצוע מהעונה שעברה. כשמביאים שחקנים לא מספיק טובים, העומסים נופלים על שחקנים מרכזיים, שמשחקים יותר מדי ואז הם נפצעים. זו אחת התיאוריות שלי, כמי שמביט מהצד".

ויטור פבראני הגיע פצוע, רנדל חזר אחרי שלא עבר את הבדיקות בלוקומוטיב קובאן, סדריק סימונס ניסה להתקבל לקאחאסול וגם הוא נמצא לא כשיר. איך הם עברו את הבדיקות במכבי?
"כמו שאמרתי, אנחנו בודקים טעויות שנעשו, ואנחנו לא בורחים מזה. אנחנו לא מחפשים עכשיו אשמים, אלא חושבים איך לעשות את הדברים יותר נכון".

רגב פנאן עוזר מאמן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
"אי אפשר להפיל את כל הפציעות עליו". רגב פנאן/יוסי ציפקיס

יש לך כמה מילים על ניקולה וויציץ', שספג לא מעט ביקורת העונה על הנעשה בקבוצה?
"ניקולה עושה את עבודתו נאמנה. לא פשוט להיות בנעליים שלו עם כל מה שנעשה לו. עושים לו עוול. יש ביקורת שאולי מגיעה מנקמנות של אנשים שחושבים שהוא פגע בהם, והיא לא תמיד עניינית. גם אני, כאדם וכמנהל, יכול לספוג ביקורת ולקבל אותה, אבל לתחושתי זה מגיע ממניעים אישיים".

דיוויד פדרמן הבטיח "12 שחקני יורוליג" בעונה הבאה. מה ישתנה, בעצם?
"כשדייויד אמר שיוחתמו 12 שחקני יורוליג הוא התכוון שיצטרפו שחקנים שיתאימו להתמודדות ברמות הגבוהות. לא יוחתמו עוד שחקנים לתקופת המבחן".

ואי אפשר בלי מילה על מחאת האוהדים, שעוררה סערה ביציעים והרגיזה מאוד את ראשי המועדון.
"נאמר כל כך הרבה בנושא. אני לא הייתי רוצה לנהל דיון בנושא דרך התקשורת. לאוהדים יש תמיד דלת פתוחה אצלי, אבל כל אחד בחר בדרכו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully