וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל מקל: "היינו בדאון, ועכשיו השמחה אמיתית"

19.2.2016 / 14:16

ה-MVP של מכבי תל אביב חגג זכייה ראשונה בגביע המדינה: "אבא שלי אמר שזה התואר היחיד שחסר לי, אבל ברור שאליפות היא יותר גדולה ומשמעותית". על חלקו של המאמן ז'אן טבק: "הוא הגיע לכאן בסיטואציה לא פשוטה, וגם ברגעים הקשים ידע לחבק אותנו. שמחתי לראות אותו מאושר"

צילום: יותם רונן

בווידאו: שחקני מכבי תל אביב חוגגים אחרי הזכייה

רק בשעת בוקר מוקדמת חזרו שחקני מכבי תל אביב מחגיגות הזכייה בגביע המדינה. הניצחון אמש (חמישי) הביא לצהובים את החפץ הנכסף ה-43 בתולדות המועדון, והשביעי ברציפות, אבל הוא היה גם אחד השמחים ביותר שנראו ביד אליהו. אולי העונה הקשה ורוויית האכזבות גרמה לכך ששום תואר כבר לא נלקח כמובן מאליו.

"השמחה הייתה אמיתית, כי גם כשאתה משחק במכבי תל אביב, אתה צריך לזכות בעצמך בתארים, הם לא באים מעצמם", אומר גל מקל, שסיים את הגמר מול מכבי אשדוד/באר טוביה עם 21 נקודות ושישה אסיסטים והוכתר ל-MVP. "אני לא יודע איך זה אצל האחרים, אבל אני אף פעם לא לוקח שום דבר כמובן מאליו. אני מוקיר תודה על כל רגע כזה".

מכבי תל אביב זכתה בגביע המדינה אחרי 75:83 על מכבי אשדוד

דווין סמית' יעבור ניתוח וייעדר כחודש, טבק: "הוא שיחק על רגל אחת"

גל מקל שחקן מכבי תל אביב (שמאל) מול מכבי אשדוד/באר טוביה. ברני ארדוב
"היינו בדאון, עכשיו השמחה האמיתית". גל מקל/ברני ארדוב

מה עבר עליכם בשמונת הימים שבין ההדחה מהיורוקאפ לבין הזכייה בגביע המדינה?

"היינו בדאון גדול. כולנו ידענו שנכשלנו במאני טיים, ואין לזה תירוצים. היינו צריכים לנצח את ניז'ני נובגורוד, בטח בבית שלנו, אבל דווקא הידיעה שהגביע כבר מעבר לפינה נתנה לנו כוח ודרייב. במחצית השנייה של חצי הגמר מול נס ציונה משהו השתחרר, אפשר היה להרגיש בזה, חזרה התשוקה למשחק שלנו".

לפני פחות מחודש ערך מקל את הופעת הבכורה המחודשת שלו במדים הצהובים, והוא כבר הפך לבעל הבית הבלתי מעורער בקבוצה. בשמונה הופעותיו עם הקבוצה בכל המסגרות הוא מעמיד ממוצעים פנטסטיים: 16.1 נקודות (57% לשתיים, 54% לשלוש ו-90% מהעונשין), 4.5 ריבאונדים, 7.7 אסיסטים ומדד משוקלל 20.1.

16.1 נקודות הן הממוצע הכי גבוה בקריירה שלך.

"היו כבר קבוצות שבהן קלעתי הרבה (ממוצע השיא של מקל היה 13.4 נקודות במכבי חיפה ב-2013; א"ו), אבל זה נכון שהלחם והחמאה שלי זה ניהול המשחק, להפוך את השחקנים שלידי לטובים יותר. הגדולה של שחקן היא לדעת לזהות מה צריכים ממנו ולנסות להביא את זה".

אייזיה סוואן שחקן מכבי אשדוד/באר טוביה (אמצע) עם גל מקל שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
משחק מצוין שלו. גל מקל מנחם את סוואן/ברני ארדוב

אמרת שאתה שמח בעיקר בשביל המאמן ז'אן טבק.

"הוא הגיע לכאן בעין הסערה, בסיטואציה לא פשוטה, ומגיע לו לשמוח. גם ברגעים קשים הוא יודע לחבק את השחקנים, ולהרים את כולנו. הוא מבין אותנו, והוא באמת עובד מאוד קשה כדי לקדם את הקבוצה. הוא גבר אמיתי, אז כן, שמחתי לראות אותו מאושר".

זכית כבר באליפויות עם גלבוע/גליל וחיפה, וזה הגביע הראשון שלך.

"אבא שלי אמר שזה הדבר היחיד שחסר לי", צוחק מקל, "אבל ברור שזכייה באליפות זה יותר גדול ויותר משמעותי".

ועכשיו אתם עוברים לנוהל של משחק אחד בשבוע, דבר שבמכבי לא כל כך רגילים אליו.

"אני מנסה להסתכל על הצד החיובי. יהיה לנו יותר זמן להתאמן קשה, להתקדם כקבוצה ולעבוד קשה. יש לא מעט שחקנים חדשים, ואני ביניהם, ונצטרך לרדת לדברים הבסיסיים שבאמת מחברים קבוצות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully