וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גם מכבי תל אביב חושבת שאין מקום לעונש רדיוס בכדורגל הישראלי"

17.2.2016 / 16:59

הצהובים הגיעו לבית הדין בשל השלכת אבוקות בדרבי ומול נתניה. התקשורת התבקשה לצאת מהאולם למספר דקות בשל פרטים חסויים במסגרת הפעולות של הקבוצה נגד האוהדים הפורעים

one

מכבי תל אביב הועמדה היום (רביעי) לדין באשמת התפרעות אוהדים, זאת בשל השלכת אבוקות בדרבי מול הפועל תל אביב (בו הושלכו חמש אבוקות) ובמשחק נגד מכבי נתניה.

נציגת מכבי תל אביב, עורך הדין יעל מרגלית, לא הכחישה את עצם השלכת האבוקות, אך ציינה מספר פעולות מנע שהמועדון מבצע ולבקשתה, כיוון שמדובר בפרטים חסויים, הוצאו אנשי התקשורת מהאולם לכמה דקות.

מרגלית אמרה: "העונה היו לנו שלושה מקרים של אבוקות והרגשנו שבית הדין נותן לנו גב, כך שיש לנו מוטיבציה לפעול כנגד מקרים שכאלה. אנחנו עושים כל מה שאפשר ולא חושבים שיש פה מקום לעונש שהוא יותר מקנס סמלי. גם מכבי תל אביב חושבת שרדיוס זה עונש שאין לו מקום כיום בכדורגל הישראלי. זה עונש קולקטיבי".

אוהדי מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
אבוקה ביציע מכבי תל אביב/יוסי ציפקיס

הדיין גיורא לנדאו הבהיר כי האחריות היא של המועדון בלבד וכך מקובל בכל העולם: "אם ינתקו את האחריות מהקבוצות, זה ייגמר בדם". מרגלית מצדה, ציינה כי בית הדין מכיר ויודע שלמכבי אין בעיה להגיש תביעות אזרחיות (כמו נגד אוהדים שקיללו את מהראן ראדי בקללות גזעניות): "גם אם נקבל קנס, נתבע את הפורעים בבית משפט", אמרה עורכת הדין, "הפורעים במקרה זה נתפסו והורחקו מהמגרשים על ידינו לחמש שנים. קראנו את החלטות בית הדין לגבי קבוצות אחרות, בית הדין מעריך תביעות אזרחיות".

הדיין לנדאו הוסיף: "החשיבה היא שהאוהדים בחרדה מהאפשרות שיוטל עליהם קנס, כי רובם אינם בעלי אמצעים". מרגלית ענתה: "אלה שמבצעים את העבירות הם בדרך כלל קטינים או כאלה שלא נוכל לגבות מהם את הסכומים האלה ואז זה ייפול על הקבוצה. אנחנו חושבים שהסנקציות הכי יעילות זה להרחיק אותם". לנדאו הגיב על כך: "אם הם היו יכולים להיכנס לכלא, זה היה עוזר לכולנו".

מרגלית אמרה: "יש לנו את הקהל הגדול בארץ וככל שאנחנו נוקטים ביותר אמצעים, זה מחמיר" ולנדאו אמר: "זה ייעצר רק כשיקרה אסון. אותם אנשי תקשורת ושרים ושרות ישלפו את החרבות ויאשימו את כולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully