וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמרור עשור: הרצף הבלתי נתפס של גיא פניני בגביע המדינה

18.2.2016 / 8:00

עשר שנים ויומיים חלפו מאז הודח קפטן מכבי תל אביב בפעם האחרונה מהגביע, והוא עומד על ניצחון ב-27 שלבים רצופים. הערב הוא ייתקל בצביקה שרף, שישבור את שיאו של יהושע רוזין ויהפוך למאמן שהופיע יותר מכל אחד אחר בגמר. וגם: כיצד הפכה נעמי שמר לזמרת הבית של אשדוד?

קובי אליהו

עשר שנים - ועוד יומיים - חלפו מאז הערב ההוא, שבו קרה המוזר מכל. 3,654 ימים עברו, ואיש לא הבחין במתרחש. כמעט 88 אלף שעות נקפו לבלי שוב, והעולם שותק. אבל לא עוד.

ב-16 בפברואר 2006 ניצחה הפועל ירושלים את בני השרון 77:85 בחצי גמר גביע המדינה, והרוויחה ביושר את הזכות לצפות מקרוב באנתוני פארקר זוכה בפעם האחרונה בתואר הזה. בצד המפסיד עמד בחור בן 22, גיא פניני שמו, שקלע שמונה נקודות ולא ידע את נפשו מרוב צער; לו רק היה יודע שזו תהיה ההדחה האחרונה שלו מהמפעל המדובר, לפחות בעשור הקרוב, זה בוודאי היה מנחם אותו.

כן. עשר שנים - ועוד יומיים - חלפו מאז הודח פניני בפעם האחרונה מהגביע. 27 שלבים רצופים עבר מספר 10 בדרך לשתי הנפות עם ירושלים ועוד שש במדי מכבי תל אביב, וזה עוד לא כולל את המקרים שבהם קבוצותיו ניצחו בלעדיו, כשהוא נעדר ולא משותף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלא שהערב (חמישי, 21:00, ערוץ 5) ייתקל הקפטן הצהוב - שבכלל ילבש כחול - באדם שמכיר את הגמר יותר טוב מכל אחד אחר. כשצביקה שרף עמד לראשונה על הקווים במעמד הזה, פניני אפילו לא נולד. כעת, 34 שנים אחרי, יגיע מאמן מכבי אשדוד/באר טוביה לציון דרך משמעותי: זו תהיה הופעתו ה-14 בגמר הגביע, והוא ישבור בכך את שיאו של יהושע רוזין ז"ל ויהפוך למאמן שהגיע לפסגה הזו הכי הרבה פעמים בהיסטוריה.

בניגוד לרוזין, שהגיע ל-13 הגמרים שלו עם מכבי תל אביב, הפועל תל אביב והפועל גבת/יגור, ועמד על מאזן מרשים של 3:10, שרף עשה זאת עם שש קבוצות שונות. ואם בעבר עמד מאזנו על 2:6 מרשים בפני עצמו, הרי שהוא ינסה כעת לקטוע רצף לא מחמיא של חמישה הפסדים בקרב על התואר ב-22 השנים האחרונות ולהימלט מהמאזן השלילי שאליו נקלע.

אבל הרי בדיוק בשביל קטיעת רצפים ושיפור מאזנים שרף הגיע לכאן. הוא, שעמד על שני ניצחונות ב-35 מפגשים בקריירה מול מכבי תל אביב, הכפיל את ההספק שלו בשני משחקים בלבד ועומד העונה על 0:2.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכניסה המתוקשרת מהאוטובוס לחדר ההלבשה ייראו בוודאי שחקני אשדוד (להלן, לפחות לערב זה: הצהובים) בפוזה האופיינית השמורה לכדורסלנים - פרצוף אדיש, הליכה מהירה ואוזניות דבוקות לפרצופיהם. ולא תאמינו לאיזה שיר הם יאזינו, ואיזה פזמון הם יזמזמו לעצמם.

לא, הם לא יאזינו לג'יי זי וגם לא לקניה ווסט, אלא לנעמי שמר ז"ל.

יהוא אורלנד, האיש והשלשות, הניף את גביע המדינה עם ירושלים ב-2008 ועם הפועל חולון ב-2009. האם הוא יהפוך הערב לשחקן הראשון בתולדות הכדורסל הישראלי שמניף את החפץ הנכסף במדי שלוש קבוצות שונות? על זה אומרים בעיר הנמל:

"ואם פתאום יזרח מאופל
על ראשנו אור כוכב
כל שנבקש - לו יהוא.
אז תן שלווה ותן גם כוח
לכל אלה שנאהב
כל שנבקש - לו יהוא.

לו יהוא, לו יהוא
אנא - לו יהוא.
כל שנבקש לו יהוא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully